• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På förekommen anledning.

Ministern

Founder
2-Faktor
Det har gnölats om att vissa märken framhävs framför andra, detta är ämnena idag på första sidan:

Allmäna ämnen 13
OT 1
Rolex 2
Omega 3
Panerai 2
Seiko 3
Swatch 1
Squale 1
Revue Thom 1
Sinn 1

Att påstå att ett märke dominerar är ganska löjligt ur den synvinkeln och visar väl snarare att man är missnöjd med att det inte bara är ens eget märke som promotas..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Dalomo skrev:
Statistik i all ära men måste kanske se över lite längre tid än en fredag förmiddag...

Då tar vi lite längre statistik!

Dagens Seiko 665 poster
Dagens Rolex 328 poster
Dagens Omega 304 poster
Dagens Panerai 195 poster

Tycker det talar sitt tydliga språk..
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är nog det främsta skälet till att jag älskar KS, mångfalden av olika smaker och klockor. Ingen lämnas utanför.
 

max

Dancing Queen
Det kommer alltid finnas trångsynta människor som gnäller och tycker att det är så synd om dem, räcker väl med att de får socialbidrag från staten för gnällande och soffliggande, vi behöver väl inte lägga mer energi på dem än så? :cool:
De som är aktiva här trivs ju uppenbarligen som det är, ingen idé att bevisa eller för den delen visa upp för andra att vi har det bra.
There will always be haters to successful groups
 
U

urinvånaren

Guest
Trevliga inlägg & sunpunkter allihop, men nu har vi snart en orörd helg framför oss både med och utan statistik :D :D .

Ha det..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
max skrev:
Det kommer alltid finnas trångsynta människor som gnäller och tycker att det är så synd om dem, räcker väl med att de får socialbidrag från staten för gnällande och soffliggande, vi behöver väl inte lägga mer energi på dem än så? :cool:
De som är aktiva här trivs ju uppenbarligen som det är, ingen idé att bevisa eller för den delen visa upp för andra att vi har det bra.
There will always be haters to successful groups

Detta inlägg var bara ämnat till aktiva på detta forum.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Kanske har missat den förekommna anledningen till denna tråd men misstänker att folk kanske tycker att det snackas mycket om Rolex. (?) Inte mig emot men absolut roligt med variation. Och än en gång måste jag tyvärr vara lite kritiskt till statistiken då man ändå inte ser helheten. För mig handlar det kanske mer om vad som sägs och hur man upplever snacket i alla trådar. Och vill förtydliga att jag inte gnäller på mycket Rolex snack. Vi är inte jättemånga här på forumet och ännu färre som regelbundet postar. Alltså inte största urvalet. Vet egentligen inte varför jag envisas med att posta i denna tråd... :p
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
max skrev:
Det kommer alltid finnas trångsynta människor som gnäller och tycker att det är så synd om dem, räcker väl med att de får socialbidrag från staten för gnällande och soffliggande, vi behöver väl inte lägga mer energi på dem än så? :cool:
De som är aktiva här trivs ju uppenbarligen som det är, ingen idé att bevisa eller för den delen visa upp för andra att vi har det bra.
There will always be haters to successful groups

+1
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hmm...
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk HD1360921997.786897.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1360921997.786897.jpg
    22.1 KB · Visningar: 453

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Seiko är nog mycket pga priset också även om jag älskar dom så kan det inte riktigt jämföras prismässigt och lite därav populäriteten.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: På förekommen anledning.

Alltihop handlar ju om gamla häxan avundsjuka, som späs på av att Rolex-fanatikerna sitter på höga hästar och klankar på "allt annat än riktiga klockor" då och då... Ett sånt inlägg svider väl mer hos oss på samhällets botten än hundra bilder... :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Många Rolexägare har väl de andra märkena också? Jag var ju fram till inte för så länge sedan bara Panerai, Seiko och Omegaägare. Reagerade aldrig över att KS skulle vara ett Rolexforum. Det är ju just bredden som är det roliga på KS.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
leben skrev:
Många Rolexägare har väl de andra märkena också? Jag var ju fram till inte för så länge sedan bara Panerai, Seiko och Omegaägare. Reagerade aldrig över att KS skulle vara ett Rolexforum. Det är ju just bredden som är det roliga på KS.

Kan bara hålla med.
: )
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det är som på fotbollsmatch, alla kan ha kul men det är mest klacken som hörs. Här finns en liten rolex-klack och en ännu mindre seiko-klack, men båda har ju självdistans. Därtill finns 1000 man som hejar på det gamla hederliga sättet: knuten näve i fickan när domaren gör fel, mer snack med polarna intill än oartikulerade starkölsbröl och nästan aldrig några järnrör. En del av de närvarande kan tänkas vara äldre herrar med stenkoll på alla tabeller och dyrbara klubbnålar i vindtygsjackan, men risken finns att de blir bortstkrämda eller sura när klacken tänder bengalerna.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
papadok skrev:
Det är som på fotbollsmatch, alla kan ha kul men det är mest klacken som hörs. Här finns en liten rolex-klack och en ännu mindre seiko-klack, men båda har ju självdistans. Därtill finns 1000 man som hejar på det gamla hederliga sättet: knuten näve i fickan när domaren gör fel, mer snack med polarna intill än oartikulerade starkölsbröl och nästan aldrig några järnrör. En del av de närvarande kan tänkas vara äldre herrar med stenkoll på alla tabeller och dyrbara klubbnålar i vindtygsjackan, men risken finns att de blir bortstkrämda eller sura när klacken tänder bengalerna.


Fast risken är ju att de kalenderbitande äldre herrarna är surgubbar som drar ner stämningen och bara accepterar sitt eget beteende.. :mrgreen:
 

finnirgens

Panerai
Som farsan alltid sagt till mig; -"Folk skulle i lite större utsträckning skita i vad andra gör, har du inget konstruktivt eller positivt att komma med kan du hålla käften."
 

Johan M

Cartier
Man kan visa mycket med statistik. Gör man en sökning på olika märken så får man det här resultatet på det här forumet:

Rolex 4860 träffar.
Omega 2853 träffar.
Seiko 2654 träffar.
Panerai 932 träffar.
Sinn 320 träffar.

Den här statistiken ger inte heller en rättvis bild eftersom den exkluderar inlägg med enbart referensnummer eller modellbeteckningar. Jag är lite osäker om träffarna inkluderar signaturmeddelanden.
 
Detta är ett forum, användarna bestämmer vad som diskuteras dvs 'VI' och om man inte är nöjd med det som diskuteras så får man väl dra igång diskussioner om det man vill prata om, inte kan man väl begära att andra ska sluta posta om det dom brinner för bara för att det kanske blir mycket om just ett märket/ämnet?

Jag postar om det jag gillar, vill diskutera, har frågor om, men 'DU' måste göra samma sak annars blir det mina saker som diskuteras...

Sluta gnälla och börja posta!

Kom igen nu....
 
Topp