Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

På jakt efter nästa

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 3 januari 2014.

1. Nu har jag lite pengar som jag skulle vilja investera i nästa automatare.
    Min kravspec är:
    - safirglas
    - helst stållänk
    - WR 150m eller mer (skruvad krona och boett)
    - automatverk
    - stilren, inga komplikationer
    - inga integrerade länkar
    - diameter 39-44mm (troligen mer 41-43mm)
    - lite kluven vad gäller vridring eller ej, tror inte just nu.
    - helst nyservad eller under garanti typ nåt år eller mer

Jag vet att det finns hur mycket som helst, men De modeller som jag kikar mest på är Eterna kontiki four hands, Omega AT, Orfina Military MKii (har haft flera, så jäkla synd att man inte kan bada med den), mkii vantage, Tudor Glamour (med raka visare), Ball fireman 2, Rolex Dj2 (grailen för mig men ouppnåbar inom rimlig tid), så ganska snarlika modeller. Jag tror att det ska vara en ganska allround klocka som jag ska bära lika väl på stranden som på jobbet.

Vad tycker ni om dessa modeller? Erfarenheter? Har någon tips på annat märke som jag inte tänkt på?

vonbahr gillar detta.
  2. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Budget?

Har ingen erfarenhet av just de du nämner förutom rolex DJ. Men eterna kontiki och omega AT är ju fina klockor.

Men är datejuste gralen så bör du nog spara till en sådan. En 70 talare kan man väl hitta runt 15000kr.

Edit: såg nu att du menade DJ 2. Mm en sån hittar du nog varken från 70-talet som jag skrev eller för 15k.

Satsa på en kontiki så kan jag köpa den när du flippar. ;)

3. Budgeten är 7-10 kSEK, kanske lite mer vid rätt objekt.

4. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Passar inte en omega SMP in här? Den enda kriterien som inte uppfylls är väl att den har en vridring...

5. SMP är en fin klocka, men jag har haft några dykare på jobbet och skulle vilja ha en lite mer stilren, halv dressig halv sportig klocka.
    Vad är era erfarenheter av ovannämnda klockor?

6. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Alla klockor du nämnt har komplikationer. Just sayin'.

7. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Gör som jag. Leta rätt på en nyservad IWC Mark XVI på länk. Trycktestad till 100m i samband med service, vilket rimligen borde räcka långt. En perfekt men lagom diskret klocka för alla tillfällen.

8. Håller med ang Eternan (GMT visare) men annars? Räknar du datumet som en komplikation?

9. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Datum är en komplikation, GMT-visare är en komplikation, centrumsekund är en komplikation...

Dessutom; stilren?

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Du vet.. Gant Park Hill typ.

11. Ok då, med datum och/eller sekundvisare som komplikation.
    Med stilren menar jag en rund klocka utan bling eller fancy detaljer.
    Och nej tack till parfym/modeklockor!

12. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Varför inte en Tudor jumbo?

Mårtenssons ur Brookfield