• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På jakt efter nytt för 20-30k

Knight

Cartier
Hej,



Jag är relativt ny på ämnet klockor med enbart en SEIKO SARC007 i min ägo. Nu är jag alltså på jakt efter något nytt för 20-30k som gärna står i kontrast mot den lite sportigare SARC007:an. Jag har spanat på en Longines L2.759.4.78.3 (Master Kronograf 42 mm) och gillar den starkt (se bifogad bild saxad från Google).
Jag inser att man får en del trevligt begagnat för den summan, men vill samtidigt bygga min egen historia runt klockan av flera anledningar - vi kan säga att det händer väldigt mycket i mitt liv just nu.
Så min fråga till er som är betydligt mer bevandrade i ämnet, har ni några alternativ att rekommendera? Jag ser gärna att storleken ligger någonstans i spannet 38-42 mm, urtavlan får gärna vara ljus och armbandet i läder. Ja, lite mer åt det dressade hållet helt enkelt :)


Tacksam för er tid!
L2.759.4.78.3.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Jag tycker den modellen är riktigt snygg! Gillar du den så kör. Den förutsägbara vore en speedy PRO och kan aldrig bli fel för den delen.
 

naggge

Panerai
Longines gör en del trevliga klockor helt klart. Tycker dock ofta att de är ganska tråkiga när man väl står där med klockan på sig.

Kolla in Nomos Glashütte kanske. De har en del fina klockor i din prisklass eller lite lägre prisklass om jag inte har helt fel.
image.jpg



Oris har också en del snygga lite dressigare modeller i sin artelier-serie som ligger inom din budget.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Gillar Longinesen som 17, en kollega till mig har en, grymt mycket klocka för pengarna. Om det kommer att vara en keeper så kör. Men som Criss Cross säger så tappar den typ 50% i samma ögonblick du går ut ur affären. Då är en Speedy mycket säkrare.
 

16610

Patek
2-Faktor
Kanske en rolex exp2? Ny omega smp allt PO.
Men känner du för den klockan är det bara köra...
 

Skolläraren

Panerai
Gillar du Longines så tycker jag att du ska köra på den! Annars finns det en enorm uppsjö av klockor i den prisklassen att välja mellan.

Personligen skulle jag mycket hellre köpa den över en Speedmaster. Med risk för kölhalning så erkänner jag att ingen Speedmaster-modell tilltalar mig det minsta.

Har du kikat på Sinn?
 

Knight

Cartier
Tack och bock för flera högst intressanta förslag! Omega är som många är inne på är något jag helt klart kan tänka mig. Även Oris och Sinn som jag hade missat hade mycket trevligt. Jag får ta en sväng förbi mina lokala AD:s och prova helt enkelt. Jag återkommer med en unboxing!
 
Topp