Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

På jakt efter nytt för 20-30k

Diskussion i 'Diskussion' startad av Knight, 19 januari 2014.

1. Knight
    Trådstartare

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Hej,

Jag är relativt ny på ämnet klockor med enbart en SEIKO SARC007 i min ägo. Nu är jag alltså på jakt efter något nytt för 20-30k som gärna står i kontrast mot den lite sportigare SARC007:an. Jag har spanat på en Longines L2.759.4.78.3 (Master Kronograf 42 mm) och gillar den starkt (se bifogad bild saxad från Google).
    Jag inser att man får en del trevligt begagnat för den summan, men vill samtidigt bygga min egen historia runt klockan av flera anledningar - vi kan säga att det händer väldigt mycket i mitt liv just nu.
    Så min fråga till er som är betydligt mer bevandrade i ämnet, har ni några alternativ att rekommendera? Jag ser gärna att storleken ligger någonstans i spannet 38-42 mm, urtavlan får gärna vara ljus och armbandet i läder. Ja, lite mer åt det dressade hållet helt enkelt :)

Tacksam för er tid! L2.759.4.78.3.jpg

Molle, 16610, Eurenius och 1 annan gillar detta.
  2. par

par Friends of KS

Jag tycker den modellen är riktigt snygg! Gillar du den så kör. Den förutsägbara vore en speedy PRO och kan aldrig bli fel för den delen.

Molle och 16610 gillar detta.
  3. alfgren

alfgren Biskop

4. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Gillar den där longines, den är riktigt snygg helt enkelt! Om du tycker om den så kör på den tycker jag!

5. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Snygg modell! Kommer ha betydligt sämre andrahandsvärde än t ex Speedmastern om du ångrar dig.

6. naggge

naggge Friends of KS

Longines gör en del trevliga klockor helt klart. Tycker dock ofta att de är ganska tråkiga när man väl står där med klockan på sig.

Kolla in Nomos Glashütte kanske. De har en del fina klockor i din prisklass eller lite lägre prisklass om jag inte har helt fel.
    image.jpg

Oris har också en del snygga lite dressigare modeller i sin artelier-serie som ligger inom din budget.

image.jpg image.jpg image.jpg

Knight, Vonlind, jabla och 1 annan gillar detta.
  7. garfield

garfield Friends of KS

Gillar Longinesen som 17, en kollega till mig har en, grymt mycket klocka för pengarna. Om det kommer att vara en keeper så kör. Men som Criss Cross säger så tappar den typ 50% i samma ögonblick du går ut ur affären. Då är en Speedy mycket säkrare.

8. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Kanske en rolex exp2? Ny omega smp allt PO.
    Men känner du för den klockan är det bara köra...

9. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Gillar du Longines så tycker jag att du ska köra på den! Annars finns det en enorm uppsjö av klockor i den prisklassen att välja mellan.

Personligen skulle jag mycket hellre köpa den över en Speedmaster. Med risk för kölhalning så erkänner jag att ingen Speedmaster-modell tilltalar mig det minsta.

Har du kikat på Sinn?

10. morrism

morrism Friends of KS

Kanske en omega aqua terra, om du inte måste ha en kronograf

Bojke gillar detta.
  11. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Kanske en Omega PO? Du hittar begagnade i nästan nyskick med din budget :)

12. Knight
    Trådstartare

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Tack och bock för flera högst intressanta förslag! Omega är som många är inne på är något jag helt klart kan tänka mig. Även Oris och Sinn som jag hade missat hade mycket trevligt. Jag får ta en sväng förbi mina lokala AD:s och prova helt enkelt. Jag återkommer med en unboxing!

Mårtenssons ur Brookfield