• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På jakt efter ur kanske aquanaut..

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Hej allihop, mitt första inlägg, jag har sedan tidigare en iwc portuguese rose gold 7-days pwerreserve, supernöjd.
Till saken är att jag börjat snegla på patek, ffa aquanaut. Hos rob engströms verkar kön vara upp emot 2 år för en sådan.
Är det ngn som har erfarenhet av att handla via ebay? Risk o bli blåst? Extra skatter man åker på?

Hur är det med att handla pp i england nu när pundet är lågt, bra ide?


Bifogar länk o mkt tacksam för tips
http://www.ebay.com/sch/allcategories/all-categories/?_rdc=1
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skulle hellre gå via Chrono24 och välja en välkänd handlare. Borde inte vara några problem att få tag i en Aquanaut från en handlare som har fysisk butik någonstans i Europa. Jag skulle nog dra mig för att spendera den typen av slantar på ebay när det finns alternativ.
 

Hardy

Thug
Skulle säga att så länge du har tillräckligt med positiv info om säljaren så är det inga problem.

köpa säljaren.

från England åker du inte på några extra avgifter vid köp.
 

max

Dancing Queen
Skulle hellre gå via Chrono24 och välja en välkänd handlare. Borde inte vara några problem att få tag i en Aquanaut från en handlare som har fysisk butik någonstans i Europa. Jag skulle nog dra mig för att spendera den typen av slantar på ebay när det finns alternativ.
+1
Skulle nog leta upp någon som har den inne och ta en dagstripp ner, är ju tämligen billigt att flyga och du slipper alla riskmoment med betalning och transport.
De har ju egna butiker i Paris, Genéve och London.
http://www.patek.com/contents/default/en/findsalon.html
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag hade utan tvekan gått in på rolexforums.com, och kontaktat de välkända säljarna. Då vet man att allt är som det ska, och att de har erfarenhet av att skicka till europa. Dessutom är det bra priser.
 

Smulan

Rolex
Generellt börjar det bli prisvärt i London med fördelaktig kurs. Jag så vattennöten hos Selfridges i London för en tid sedan men la inte priset på minnet...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Om någon snubblar över en aquanaut till vettigt pris, vore jag tacksam!
 
Topp