• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

på NK i Göteborg.

Galaxy

Rolex
yFXcRX5.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Hur sugen tror ni TKVF blir på att lägga upp bilder om ett gäng klockmuppar hackar på honom?

Älskar dock att många verkar ha svårt att gå vidare utan bilder på hans nyköp. Tänk att ha sån påverkan på andra, det skulle jag också vilja ha...

:)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hur sugen tror ni TKVF blir på att lägga upp bilder om ett gäng klockmuppar hackar på honom?

Älskar dock att många verkar ha svårt att gå vidare utan bilder på hans nyköp. Tänk att ha sån påverkan på andra, det skulle jag också vilja ha...

:)

Mjaaa - gör man en cocktease så får man skylla sig själv
 

BjörnE

Omega
Jag ser bara en möjlig förklaring till att TKVF dröjer så...

På väg hem från NK kommer TKVF på att han lovat att 2014 blir ett år utan klockinköp. Han svänger därför förbi systemet och plockar upp en extra fin flaska fredagsmys innan han köper med sig frugans favorit-takeaway hem. Väl hemma lämnar han därför klockan i bilen och går in till frugan. Hans glada humör i kombination med finvinet och favvomaten gör frugan misstänksam, har du blivit befordrad? Vunnit en mindre summa på en trisslott?

TKVF förstår att han inte kommer kunna komma undan och ser ingen annan utväg än att berätta vad som ligger och väntar i bilen.

Tyvärr tar frugan inte detta på något bra sätt. Hon blir fly förbannad och kastar TKVF:s smarta telefon i väggen som flyger i tusen bitar. Stärkt av sin ilska slänger hon sedan ut TKVF med uppmaningen att han inte är välkommen hem igen fören han lämnat tillbaka klockan.

TKVF upptäcker dock att han fortfarande har bilnyckeln i fickan. Han sätter sig därför i bilen och tar fram sin klocka och njuter. Det börjar bli kallt och han startar bilen på tomgång...

Vi får nu hoppas att TKVF inte har ett inomhusgarage och blir förgiftad och att soppan räckte för att hålla honom varm hela natten...

Nä, skämt åsido så gratulerar jag dig till en grym klocka!
 

David

Bödeln
Att ta bilder på en klocka borde rimligtvis i tentflyktsprocessen komma någonstans före att tvätta gardinerna, sortera socklådan i färgordning, gå ut för att köpa en ny elvisp och lära sig spela blockflöjt.

Om tentan är idag är det alltså dags ungefär nu.
 

TKVF

Panerai
DSC_0225.JPG

Först kollar vi påsen...

DSC_0226.JPG

Sedan kollar vi kartongen.

DSC_0227.JPG

Bra mycket bättre kvalité på kartongen än de som man får när man inhandlar en Rolex eller Tudor. Kanske in te Patekklass, men ändå.

DSC_0228.JPG

Däri ligger snyggingen. Snart kommer den få plats bredvid en annan klocka i windern när den inte används. Tillsammans där ligger den säkert med andra med dykring.

DSC_0229.JPG

Kartongen plus ett extra band, kanske för dykning, men lite kort för torrdräkten.

DSC_0235.JPG

Baksidan, är nummer 84 av de 1500 limited edition-exemplaren.

DSC_0236.JPG

Säkert någon som kan dra en tralla nu när det kom ett handlesskott :)

DSC_0237.JPG

Jämförelse med min gamla Tudor.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ÄNTLIGEN!! Den var ju absolut ingenting att skämmas för! Varför i heeeela världen dröjde du så länge för:-O
 

TKVF

Panerai
ÄNTLIGEN!! Den var ju absolut ingenting att skämmas för! Varför i heeeela världen dröjde du så länge för:-O
Ja. Hade fullt med annat att göra. Först va klockan på en biltur, sedan var jag tvungen att hämta ungar mm. Och först nu har jag fått den på armen. Den har tuff konkurrens från Tudor BB.
 
Topp