Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

På spaning i Abu Dhabi (kan bli mobilbildstung)

Diskussion i 'Diskussion' startad av galácticon, 19 december 2015.

1. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Hej mina bröder,
    Har frågat efter lite tips på Abu Dhabi men kammat nästintill noll, de flesta av er verkar ha besökt Dubai men aldrig UAEs huvudstad. Tänkte kasta upp lite bilder (förvarnar redan nu om att det blir en hel del mobilbildskvalitet och "monterfotografering") och tips här i tråden - det blir några resetips, miljöbilder och förhoppningsvis en hel del klockspaningar. Vänta er ingen resedagbok; jag ska bespara er familjemiddagar, påtvingade samtal med svärmor och annat totalt ointressant... Jag skriver helt enkelt när det finns något att skriva om.

Idag lördag har vi turistat en del: På cornichen (strandpromenaden) intogs glass, Etihad towers spanades in, likaså en mängd annat. Höjdpunkten var absolut besöket i Emirates Palace - hotellet som tydligen är för fint för att betygsättas. Man var tvungen att plocka på sig ett par byxor för att överhuvudtaget komma in (vakten var stenhård). Hundrafemtiokronorskaffet smyckade givetvis med bladguld, bilarna var lagom blygsamma och i klockbutikerna var det is så långt ögat kunde se... Väl värt ett besök.

Nu blir det en drink på takterrassen och sedan i säng. Döm mig inte för hårt, jag är tre timmar före er. Återkommer snart med fler tips/observationer/spottningar

PSX_20151219_212157.jpg DSC_0814.JPG DSC_0802.JPG DSC_0808.JPG DSC_0813~2.JPG DSC_0822.JPG DSC_0819.JPG DSC_0811.JPG DSC_0799.JPG DSC_0797.JPG DSC_0796.JPG DSC_0812.JPG

2. MånsT

MånsT Biskop

Plötsligt är Richard Mille och en Rolls helrätt :hungry:

zippan och galácticon gillar detta.
  3. leben

leben El Patrón

Fint! Is på klocka andas stil o finess (typ) :)

4. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Lyx i kubik.

galácticon gillar detta.
  5. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Haha, en ding ding värld...

MånsT gillar detta.
  6. Comtainer

Comtainer Bonde

Bling bling

galácticon gillar detta.
  7. Chuck

Chuck Friends of KS

Ujujujuj..... Galen kontrast. En annan funderar över sms lån på en sketen stål patek :woot:

SSL, erolorhun, Kejsaren och 3 andra gillar detta.
  8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    GMT med safirer, den kunde man ha som finklocka.Annars inget speciellt , mot vad andra affärer har.

galácticon gillar detta.
  9. Taxman

Taxman Friends of KS

Haha! Verkar vara ett galet land (och stad). Mata på med bilder. :) Trevlig resa!

galácticon gillar detta.
  10. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Isade klockor verkar vara på modet!

leben och galácticon gillar detta.
  11. RobVintage

RobVintage Stadsbo

Rolls är alltid rätt!

Dru, Seikosthlm och galácticon gillar detta.
  12. Fujoor

Fujoor Präst

Härlig tråd! Skulle du tröttna på all lyx är du välkommen att fortsätta till Vietnam :)

galácticon gillar detta.
  13. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Gillart....det är ngt visst med Arab länderna, all in och ingen blygsamhet alls :)

DG_STHLM och galácticon gillar detta.
  14. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Skoja inte. Jag går runt med min GMT och framstår som killen som handlar på Dressman :D

zeke_varg gillar detta.
  15. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

De kan det där med lyx iaf.

En liten anekdot från resan ner: Vi åkte SAS mellan Köpenhamn och Aten, och när det blev dags för frukost var det bara att slanta upp ca 90:- för ett par frallor, en juice, en yoghurt och några ostskivor. Väl framme i Aten öppnades dörrarna och utanför stod en man i Etihads uniform; "are you the family that will be flying with us to Abu Dhabi?". Ett enkelt "yes" senare var vi på väg, med egen eskort, genom säkerhetskontrollen och till gaten. Där väntade två flygvärdinnor som checkade in oss, följde med oss på planet och såg till att våra två små hade allt de behövde (inkl sovkorg till minstingen). Därefter fick föräldrarna varsin meny i handen och ett "welcome to the award winning airline, sir and madame". Väl framme? Golfbil till passkontrollen. Etihad vs SAS? Pfft.

rillesnille, Sjobedan, Veratio och 17 andra gillar detta.
  16. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Och det finns ff. folk som inte förstår varför SAS går dåligt.

17. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Sköttes SAS som Etihad skulle de brakat ihop totalt för länge sen :)

(Om inte skattebetalarna öste ytterligare lastbilslaster med pengar in i bolaget såklart..)

MrSundstrom och Andersml gillar detta.
  18. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Dubbelpost

Senast ändrad: 20 december 2015
  19. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Jo kanske det :) Hur som helst så är framtiden osäker för SAS

20. MrSundstrom

MrSundstrom Friends of KS

Går inte att jämföra flygbolag såsom etihad med SAS då de har heeelt andra skattevillkor, sponsring från staten osv. Men det förstår väl alla?

21. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Självklart. Men att inte bjuda på en måltid på en tretimmarsflygning är bara snålt...

Med den kommentaren stänger jag flygbolagsdebatten här i tråden ;)

22. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Schyssta bilder!

puffenn och galácticon gillar detta.
  23. Hoarz

Hoarz Stadsbo

Brukar inte gilla bling. Men GMTn var ganska schysst.

Köp plus då.

galácticon gillar detta.
  24. K-S

K-S Biskop

Köpte två dinkor i Abu dhabi förra året! Mycket bra butiker i de olika köp centrumen du finner vintage i guld sauken!

galácticon gillar detta.
  25. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Bra tips! Då ska den kollas in.

K-S gillar detta.
  26. K-S

K-S Biskop

Jag gillar personligen guld också så det finns mycket kul även där att handla! Sauken är en upplevelse så det tycker jag absolut du skall!

Andra tips är baren högst upp i etihad towers! Bra drinkar och cigarrer!

galácticon gillar detta.
  27. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Idag blev det en runda i guld-souken (tack för tipset @K-S) och det var riktigt trevligt att vandra runt där. Bisarrt men trevligt. Favoriten var helt klart Rolex-montern innehållande allt mellan himmel och jord... Klämde och kände på en del men det var inget som var tillräckligt intressant för att få hänga med hem.
    Notera att allt inte är guld som glimmar; Hubben plockades fram under disk och kostade en nätt tusenlapp. Tackade dock nej till "erbjudandet".
    DSC_0868.JPG DSC_0869.JPG DSC_0872.JPG DSC_0870.JPG DSC_0871.JPG DSC_0873.JPG DSC_0874.JPG DSC_0875.JPG DSC_0876.JPG DSC_0880.JPG

erolorhun, romanov, SGB och 5 andra gillar detta.
  28. leben

leben El Patrón

Hur var prisnivån? Exempelvis på guldhulken?

29. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Kollade aldrig Hulken faktiskt men priserna låg generellt sett en bit över de hemma. Dock finns det enligt rykten en bra prutmån men det gav jag mig aldrig in på. Kanske @K-S kan svara?

30. K-S

K-S Biskop

Jaaa, asså vintage-priserna fann jag betydligt dyrare än hemma asså. Prutmånen också sådär, däremot köpte jag två sprak nya tudors till bra pris. De har ofta "oklara" rabatter innan storhelgerna, fick dessutom utan prut 25% på alla Panerai de hade i ett av de två stora köpcentrumen.

Mårtenssons ur Brookfield