• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På spaning i Abu Dhabi (kan bli mobilbildstung)

galácticon

Patek
2-Faktor
Har precis kommit hem från en eftermiddagsutflykt till Dubai, där vi fokuserade på Dubai Mall och Burj Khalifa. Dubai Mall var som ett jäkla tivoli men enormt kul att se: hockeyrink, vattenfall, världens största akvarium, etc... Bilderna nedan inkluderar en segway från Ferrari, en tv för ca 1,2 miljoner och ett gäng klockbilder. Ingyn för två mille var kanske dagens behållning; fick klämma och känna men bara fota i monter. Håll till godo.
DSC_0927.JPG
DSC_0903.JPG
DSC_0923.JPG
DSC_0936.JPG
DSC_0937.JPG
DSC_0933.JPG
DSC_0930.JPG
DSC_0905.JPG
DSC_0906.JPG
DSC_0908.JPG
DSC_0913.JPG
DSC_0915.JPG
DSC_0919.JPG
DSC_0921.JPG
DSC_0922.JPG
DSC_0910.JPG
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Härliga bilder.
Lite OT men hur tyckte du flygresan gick? Vad gick biljetterna på? Vi kommer åka på kryssning i december nästa år som utgår från Abu Dhabi. Har tittat på att flyga Qatar via Doha för att slippa bla SAS och Air Berlin.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Härliga bilder. Tack för att du delar med dig! :)

Undrar vad som händer i dessa stater när oljan och de glada dagarna är slut? Vågar inte ens tänka tanken...

Kul skildring! Flott att du delar med dig.:snaphappy:
Det är så lite så, bara kul att få dela det med er som också har ett intresse. Min fru försöker förstå min fascination för klockorna men hon kan inte :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Härliga bilder. Tack för att du delar med dig! :)

Undrar vad som händer i dessa stater när oljan och de glada dagarna är slut? Vågar inte ens tänka tanken...
Vad jag vet så har Dubai ingen olja, de pengarna finns här i Abu Dhabi. AD har också börjat satsa på turism nu så de ska nog också klara sig. Oljan är en katalysator men jäklar vilken snurr de fått på ekonomin.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Härliga bilder.
Lite OT men hur tyckte du flygresan gick? Vad gick biljetterna på? Vi kommer åka på kryssning i december nästa år som utgår från Abu Dhabi. Har tittat på att flyga Qatar via Doha för att slippa bla SAS och Air Berlin.
Vi pröjsade lite drygt 17k för två vuxna och en treåring. Flög SAS till Aten (tre timmar) och sedan Etihad till AD (knappt fem timmar). Hemresan är det Etihad till Bryssel (åtta timmar) och SAS till Köpenhamn (en och en halv timme). Resan ner kan du läsa om tidigare i tråden :)

Kollade lite här i huset och de har någon bekant som flugit Qatar och det ska också vara bra. Kul resa du ska göra!
 
  • Like
Reactions: PIC

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag flög frön Köpenhamn direkt flyg till Dubai med emirates biljetten låg på ca 4-5tusenkr flög ner förra november resan gick smidigt ca 6 tim
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Taxi mellan Dubai och AD går på typ 250 dirham, ca 700:-, och tar 1-1 1/2 timme. Taxi är för övrigt riktigt billigt här. Ping @PIC
Ett tips är att ladda hem Careem som är en Uber-klon startad av svekskar. Marginellt dyrare än taxi men mycket smidigare och samtidigt betydligt fräschare bilar. :)

Ett klocktips är att kika förbi den lilla vintagebutiken Momentum Dubai i finansdistriktet. De har ofta rätt roligt utbud.
 
  • Like
Reactions: PIC

galácticon

Patek
2-Faktor
Ett tips är att ladda hem Careem som är en Uber-klon startad av svekskar. Marginellt dyrare än taxi men mycket smidigare och samtidigt betydligt fräschare bilar. :)

Ett klocktips är att kika förbi den lilla vintagebutiken Momentum Dubai i finansdistriktet. De har ofta rätt roligt utbud.
Smidigare vet jag inte om det är möjligt att få det. Gillar dessutom principen att de enbart tar betalt per kilometer och inte tiden det tar.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Taxi mellan Dubai och AD går på typ 250 dirham, ca 700:-, och tar 1-1 1/2 timme. Taxi är för övrigt riktigt billigt här. Ping @PIC
Tack för svaren. Vi kommer resa med en 5-åring och en nästan tvååring så jag skulle vilja ha så smidig resa som möjligt. Har varit två dagar i Dubai innan och taxi var väldigt smidigt. Då flög jag Qatar hem, det var trevlig resa, flög dit i en AN-124 :)

Ett tips är att ladda hem Careem som är en Uber-klon startad av svekskar. Marginellt dyrare än taxi men mycket smidigare och samtidigt betydligt fräschare bilar. :)

Ett klocktips är att kika förbi den lilla vintagebutiken Momentum Dubai i finansdistriktet. De har ofta rätt roligt utbud.

Ah smart tips, tackar!
:)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Juldagen är "stora brunchdagen" här nere och vi tog oss ut till Saadiyat Beach Club för en liten nätt brunch. Långtifrån billigt (ca 700 SEK per person) men jag måste säga att det var prisvärt. Med tanke på allt som finns så är det inte så blodigt men visst, 700 bananer är ju inte gratis. Dock finns det allt du kan tänka dig, inklusive ostron, sushi i mängder, hummer, allt möjligt kött som grillas på beställning, ett dessertbord att döda för, lekrum med barnpassning , etc. Backdroppen? Se nedan. :)

Klockspaningen bjöd på Big Bangs var du än tittade, ett gäng ROO, mängder av rollar av alla de slag och mycket mer. Bilparken var än mer imponerande med Ferrari, Lambos, Aston Martins, några Bugattis och lite annat smått och gott. Dock sliter man inte upp kameran och ber att få ta en bild...

Imorgon blir det sol och bad och förmodligen ingen spaning alls och på söndag lämnar vi UAE bakom oss men jag återkommer givetvis innan vi lämnar för Kphmn.
PSX_20151225_131151.jpg
 
Topp