Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Pågående bud Tag Heuer på Kaplans (Hjälp med bedömning)

Diskussion i 'Diskussion' startad av babanker, 5 juli 2013.

1. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Hej,

Loggade in på Kaplans och slängde utan att tänka efter iväg ett maxbud på en Tag Heuer liggandes panten den 9:e.

http://www.kaplans.se/Kaplans/AuctionArt.aspx?vId=953799&plT=48929243&AuktID=2529

När jag förstorar bilden och granskar klockan så fick jag dåliga vibbar. Jag får en känsla av av ebayindisk restauration? Kan det vara kamerablixten som spökar med index och visare?

Har inte möjlighet att glida in och se den live innan auktionen är slut. Tacksam för era inputs!

Mvh,
    Philip

2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror den klockan är alldeles för ny för att ha varit i behov av tavelrenovering.

3. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Sjukt. Jag har en exakt likadan, köpt på Bryssels flygplats 2002. Känns som att det är hög kontrast i bilden, kronografens skundvisare ser extremt vit ut och tavlan väl mörk jämfört med IRL. Skulle inte vara direkt orolig, tror det är bilden...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

4. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Tackar för svaren, tycker den ser så tafflig ut. Men det är nog kanske bilden som du säger. Tiden får utvisa!

5. morrism

morrism Friends of KS

Om den visar sig vara ej orginal, skulle jg gå dit och ryta ut dom, hota med civilmål osv

6. POO

POO Präst

Som sagt är den nog lite för ny för att ha fått tavlan ommålad men visarna ser faktiskt ut att vara Tipexade.

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Allt utom tim- och minutvisare ser ok ut, tycker jag. Det kan väl bero på att lysmassan reagerat på blixten?

8. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Well, det är nog bara jag och lysmassan som överreagerat. :) Återkommer utifall den blir min! Tack

9. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Hej igen,

Köpte klockan. Den är i mycket fint skick och känns gedigen. MEN, det är något skit med visarna, visst fasiken är de målade? Klockan i sig är utan anmärkningar utöver just dessa, inga tecken på någon fuktskada whatsoever. Är det någon galning som moddat?

Gick ner till Rob., hennes första tanke var att det kanske är lysmassan som geggat ur men hon tyckte sen själv att de såg målade ut. Detta var en spontankoll på 1 sekund, de servar ju inte Tag där.

Någon som har kan tänka sig vad det är frågan om? Jag blir förbryllad. Kaplans kommer inte ta tillbaka den då det är min undersökningsplikt vid auktioner.

10. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    Grattis till köpet! Vad har röda visaren för funktion?

Det är väl special edition White visare :)

11. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Tack, men jag gillar den inte alls! Den ligger redan på tratten :) Special edition vette fasiken, ser ut som att visarna är tillverkade av mig själv!

wayne gillar detta.
  12. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    He
    He he , ok. Tyckte ändå den var ok för att vara en 90 tals Tag. Vissa modeller har ju hemska länkar.

13. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Jo, länken är toppfin. Vad gäller röda visaren... I know nothing, i'm from barcelona.

14. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Sjukt skumt att visarna är helvita. Måste ju vara tillverkningsfel, bytta visare eller målade?

15. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Den röda visaren är kronografens minutvisare. Synd att de vita visarna var moddade, såg inte alls kul ut på dina bilder...

16. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Jadu, har ingen aning. Kan inte släppa det... Just att allt annat är tipptopp, visarna borde inte ha behövt bli bytta. Det enda som faktiskt låter lite halvt logiskt hos mig är att förra ägaren valt att modda klockan.

Jaja, blir av med den om några dagar. Tack för alla inputs!

17. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Har du kollat vad det skulle kosta att byta visarna till original? Borde väl inte röra sig om några enorma pengar...

18. babanker
    Trådstartare

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Nä, kollade som sagt på Rob. och frågade vad de skulle ta för att byta visare, de rör ju inte Tag, men hon sa att de för Rolex kostar en 900:- (vilket jag tyckte lät vääldigt billigt!), hon trodde inte det skulle bli särskilt dyrt.
    Klockan ska iaf vidare, får bli någon annan beater. :)

Mårtenssons ur Brookfield