• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

P som i paketöppning.

Chief

Omega
Vi spolar tillbaka bandet ett år. Då ägde jag en Certina ds action, som var min första mekaniska klocka. Sedan hittade jag klocksnack, och då blev det ganska fort en Rolex 114060, som jag är helnöjd med. Den kommer aldrig säljas, det är en keeper. Och från början skulle den klockan räcka. Men icke, klocksjukan drabbade även mig. Jag har sedan sneglat på en hel del olika märken såsom Omega, Jaeger Lecoultre och sist men inte minst Panerai.

Beställde klockan i måndags och idag skulle paketet anlända, men det blev tydligen fel med min adress på någon vänster så, efter att ha suttit vid dörren och väntat hela dagen får jag ett sms att jag inte var närvarande när paketet skulle levereras och att den skickas tillbaka till en postcentral i en närliggande stad för att göra ett nytt leveransförsök imorgon. Och det funkar ju inte riktigt, så jag ringer till denna postcentral och frågar om jag kan köra och hämta ut paketet ikväll, dom var väldigt trevliga och en herre förklarade att han kunde stanna över en stund och vänta in mig innan han gick hem, så jag slängde mig i bilen för att hämta paketet!

Skall också tilläggas att jag aldrig testat detta märke tidigare, så jag var lite nervös över storleken.. Nu har ni förmodligen redan räknat ut vad det är för något... :angel:

Här kommer lite bilder,


20160706_191200.jpg


Vad döljer sig där under tro?
20160706_191334.jpg


En lite mindre låda, med avslöjande text på...
20160706_191411.jpg


Och sedan en mattsvart box.
20160706_191621.jpg


Sedan har vi ännu en box, fast i trä
20160706_191710.jpg


Vad har vi här? en lätt dammig filt
20160706_191742.jpg


*trumvirvel, en Panerai!! :)
20160706_191825.jpg


Obligatoriskt WS :)
20160706_192051.jpg


Och då kommer vi till specsen:

Modell: Officine Panerai Luminor Marina 1950 3 Days Automatic. (PAM00312)
Årsmodell: 2015
Safirglas
Urverk: Inhouse P.9000 calibre
Diameter: 44mm
WR: 30 bar (300m)
Gångreserv: 72 timmar
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Riktigt fet klocka du köpt på dig, stort GRSTTIS till ett mycket trevligt val! Du behöver inte oroa dig, Panerai funkar alltid oavsett storlek ;)!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis till den!
Faktiskt en klocka jag hade en kortare tid och saknar. 312 är nice.
/j
 

fetpanda

Breitling
Grattis! Jag tycker faktiskt Panerai gör snygga, coola och säregna klockor men i mitt huvud är de för stora för mig (aldrig haft en på handleden). Vad är lug till lug?
 
Topp