• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pa(n)ketöppning!

Dr.Rolex

Omega
Hej!

Kort om mig först (finns också presentation i presentationstråden):
Klockintresset grundades under första studieåren i Uppsala, nu ca 5 år sedan. Det började med att jag la märke till en kompis Breitling Superocean, började successivt läsa på och blev snabbt väldigt intresserad. Hade då själv en Certina sedan studenten. Insåg rätt snart att min drömklocka var en Rolex Submariner. Sparade ihop pengar och kunde till slut köpa den i början av 2015.
IMG_0165.JPG


Submarinern fick efter ca 1 år vandra vidare till en trevlig forummedlem. Jag hade nämligen hela tiden parallellt suktat efter något lite större, en Deepsea. Var in på Bergströms och provade en svart, satt som en smäck och blev kär direkt. Kunde inte släppa den ur tanken. Vid ett stockholmsbesök fick jag prova en annan trevlig forummedlems D-Blue, och därefter var jag fast. Hem till Uppsala och ställa sig i kö. Under en vistelse på Irland kom slutligen smset, och kort därefter var den min!
IMG_1652.JPG


Under det senaste året har ögonen öppnats för italienska Panerai. Var väldigt nära att slå till på en PAM112, både här från forumet men också via chrono24. Blev dock aldrig något köp. Tror jag hade något annat i bakhuvudet hela tiden. Hade ju nämligen även sett de oerhört stora 1950:s casen. I början räknade jag bort dem helt och hållet. Tänkte att det inte var något för mig, och i vilket fall att man borde börja med en 44 mm. Kunde dock inte släppa det magnifika utseendet (hade än så länge aldrig sett något på riktigt), det välvda glaset, de fina guldiga visarna, den originella storleken... I mitt bakhuvud fanns något annat. Vid ett stockholmsbesök i slutet av sommaren besökte jag Nymans. Där fanns en PAM557. Visserligen inte exakt vad jag letade efter men i vilket fall en Luminor 1950.. Blev kär direkt. Efter långa funderingar fram och tillbaka gjorde jag till slut slag i saken. Tog kontakt med en tysk säljare som jag blivit rekommenderad från en forummedlem. Förde över pengarna i torsdags. Idag kom paketet:

Fram med kniven:
IMG_1924.JPG


Otroligt väl paketerat!!
IMG_1925.JPG


En fin svart låda:
IMG_1928.JPG


Katten blev också intresserad:
IMG_1932.JPG


Där har vi den!!! PAM422! Ett mästerverk.
IMG_1934.JPG


IMG_1937.JPG


IMG_1935.JPG


Kan vara en optimal höstklocka till trenchcoat..
IMG_1942.JPG


Dessa visare av guld...!
IMG_1943.JPG


  • Ref: PAM422
  • Kaliber: P.3001
  • Armband: Kalv, assolutamente (obehandlat)
  • Urverk: Manuellt, 3 dagar gångreserv med PR-indikator på baksidan
  • Boett: Luminor 1950, 316L stål
  • Urtavla: Mattsvart, sandwich
  • Glas: Kupat safirglas
  • Mått: 47 mm
  • Vattentät till: 10 ATM (100 meter)
  • Datumvisare: nej

Otroligt nöjd med köpet!

Tack för titten!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Oj-Oboy...otroligt mysig Panerai, att den har sandwich dial får snålvattnet att rinna från mungipan! Ett mycket trevligt val där, stort, Stort GRATTIS!
 
Topp