• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Packningar

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Att köpa packningar till boetter på ebay är ju inte speciellt dyrt! Jag tänker mig att det kan vara bra att ha en packe runda och en packe platta i olika storlekar. Men vad köper ni för något? Är en påse packningar för 50 kr något att ha?
 

rogart-63

Patek
Att köpa packningar till boetter på ebay är ju inte speciellt dyrt! Jag tänker mig att det kan vara bra att ha en packe runda och en packe platta i olika storlekar. Men vad köper ni för något? Är en påse packningar för 50 kr något att ha?
Jadu? Köpte en påse platta nyligen . Har inte fått hem den ännu . Men valde mellan den och ingen? Hitta ingen som passande i rätt storlek på cousinsuk. Så det fick bli 950 packningar för 50 :- . Ska montera en av dom i Lemania klockan . Nån borde väl funka? Oddsen är ju rätt bra ? 1 på 950. Dom brukar vara ganska grovt tillyxade i formen .
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Jadu? Köpte en påse platta nyligen . Har inte fått hem den ännu . Men valde mellan den och ingen? Hitta ingen som passande i rätt storlek på cousinsuk. Så det fick bli 950 packningar för 50 :- . Ska montera en av dom i Lemania klockan . Nån borde väl funka?
Rätt många måste jag säga! Du får skriva en rad om hur de är, när de kommit. Hoppas att de kommer fungera.
 

rogart-63

Patek

christer12

Cartier
Jadu? Köpte en påse platta nyligen . Har inte fått hem den ännu . Men valde mellan den och ingen? Hitta ingen som passande i rätt storlek på cousinsuk. Så det fick bli 950 packningar för 50 :- . Ska montera en av dom i Lemania klockan . Nån borde väl funka? Oddsen är ju rätt bra ? 1 på 950. Dom brukar vara ganska grovt tillyxade i formen .

Har du nån länk? Dom jag hittar är typ 12-30 mm men skulle vilja ha typ 20-40mm
 

rogart-63

Patek
Köpte en sån här. http://www.ebay.com/itm/381641536016?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=650723433509&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Har haft en påse med platta packningar jag köpte från Redrosteruk på Ebay för många år sen. Känns som dom funka rätt bra ändå? Till en och annan dress klocka som saknat eller haft torra packningar. Men nu var dom stora packningarna slut? Mindre storlek används sällan eller aldrig. Har nog slängt minst hälften då dom legat och skräpat överallt.
Dom där var ju inte platta som jag skulle haft :(. Beställt fel nu igen:p. Får lägga en ny på flat gaskets istället.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Lånar min egen tråd för en annan mer specifik fråga om en packning. Jag försöker hitta någon slags packning till en något speciell glas/boett-konstruktion, se bilder. Glaset ligger mot tavlan och där emellan ska det vara en packning. Det syns tydliga spår av formen på tavlan. Går det att hitta denna typ av packning? Finns det någon slags gummit-duk, säg 0,5 mm tjock, att köpa som jag sen klipper till?
Har ni kloka några tips hur jag kan göra?
IMG_1265.JPG
IMG_2359_2.jpg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Och för att förtydliga hur über-kool denna Ebel är, så bjuder jag på en bild av dess ursprunglige ägare! Jag bara måste hitta någon lösning på packnings-dilemmat!
13092197_1093104800749068_1377877732277693861_n.jpg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Lånar min egen tråd för en annan mer specifik fråga om en packning. Jag försöker hitta någon slags packning till en något speciell glas/boett-konstruktion, se bilder. Glaset ligger mot tavlan och där emellan ska det vara en packning. Det syns tydliga spår av formen på tavlan. Går det att hitta denna typ av packning? Finns det någon slags gummit-duk, säg 0,5 mm tjock, att köpa som jag sen klipper till?
Har ni kloka några tips hur jag kan göra?
IMG_1265.JPG
IMG_2359_2.jpg

Det finns ett speciellt kitt man kan använda om man inte får tag på en packning som passar. Har aldrig testat det själv så kan inte säga hur bra det fungerar.
https://verkmastarna.nordicshops.co...t-vitt-nar-appli-klar-nar-torr?category_id=33
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Det finns ett speciellt kitt man kan använda om man inte får tag på en packning som passar. Har aldrig testat det själv så kan inte säga hur bra det fungerar.
https://verkmastarna.nordicshops.co...t-vitt-nar-appli-klar-nar-torr?category_id=33
Ja, se där kanske kan vara något. Kanske finns i svart också? Det var nämligen svart packning innan och jag tror att en svart skulle kunna dölja en del av de fula skadorna på tavlan. Eller, det var inte någon packning att tala om, det var bara svart gegga kvar av alla packningar. :grumpy:
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Ja, se där kanske kan vara något. Kanske finns i svart också? Det var nämligen svart packning innan och jag tror att en svart skulle kunna dölja en del av de fula skadorna på tavlan. Eller, det var inte någon packning att tala om, det var bara svart gegga kvar av alla packningar. :grumpy:

Du skulle kunna testa en försiktig tvätt av tavlan? På bilderna ser det ut som sörjan bara ligger ovanpå?
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Du skulle kunna testa en försiktig tvätt av tavlan? På bilderna ser det ut som sörjan bara ligger ovanpå?
Det är en kass bild! Den är redan någorlunda tvättad och det som ser värst ut är smågropig oxidering. Inte kul, men så är det. Men visst, det går nog att få till den lite bättre.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Kanske gå till en firma som säljer hydraulik/ pneumatik? Finns mycket tunna O-ringar i alla diameter, finns också på rull du kan klippa och limma till rätt diameter.
 

rogart-63

Patek
Cykelslang :) Kanske kan du klippa till en packnig av det? Typ racercykelslang borde vara rätt tunnt gummi? Annars tror jag en vit eller halvgenomskinlig packning vore det snyggaste. Haft nån Citizen boett med nån liknande konstruktion.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
http://www.ebay.co.uk/itm/VITON-RUB...hash=item4d01080028:m:mOUEL3vDpm0hZc_j9zWgw3A

Eller det här?
Cykelslang :) Kanske kan du klippa till en packnig av det? Typ racercykelslang borde vara rätt tunnt gummi? Annars tror jag en vit eller halvgenomskinlig packning vore det snyggaste. Haft nån Citizen boett med nån liknande konstruktion.
Att jag inte tänkte på cykelslang. Jag har ju massor liggande! Tack!

Jag som precis va på väg att köpa en hel rulle duk för dammbyggen! :banghead: https://www.bauhaus.se/dammfolie-rulle-0-5mm-1.html#full-description
 
Topp