• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PAKETÖPPNING - perfekt duo!

M.U

Rolex
OK… Så. För ett tag sedan slog jag till på en 214270 (mk2, basel 2016). Rolex Explorer 1:an var en klocka jag tidigare tyckt var ganska intetsägande, tills jag fick se just denna IRL för första gången och tyckte att - förutom visare och lumen på siffrorna - hade blivit bättre på alla sätt. Kändes som ett sportigare case och bättre finish överlag så jag fick ett sådant där måste ha-sug i magen, och därför slog jag till.

Jag kände mig väldigt nöjd med min dåvarande trio, Rolex Explorer, Omega Speedmaster Pro och min Tag Heuer Aquaracer.

Sedan åkte Aquaracern,
Sedan åkte Speedmastern någon vecka sedan. Det kändes helt OK! Men kommer nog äga en igen mot hösten :angel: Den är ju så bra!

Hur som, vad ska nu till då? Min 214270 kändes som OWG-material och det är det ju nästan faktiskt, men OWG är ju egentligen inte roligt. Jag behöver ju något somrigt också!

Klockan jag kommer paketöppna för er nu känns som den ultimata kompletteringen!

OK så vi börjar…
En påse?

13Aqvrq.jpg


Nu börjar ni nog spekulera!

hoKc7VK.jpg


mq1z2iu.jpg



En vit Explorer 2 16570 :)

GmucM3s.jpg


86imiPy.jpg


ji.jpg


Kan väl inte bli en bättre duo?

c0xKOM1.jpg


Obligatoriska specs:

- Rolex Explorer ref 16570
- Y-serie med SEL och lugholes
- 40mm
- Automatisk med GMT och datum-funktion
- 100m WR

Tack för mig :)
Så smaskigt! Grattis kompis. Dock besviken att du inte swisha på fyllan..
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
OK… Så. För ett tag sedan slog jag till på en 214270 (mk2, basel 2016). Rolex Explorer 1:an var en klocka jag tidigare tyckt var ganska intetsägande, tills jag fick se just denna IRL för första gången och tyckte att - förutom visare och lumen på siffrorna - hade blivit bättre på alla sätt. Kändes som ett sportigare case och bättre finish överlag så jag fick ett sådant där måste ha-sug i magen, och därför slog jag till.

Jag kände mig väldigt nöjd med min dåvarande trio, Rolex Explorer, Omega Speedmaster Pro och min Tag Heuer Aquaracer.

Sedan åkte Aquaracern,
Sedan åkte Speedmastern någon vecka sedan. Det kändes helt OK! Men kommer nog äga en igen mot hösten :angel: Den är ju så bra!

Hur som, vad ska nu till då? Min 214270 kändes som OWG-material och det är det ju nästan faktiskt, men OWG är ju egentligen inte roligt. Jag behöver ju något somrigt också!

Klockan jag kommer paketöppna för er nu känns som den ultimata kompletteringen!

OK så vi börjar…
En påse?

13Aqvrq.jpg


Nu börjar ni nog spekulera!

hoKc7VK.jpg


mq1z2iu.jpg



En vit Explorer 2 16570 :)

GmucM3s.jpg


86imiPy.jpg


ji.jpg


Kan väl inte bli en bättre duo?

c0xKOM1.jpg


Obligatoriska specs:

- Rolex Explorer ref 16570
- Y-serie med SEL och lugholes
- 40mm
- Automatisk med GMT och datum-funktion
- 100m WR

Tack för mig :)
Mkt bra, sommaren räddad :)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
OK… Så. För ett tag sedan slog jag till på en 214270 (mk2, basel 2016). Rolex Explorer 1:an var en klocka jag tidigare tyckt var ganska intetsägande, tills jag fick se just denna IRL för första gången och tyckte att - förutom visare och lumen på siffrorna - hade blivit bättre på alla sätt. Kändes som ett sportigare case och bättre finish överlag så jag fick ett sådant där måste ha-sug i magen, och därför slog jag till.

Jag kände mig väldigt nöjd med min dåvarande trio, Rolex Explorer, Omega Speedmaster Pro och min Tag Heuer Aquaracer.

Sedan åkte Aquaracern,
Sedan åkte Speedmastern någon vecka sedan. Det kändes helt OK! Men kommer nog äga en igen mot hösten :angel: Den är ju så bra!

Hur som, vad ska nu till då? Min 214270 kändes som OWG-material och det är det ju nästan faktiskt, men OWG är ju egentligen inte roligt. Jag behöver ju något somrigt också!

Klockan jag kommer paketöppna för er nu känns som den ultimata kompletteringen!

OK så vi börjar…
En påse?

13Aqvrq.jpg


Nu börjar ni nog spekulera!

hoKc7VK.jpg


mq1z2iu.jpg



En vit Explorer 2 16570 :)

GmucM3s.jpg


86imiPy.jpg


ji.jpg


Kan väl inte bli en bättre duo?

c0xKOM1.jpg


Obligatoriska specs:

- Rolex Explorer ref 16570
- Y-serie med SEL och lugholes
- 40mm
- Automatisk med GMT och datum-funktion
- 100m WR

Tack för mig :)
Du skrev att boetten på nya 214270 kändes sportigare, men har dem ändrat något sedan mk1? Det är väl bara tavla och visare som är nytt?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Du skrev att boetten på nya 214270 kändes sportigare, men har dem ändrat något sedan mk1? Det är väl bara tavla och visare som är nytt?
Det stämmer säkert, och är säkert bara något jag fått för mig.

Men en kollega till mig hade en mk1, som jag ofta kollade på, och jag tycker att mk2:an känns lite biffigare och med lite bättre finish, i alla fall på låset.

Som sagt, kan mycket väl vara något jag fått för mig. Men generellt tyckte jag att mk1 = tråkig, mk2 = fullträff.
Det är väl nytt urverk i den också?
 
Senast ändrad:

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Det stämmer säkert, och är säkert bara något jag fått för mig.

Men en kollega till mig hade en mk1, som jag ofta kollade på, och jag tycker att mk2:an känns lite biffigare och med lite bättre finish, i alla fall på låset.

Som sagt, kan mycket väl vara något jag fått för mig. Men generellt tyckte jag att mk1 = tråkig, mk2 = fullträff.
Det är väl nytt urverk i den också?
Jag har samma tankar, mk2 känns så mycket bättre. Urverket är 3132 i både mk1 och mk2 tror jag?
 
Topp