• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning…är det Speedy tuseday så är det

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nej detta är inte den Speedy tuseday som släpptes online för ett tag sedan. Denna Speedy lanserades på Basel 2016. Just då tyckte jag den såg kanonfin ut och ha begäret väcktes direkt. Dock lanserades en helt annan kronograf under under mässan och mitt sikte ställdes helt in på Daytonan. Speedyn skulle också visa sig vara slutsåld innan Basel knappt börjat…:(

Under ett Omega GTG i maj fick jag chansen att kolla lite produktbilder samt höra storyn bakom klockan. Jag blev då mer o mer intresserad och försökte via 2 AD få tag i ett exemplar. Tyvärr visade det sig att Sverige skulle få väldigt få ex och jag hade varit på tok för långsam för att ställa mig i kö. Via en Omega kontakt såg det dock ut som att det kanske skulle kunna gå att få fram en då en AD hade lagt undan till kund som ångrat sig. Även där var jag för seg o det rann ut i sanden…men så via en jobbträff så fick jag se klockan pryda en kollegas handled…jädra va fin. Det som legat bortglömt under några månader kom nu smygande igen…detta var nån gång under okt / nov. Lyssnade med AD samt Omega om det gick att lokalisera någon…tyvärr inte var svaret. Allt är sålt. Visst det fanns o finns klockor hos Gråhandeln…så omöjligt att få tag i var det inte.

Har under en tid varit mycket nöjd med min duo bestående av SubC o Daytona. Men tanken på att utöka lite försiktigt o ha en trippel igen har hela tiden legat där o gnagt. För ett tag sedan dök klockan upp på K&S då en forumprofil hade den till salu, ett helt nytt ex som jag ej hann hugga på innan den var såld…

Men så i helgen kom det ut ännu en…denna gången var jag redo och efter lite trevliga PM var klockan på väg till mig.:)

Uthämtad i morse.
Modell: Omega Speedmaster CK2998
Cal: 1861 (manuell)
Case: Stållboett ala FOIS, safir glas
Keramisk bezel
Alligator läder (blått)
Tål lite duggregn (50m)
Limited till 2998 ex

Klockan bärs väldigt bra, perfekt size…jämförbar med Daytonan dock något högre. Har haft flera Speedys tidigare men denna modell gåt ej jämföra med vanliga Speedy pro. Denna är mer dressad skulle jag vilja påstå, elegantare liksom. Jag är väldigt nöjd och det är extra kul att ha nån lite ovanligare Speedy variant…även om 2998 ex inte är direkt ovanligt. Klockan sitter mycket bra o bärs väldigt skönt.

Bilder
IMG_9490.JPG
IMG_9491.JPG
IMG_9492.JPG
IMG_9493.JPG
IMG_9494.JPG
IMG_9495.JPG

Musse Pigg?
IMG_9499.JPG

Jämfört med Daytonan
51238167353__4EA6A6AC-6225-4C3B-85D3-AE8521504D92.JPG
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktigt bra val! En av de vassaste Limiterade speedys som släppts tycker jag! Stort grattis!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kan vara den finaste speedyn, stort grattis och utmärkt val av klocka. :)
Förhoppningsvis stannar den länge!
 
Topp