• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning (Äntligen!)

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Det har så äntligen blivit dags att få sätta sig vid tangentbordet. Rulla upp ärmarna och beskriva en av det bästa dagarna hittills i mitt klockliv! :D

Första riktiga uret har så anlänt till samlingen.

Länge haft span på diverse olika ur, men aldrig riktigt haft den mentala edgen att våga köpa det jag drömmer om för stunden.
Men så slog det slint, började skriva någon tråd här på KS och plötsligt var jag fast. Siktet hade denna gång ett tydligt fokus!

Efter lite samtalande fram och tillbaka gick så dealen i lås och paketet kunde påbörja sin resa mot nordligare breddgrader.

Självklart visade det sig att Posten just denna dag, då jag inte försökte annat än att uppdatera status på mitt anländande paket, valt att lägga ner allt vad elektronisk verksamhet heter och inte berätta något om min försändelse.

Med hjärtat i halsgropen hittade jag dock en mycket trevlig Avi i hallen när jag kom hem från jobbet idag.

Nog med dravel, här kommer bilder: (Ber i förväg om ursäkt för extremt dåliga mobil bilder, skit digitalkameran var inte bättre tyvärr)

513C6B29-orig.jpg

Förra ägaren måste helt klart levt ett deluxe-liv då detta var stoppningen i paketet. Även Elvis fick vara med på ett hörn. Börjar han inte se lite avis ut?

DDF5367B-orig.jpg

En ytterbox avslöjas under tröjan och många av er förstår säkert vart detta bär...

EB4FB9A6-orig.jpg

Fullset, trevligt!

DC783296-orig.jpg

:D :D :D
Wrist shot 1: Gamla klockan åkte av i ett höjj (syns i bakgrunden) Tycker Elvis numera ser väldigt avis ut :cool:
8E810A4B-orig.jpg


Wrist shot 2: Den som minns Undersköterskan fantastiska lektion i co-axiala urverk, noterar direkt vad detta är för version
25C9FE92-orig.jpg


Vill även tacka alla er som bidrog med info om Co-axial 2500, var till mycket stor hjälp för beslutsprocessen!

Speciellt stort tack till Rolex1220 för snabb och smidig affär och ett fantastiskt ur!
 

Ricrob

Patek
Stort grattis! Den första "riktiga" klockan är verkligen svårslagen! Hoppas den kommer bringa dig mycket och långvarig glädje och när/om du kommer på att det är en orange med D-verket du vill ha, så vet du var det finns en.. ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fin!
Var inne på en PO för några veckor sedan, tog dock en annan vändning.

Känslan av att öppna upp paket man väntat på - svårslagen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis! Känslan för första klockan är oslagbar! Grymt kul för dig!



Ricrob skrev:
Stort grattis! Den första "riktiga" klockan är verkligen svårslagen! Hoppas den kommer bringa dig mycket och långvarig glädje och när/om du kommer på att det är en orange med D-verket du vill ha, så vet du var det finns en.. ;)

Haha ska du redan sälja? :mrgreen:
 

Ricrob

Patek
JakobZ skrev:
Grattis! Känslan för första klockan är oslagbar! Grymt kul för dig!



Ricrob skrev:
Stort grattis! Den första "riktiga" klockan är verkligen svårslagen! Hoppas den kommer bringa dig mycket och långvarig glädje och när/om du kommer på att det är en orange med D-verket du vill ha, så vet du var det finns en.. ;)

Haha ska du redan sälja? :mrgreen:
Njaeijavetintemenmanvetaldrigkanskedetkanskeintejaduveeet...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ricrob skrev:
JakobZ skrev:
Grattis! Känslan för första klockan är oslagbar! Grymt kul för dig!



Ricrob skrev:
Stort grattis! Den första "riktiga" klockan är verkligen svårslagen! Hoppas den kommer bringa dig mycket och långvarig glädje och när/om du kommer på att det är en orange med D-verket du vill ha, så vet du var det finns en.. ;)

Haha ska du redan sälja? :mrgreen:
Njaeijavetintemenmanvetaldrigkanskedetkanskeintejaduveeet...

Hahahaha fan va du är rolig alltså! :mrgreen:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis, härligt att du delar med dig av de där underbara känslan som är så svår att beskriva men underbar att uppleva. Snygg klocka!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Grattis, var själv och klämde på just den där PO:n men 45mm var aningen för stort för mig men bra för dig för annars hade jag ägt den :mrgreen:
Och N är kalas göra affärer med, ruggigt fint skick på klockan med och de orange markeringarna gav en skön sportig look!

Igen grattis :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning (Äntligen!)

Otroligt fräsch, det där är nog min graal faktiskt! Om jag lägger alla tior i en burk...

Stort grattis!!
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Ricrob skrev:
Stort grattis! Den första "riktiga" klockan är verkligen svårslagen! Hoppas den kommer bringa dig mycket och långvarig glädje och när/om du kommer på att det är en orange med D-verket du vill ha, så vet du var det finns en.. ;)

Ja, det är verkligen en helt underbar känsla. Tittar mycket på klockan, men registerar sällan vad tiden är :)

Klämde faktiskt lite på den med orange bezel. Även om D-verket kanske är lite bättre. Kan jag inte riktigt förlika mig med den orangea bezeln.
Svart med orangea siffror är bästa kombon helt enkelt :D

45mm sitter som en smäck!
 
Topp