• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, ännu en GUL

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Grabben fyller 7 år idag och firades med pompa och ståt imorse. Hans absolut största önskan var en röd klocka, och eftersom jag eftersträvar titeln "Årets Pappa" så köpte jag en sådan till honom. Lyckan var stor :D

Först lite historik kring märket:

1980 startade Anders Delander och Sten Warfinge bolaget Delva AB som sålde våtdräkter av det brittiska märket GUL. 2 år senare lanserades den första GUL klockan, då som ett komplement till våtdräkterna man sålde. 1988 började klockan distribueras till butik, men då endast till sportbutiker, då det var en sportklocka. Först 3 år senare, 1991, började den säljas i vanliga klockbutiker.

Märket började nu växa och 1995 fick GUL utmärkelsen "Årets Leverantör" av Klockmäster och började exportera sina klockor på taxfreemarknaden i Scandinavien. Förmodligen var det väl där många av oss köpte den. Det gjorde iaf jag när jag såg den i någon katalog på flyget på väg till någon dekadent charterort.

Året efter fortsatte exporten till 6 nya länder och hela den svenska OS-truppen blev utrustade med varsin GUL.

1997 ställde GUL för första gången ut på Basel. Man hade då 21 olika modeller i 110 olika färgkombinationer och 110 olika velcroband. Antalet länder man exporterade till växte till 22. Året efter utökades sponsringen till att, utöver Sveriges OS-trupp, förse även Estlands och Sloveniens trupper med klockor.

1999 sålda man sin miljonte klocka.
Därefter verkar den ha levt en lite tynande tillvaro. Klockorna säljs dock fortfarande i ett antal butiker. Vi hade ju t.ex en paketöppning häromdagen då @Chuck visade upp sin coola GUL Force 44 Worldtimer.

2012 blev Delva AB ägare av varumärket GUL

Nåväl, till bilderna. Man fick sätta mobilkameran på hyperspeed för att hinna ta bilder på öppningen, så ber om ursäkt för i viss mån suddiga bilder :)

1.JPG

Meeeeen vilket jobbigt snöre!!

2.JPG

Slita slit söndra papper...

5.JPG

Men hur många lådor och omslag ska det vara egentligen???

7.jpg

JAAAA en röd klocka.
Min son: Du är världens bästa pappa (eller så kanske han inte sa exakt så, men jag tolkade det så. Han kanske sa något helt annat, men ändå...)

8.jpg

Jaaaa Världens bästa pappa (sa han inte nu heller, men jag tolkade det så ändå. Jag har fri tolkningsrätt i mitt huvud). Jag ska sitta still medan du tar kort, men sätt fart!!!

10.JPG

Obligatorisk wristshot innan färd till jobb och skola. Tack för den fina klockan världens bästa pappa var det sista han sa innan jag åkte (eller kanske inte, men ändå...)

Det var en väldigt lycklig 7-åring som lämnades till skolan idag. Man kan bara hoppas att han har den kvar när han hämtas I eftermiddag :rolleyes:

Lite data:
Modell: GUL Kite 35 II Red Silicone
Glas: Mineralglas
Diameter: 35 mm
Boett: Rostfritt stål
Armband: Silikon
Vattentät: 10 ATM
Urverk: Quartz - Made in Japan
Komplikationer: Datum
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det ska jag absolut göra :)

Glömde att skriva att paketöppningen, varvriktigt trevlig! Mycket rolig fakta och historik. Jag köpte min första GUL klocka 1989, av en kompis som på nuvarande STADIUM, han hade fått den av en försäljare där som ville introducerade den i kedjan! Jag och klockan hade många roliga och trevliga år tillsammans, den finns kvar i samlingen, men är död har jag för mig!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt! Mysig tråd! Min 3-åring säger när man frågar honom att han har 5st klockor. 3st har han fått av mig, resterande 2 verkar han ha valt ut i min klocklåda. Det går fort utför. :)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Glömde att skriva att paketöppningen, varvriktigt trevlig! Mycket rolig fakta och historik. Jag köpte min första GUL klocka 1989, av en kompis som på nuvarande STADIUM, han hade fått den av en försäljare där som ville introducerade den i kedjan! Jag och klockan hade många roliga och trevliga år tillsammans, den finns kvar i samlingen, men är död har jag för mig!
Tackar :)
Älskade min GUL och blev smått bedrövad när den blev snodd på stranden på Paros i Grekland då den låg I en ryggsäck med pengar och en kamera. Sörjde klockan mer än det övriga. Minns inte riktigt när jag köpte den men lyckades ha den några år. Årtalen och charterresorna är av någon besynnerlig anledning lite suddiga :)

Grymt! Mysig tråd! Min 3-åring säger när man frågar honom att han har 5st klockor. 3st har han fått av mig, resterande 2 verkar han ha valt ut i min klocklåda. Det går fort utför. :)
Kiitos
Grabben brukar leka med mina klockor och tycker nog någonstans att det är ett delat ägarskap :rolleyes:
3 klockor (eller 5) som 3-åring är coolt!
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Grabben fyller 7 år idag och firades med pompa och ståt imorse. Hans absolut största önskan var en röd klocka, och eftersom jag eftersträvar titeln "Årets Pappa" så köpte jag en sådan till honom. Lyckan var stor :D

Först lite historik kring märket:

1980 startade Anders Delander och Sten Warfinge bolaget Delva AB som sålde våtdräkter av det brittiska märket GUL. 2 år senare lanserades den första GUL klockan, då som ett komplement till våtdräkterna man sålde. 1988 började klockan distribueras till butik, men då endast till sportbutiker, då det var en sportklocka. Först 3 år senare, 1991, började den säljas i vanliga klockbutiker.

Märket började nu växa och 1995 fick GUL utmärkelsen "Årets Leverantör" av Klockmäster och började exportera sina klockor på taxfreemarknaden i Scandinavien. Förmodligen var det väl där många av oss köpte den. Det gjorde iaf jag när jag såg den i någon katalog på flyget på väg till någon dekadent charterort.

Året efter fortsatte exporten till 6 nya länder och hela den svenska OS-truppen blev utrustade med varsin GUL.

1997 ställde GUL för första gången ut på Basel. Man hade då 21 olika modeller i 110 olika färgkombinationer och 110 olika velcroband. Antalet länder man exporterade till växte till 22. Året efter utökades sponsringen till att, utöver Sveriges OS-trupp, förse även Estlands och Sloveniens trupper med klockor.

1999 sålda man sin miljonte klocka.
Därefter verkar den ha levt en lite tynande tillvaro. Klockorna säljs dock fortfarande i ett antal butiker. Vi hade ju t.ex en paketöppning häromdagen då @Chuck visade upp sin coola GUL Force 44 Worldtimer.

2012 blev Delva AB ägare av varumärket GUL

Nåväl, till bilderna. Man fick sätta mobilkameran på hyperspeed för att hinna ta bilder på öppningen, så ber om ursäkt för i viss mån suddiga bilder :)

1.JPG

Meeeeen vilket jobbigt snöre!!

2.JPG

Slita slit söndra papper...

5.JPG

Men hur många lådor och omslag ska det vara egentligen???

7.jpg

JAAAA en röd klocka.
Min son: Du är världens bästa pappa (eller så kanske han inte sa exakt så, men jag tolkade det så. Han kanske sa något helt annat, men ändå...)

8.jpg

Jaaaa Världens bästa pappa (sa han inte nu heller, men jag tolkade det så ändå. Jag har fri tolkningsrätt i mitt huvud). Jag ska sitta still medan du tar kort, men sätt fart!!!

10.JPG

Obligatorisk wristshot innan färd till jobb och skola. Tack för den fina klockan världens bästa pappa var det sista han sa innan jag åkte (eller kanske inte, men ändå...)

Det var en väldigt lycklig 7-åring som lämnades till skolan idag. Man kan bara hoppas att han har den kvar när han hämtas I eftermiddag :rolleyes:

Lite data:
Modell: GUL Kite 35 II Red Silicone
Glas: Mineralglas
Diameter: 35 mm
Boett: Rostfritt stål
Armband: Silikon
Vattentät: 10 ATM
Urverk: Quartz - Made in Japan
Komplikationer: Datum
Vilken suverän paketöppning - blir varm om hjärtat faktiskt. Grattis till lillkillen och till dig - ska man vara lite klyshig kan man säga att värdet i en paketöppning inte har att göra med prislappen på klockan.

Hoppas att ni båda har en fin födelsedag!
 
Det var den absolut bästa paketöppningen jag läst!
Han ser genuint glad ut och det finns ju inget bättre än glada barn! :)
Snygg klocka också!:cool:
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Vilken suverän paketöppning - blir varm om hjärtat faktiskt. Grattis till lillkillen och till dig - ska man vara lite klyshig kan man säga att värdet i en paketöppning inte har att göra med prislappen på klockan.

Hoppas att ni båda har en fin födelsedag!
Tackar, födelsedagen var lysande. Värdet för honom idag kan man inte sätta en prislapp på. Den Milgauss Milgauss 116400GV som han hittade I Rolexkatalogen igår kan jag däremot sätta en prislapp på. Den har ju så cooooool sekundvisare :D

Genuin glädje är väl ingen klyscha :)
Grattis bägge två !
Vi tackar bägge två :)

Lätt världens bästa farsa!

Riktigt cool dinka, klart grabben ska fostras i tid (hö-hö) :D
Jepp, cool kille ska ha cool klocka. Kraven lär väl öka för varje födelsedag nu :eek:

Det var den absolut bästa paketöppningen jag läst!
Han ser genuint glad ut och det finns ju inget bättre än glada barn! :)
Snygg klocka också!:cool:
Tack :)

Härliga bilder! Grattis till grabben din.
Han tackar ödmjukast :)
Kalasbra gjort och grattis till grabben.
Tack tack hälsar han :)

Han fick sin röda klocka tillslut :)
Jepp, trägen vinner :)
 

Sputniq

Panerai
Fräsch! Min första klocka var också en GUL. :)
Kommer förresten ihåg att jag såg en annons i Kalle Anka för en GUL och häpnade över priset - 500 kronor.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Grattis till pöjken!Tackar för en kul paketöppning!
Tackar och bockar :)

Ja visst är det. Tack :)

Fräsch! Min första klocka var också en GUL. :)
Kommer förresten ihåg att jag såg en annons i Kalle Anka för en GUL och häpnade över priset - 500 kronor.
Tack. Ja GUL var nog mångas första trevande steg in i den här världen :)

Grattis till din grabb, ser nöjd ut :)
Tackar, mycket nöjd. Han har redan berättat kanske 4 ggr nu på morgonen att det är den "tjugotvådje juni" :)

Skall börjas i tid, grattis till grabben!
Tackar. Jepp plums ner i träsket bara :)
 
Topp