• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, äntligen är den här!

aljung

Panerai
2-Faktor
Har suktat efter denna klocka ett långt tag nu. Förra veckan dök det upp ett ex på ebay med ett riktigt lågt utropspris. Efter att ha bombarderat säljaren med de alla (trodde jag) de frågor som jag behövde ställa för att slå till la jag ett högt maxbud och hoppades att detta skulle räcka till och det gjorde det! Säljaren skickade klockan från England i måndags och idag dök upp på utlämningsstället, snabbt jobbat.

Över till bilderna
Massor av paket i paket i paket i paket
lxzVETC.jpg

Y663Sml.jpg

IKkgutx.jpg


Originallåda
CAuVAyG.jpg


En Tudor Date Day 7017/0, jumbovarianten på 38mm.
OhJzpLy.jpg

FMNjKFX.jpg


Handledsskott
QzotAFP.jpg


Nu till problemet, länken är något för kort och inga extra länkbitar skickades med. Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Alternativen är väl att försöka få tag på extra länkbitar, men det lär vara rätt svårt (och dyrt). Alternativet är att försöka sälja originallänken och köpa en aftermarketlänk. Har inte hunnit undersöka hur svårt det är att få tag på extra länkbitar. Har mailat säljaren för att se om han har dem kvar (dock inte troligt).

Trots debaklet med länken är jag sjukt nöjd! Har suktat efter en sådan här Tudor sedan jag ramlade ner i klockträsket.

Bärs på nato för tillfället, ska skaffa ett snyggt brunt läderband till den så snart som möjligt.
3cE3sHY.jpg


//Andreas
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Grattis !
Men behåll länken, jag har bara aftermarket till min 34mm o jag vill knappt bära den för det känns fel :)

Som papadok sa så blir det tudortätt på nästa gtg i Uptown :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Grattis! Är det den jag tror att det är så gjorde du ett klipp!
Kan tipsa om att den gör sig väldigt bra på ödla, och det är inte farligt dyrt. Annars aftermarket länk, eller så säljer du länken till mig :)
 

Maro

Audemars
Grymt fin, ja storlek på länk är en fråga jag aldrig lärt mig att färga efter. Även fast jag har fått bita i det sura äpplet gånger så lär jag mig aldrig.

Grattis iallafall och min röst skriker också, behåll länken och vänta på en bit.
 
Topp