• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, äntligen!

V

Viggen

Guest
Efter över en månads väntetid så anlände min klocka. En härlig lättnad sprider sig genom kroppen med ett visst motstånd. Kommer jag att bli besviken när jag öppnar paketet eller inte? Huhh! :)


Det ligger en box där iaf. Bra början! :D


Jag skyndar sakta....


Japp, det är min TORGOEN. Boxen i läder med vita sömmar. :D


Voila!!! Där är hon. Oh vad jag har längtat. Varför skall jag plåta nu, vill ju klämma och titta. :cool:


Jo, plastfilmen sitter fortfarande på. Dem får jag ta bort senare. (Sitter en på baksidan också).


På tal om baksidan. Filmen åkte av så att vi kan avsyna baken. Klämvänlig! ;)


WRISTSHOT!


Sen kunde man ge sig tusan på att batterif'n dog i kameran. Så fler bilder blir det inte just nu, och jag som ville ta en lumeshot. :x

Läderbandet är tjockt och jag trodde att det skulle vara rätt stelt till en början. Men den är faktist riktigt följsam för att vara ny och så grov. Allt funkar. Glaset är något kupat, tavlan är väldigt mörkgrå och inte svart. Jag är inte besviken, men det känns lite ovant att ha en sådan stor klocka på armen med så liten vikt. Speciellt nu när jag har haft Seikon på armen sedan jag köpte den av Bluesman. Men denna TORGOEN T16 är en quartz så viktmässigt skall den ju inte vara tyngre. :)

Den kanske är lite för stor för mina tunna handleder (45mm), men det gör inget för den sitter bra på armen. :D
 

Bilagor

  • DSC_0004.JPG
    DSC_0004.JPG
    55.5 KB · Visningar: 538
  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    62.6 KB · Visningar: 533
  • DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    27.9 KB · Visningar: 534
  • DSC_0007.JPG
    DSC_0007.JPG
    75.6 KB · Visningar: 535
  • DSC_0008.JPG
    DSC_0008.JPG
    91.7 KB · Visningar: 535
  • DSC_0009.JPG
    DSC_0009.JPG
    104.4 KB · Visningar: 537
  • DSC_0011.JPG
    DSC_0011.JPG
    59.5 KB · Visningar: 538
  • DSC_0012.JPG
    DSC_0012.JPG
    101.7 KB · Visningar: 536

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Aldrig hört talas om märket. Grattis.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning, äntligen!

Äntligen, Grattis!! Den var riktigt snygg att se på, med sköna visare! Hoppas Du blir nöjd nu! :D
 
V

Viggen

Guest
Tack så mycket för gratulationerna! :D

TORGOEN ägs av ett Amerikanskt företag, 16-64. Klockorna är framtagna av piloter och en av återförsäljarna i Sverige är bl a SPU - Svenskpilotutbildning.

Själv hade jag inte hört talas om märket förren i Jan 2013 av en ren slump. Det tog ett tag och det tvekades något, men slutligen bestämde jag mig för att köpa klocka pga att jag blev kär i designen av just denna modell. Sedan att den används av piloter inom konstflygning och flygning generellt, talar bara om att den tål lite stryk och är pålitlig. Dessutom ligger den inte i samma prisklass som IWC´s pilotklockor, vilket är en lättnad för en som mig med mindre inkomst.

Själv köpte jag den av TORGOEN SE. Återförsäljaren finns i Göteborg och han jobbar själv som pilot. Försäljning av klockor är en bisyssla. Jag lärde känna honom lite efter att ha utväxlat en del emails pga av tullens försening och dels pga en del flygsnack. Jag har bara gott att säga om hur det hela har skötts från deras sida. Mycket proffisionelt och med bra kundkontakt. :)

Får bli en djupare recension av klockan längre fram efter att ha burit den ett tag. :cool:
 
V

Viggen

Guest
Vintage92 skrev:
Alltid skönt med något nytt. Grattis!

Man tackar. Jovisst är det skönt att köpa något helt nytt ibland och inte bara begagnat. :)

Här kommer det lite fler foton, nu när batteriet är laddat igen.
 

Bilagor

  • _DSC0006 (2).jpg
    _DSC0006 (2).jpg
    54.3 KB · Visningar: 304
  • _DSC0012 (2).jpg
    _DSC0012 (2).jpg
    148.5 KB · Visningar: 300
  • _DSC0017 (2).jpg
    _DSC0017 (2).jpg
    16.2 KB · Visningar: 306
V

Viggen

Guest
BluesmanV8 skrev:
Grattit till en PILOTklocka!

Tack så mycket! :D

Brittiska uppvisnings teamet av Eurofightern bar denna klocka under 2012. Om de använder den i år igen vet jag inte. Men det är nog troligt, då TORGOEN har släppt en limited edition av just T16 modellen. :ugeek: :)
 

Bilagor

  • NP0000-TorgoenAir2_PRESS.jpg
    NP0000-TorgoenAir2_PRESS.jpg
    89.5 KB · Visningar: 226

BME

Cartier
Grattis!
Fan vänta en månad det är tufft! Jag väntade i 2 veckor och tyckte det var minst 3 veckor för länge :D
 
V

Viggen

Guest
Re: Sv: Paketöppning, äntligen!

Camo00 skrev:
Lumen var snygg som få... :)

Jag hann bara att ladda den i ca 1min under en lågenergi-lampa, sedan kunde jag inte hålla mig längre. :lol: Jag är iaf nöjd med klockan fortfarande efter dessa få timmar. Jag är glad att jag inte valde en med kolfibertavla, hade nog blivit för mycket av det "goda" på denna storlek. :)
 
V

Viggen

Guest
BME skrev:
Grattis!
Fan vänta en månad det är tufft! Jag väntade i 2 veckor och tyckte det var minst 3 veckor för länge :D

Tack! Jo det var tufft, men det var den värd. Tack vare den långa väntetiden blev 2 Seikon inhandlade dessutom. Får nog bli lungt på klock-köpar fronten ett tag framöver.....Eller? :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Congrats! Hur står man ut i en månad...flippar lite småkrafs i väntan på stora silen? :)
 
V

Viggen

Guest
Jag tackar igen!

Jag upptäckte något på kronan under natten när jag satt och klämde och avsynade klockan ur olika vinklar. :mrgreen:

Ett svart T på grå bakgrund....


Men om man tittade ur samma vinkel och ljuset reflekteras av kronan....


Coolt va? :D :ugeek:
 

Bilagor

  • DSC_0004 (2).jpg
    DSC_0004 (2).jpg
    79.3 KB · Visningar: 48
  • DSC_0005 (2).jpg
    DSC_0005 (2).jpg
    47 KB · Visningar: 48
Topp