• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning 165XX *BILDTUNG

mofo

Audemars
2-Faktor
Så nu har jag äntligen fått tiden att visa upp denna underbara klockan.
Men innan vi börjar med bilderna så kan jag ta med er på en liten resa.
Bryr du dig inte om denna resa hänvisar jag till de fina bilderna tagna med systemkamera längre ner.

För er som läser vidare så börjar detta egentligen för några månader sedan när jag började sälja av några av mina dyrare klockor för att finansiera ett ordentligt köp. En lördagskväll, sliten småbarns pappa skulle ha lite egentid och skulle lira lite tv-spel. Det visar sig att PSN ligger nere.
Jag och polaren som skulle spela säger att vi ger det en stund till och jag drar fram laptopen och kollar lite på KS. Efter en stunds slösurfande så kommer det upp en annons som verkar vara för bra för att vara sann. Vid detta tillfälle har jag redan sökt denna modell i flera månader och jag har nog varit i kontakt med alla som har haft en till salu, dock har det aldrig riktigt känts helt rätt.
Jag skickar ett PM till säljaren med en massa frågor, efter några PM fram och tillbaka så säger jag att jag hugger.
Jag tänker, vad fan har jag gjort, det handlar om sjukt mycket pengar(för mig) och jag som brukar vara sjukt noga med att ställa 100 frågor innan det blir nått, men det kändes ändå så rätt.
Klockan skulle hämtas F2F i Stockholm och som tur var skulle jag upp med jobbet kommande vecka.
Veckan går och jag läser på forumet om just denna annonsen, den verkar poppis, jag blir orolig att klockan kommer att säljas innan jag hinner upp.

Onsdagen kommer och jag ska börja resan till Stockholm, redan nu börjar jag bli nervös. Mässan jag skulle på drar ut på tiden och jag känner att jag kommer bli sen.
Äntligen kommer jag därifrån och nu var det dags för denna Skånepåg att navigera sig genom storstaden med slutmål hos Rob E.
Jag känner mig aningen dum när jag irrar omkring med mobilen för att hitta, nåväl till slut ger det resultat.
Säljaren är redan på plats och själva affären går felfritt och jag känner att jag blir behandlad som en kung.
Nu snabbspolare vi fram till idag och vad är det egentligen jag köpt?
Det blev en Rolex Explorer II 16570 från 2008, full set med massa extra saker och lull.
Så nu är det dags för bilderna.
Katalog och prislista från 2008
IMG_4968.JPG

IMG_4969.JPG
IMG_4970.JPG

IMG_4971.JPG


Box, papper mm.
IMG_4972.JPG
IMG_4973.JPG
IMG_4974.JPG
IMG_4975.JPG
IMG_4976.JPG
IMG_4977.JPG
IMG_4978.JPG
IMG_4979.JPG
IMG_4980.JPG
IMG_4981.JPG
IMG_4982.JPG
IMG_4983.JPG
IMG_4984.JPG


Nu till den underbara klockan.
IMG_4985.JPG
IMG_4987.JPG
IMG_4988.JPG
IMG_4989.JPG
IMG_4990.JPG
IMG_4991.JPG
IMG_4992.JPG
IMG_4995.JPG
IMG_4996.JPG
IMG_4997.JPG
IMG_4998.JPG
IMG_4999.JPG
IMG_5001.JPG
IMG_5003.JPG
IMG_5004.JPG
IMG_5005.JPG
IMG_5014.JPG
IMG_5017.JPG
IMG_5019.JPG
IMG_5023.JPG


Tackar för visat intresse.
 

Bilagor

  • IMG_5000.JPG
    IMG_5000.JPG
    107.9 KB · Visningar: 31

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kul! Välkommen till 16570-klubben, du kommer inte ångra dig :)

Släng gärna upp någon bild på läder sen när du testat!
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Ser grymt bra ut, återigen grattis. Bara byta till den svarta tavlan då, så den blir snygg också ;);)
 

MånsT

Rolex
Gratulerar till en skitfin klocka! Tack för att jag fick klämma och prova den på Malmö-GTGn i fredags, känner att jag själv måste ha en nu :angel:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Så nu har jag äntligen fått tiden att visa upp denna underbara klockan.
Men innan vi börjar med bilderna så kan jag ta med er på en liten resa.
Bryr du dig inte om denna resa hänvisar jag till de fina bilderna tagna med systemkamera längre ner.

För er som läser vidare så börjar detta egentligen för några månader sedan när jag började sälja av några av mina dyrare klockor för att finansiera ett ordentligt köp. En lördagskväll, sliten småbarns pappa skulle ha lite egentid och skulle lira lite tv-spel. Det visar sig att PSN ligger nere.
Jag och polaren som skulle spela säger att vi ger det en stund till och jag drar fram laptopen och kollar lite på KS. Efter en stunds slösurfande så kommer det upp en annons som verkar vara för bra för att vara sann. Vid detta tillfälle har jag redan sökt denna modell i flera månader och jag har nog varit i kontakt med alla som har haft en till salu, dock har det aldrig riktigt känts helt rätt.
Jag skickar ett PM till säljaren med en massa frågor, efter några PM fram och tillbaka så säger jag att jag hugger.
Jag tänker, vad fan har jag gjort, det handlar om sjukt mycket pengar(för mig) och jag som brukar vara sjukt noga med att ställa 100 frågor innan det blir nått, men det kändes ändå så rätt.
Klockan skulle hämtas F2F i Stockholm och som tur var skulle jag upp med jobbet kommande vecka.
Veckan går och jag läser på forumet om just denna annonsen, den verkar poppis, jag blir orolig att klockan kommer att säljas innan jag hinner upp.

Onsdagen kommer och jag ska börja resan till Stockholm, redan nu börjar jag bli nervös. Mässan jag skulle på drar ut på tiden och jag känner att jag kommer bli sen.
Äntligen kommer jag därifrån och nu var det dags för denna Skånepåg att navigera sig genom storstaden med slutmål hos Rob E.
Jag känner mig aningen dum när jag irrar omkring med mobilen för att hitta, nåväl till slut ger det resultat.
Säljaren är redan på plats och själva affären går felfritt och jag känner att jag blir behandlad som en kung.
Nu snabbspolare vi fram till idag och vad är det egentligen jag köpt?
Det blev en Rolex Explorer II 16570 från 2008, full set med massa extra saker och lull.
Så nu är det dags för bilderna.
Katalog och prislista från 2008
IMG_4968.JPG

IMG_4969.JPG
IMG_4970.JPG

IMG_4971.JPG


Box, papper mm.
IMG_4972.JPG
IMG_4973.JPG
IMG_4974.JPG
IMG_4975.JPG
IMG_4976.JPG
IMG_4977.JPG
IMG_4978.JPG
IMG_4979.JPG
IMG_4980.JPG
IMG_4981.JPG
IMG_4982.JPG
IMG_4983.JPG
IMG_4984.JPG


Nu till den underbara klockan.
IMG_4985.JPG
IMG_4987.JPG
IMG_4988.JPG
IMG_4989.JPG
IMG_4990.JPG
IMG_4991.JPG
IMG_4992.JPG
IMG_4995.JPG
IMG_4996.JPG
IMG_4997.JPG
IMG_4998.JPG
IMG_4999.JPG
IMG_5001.JPG
IMG_5003.JPG
IMG_5004.JPG
IMG_5005.JPG
IMG_5014.JPG
IMG_5017.JPG
IMG_5019.JPG
IMG_5023.JPG


Tackar för visat intresse.
Riktigt läcker! Stort grattis! Vill också ha en...
 

forsii

Omega
Så underbart snygg klocka!! Stort grattis och vad skönt att det kändes rätt. Ibland är spontanköp de bästa köpen! Får man fråga vad du fick ge för den heliga graalen inklusive alla tillägg och sånt som hängde med?
 
Topp