• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: A. Lange & Söhne - Lange 1

Sjobedan

Rolex
Fantastisk klocka det där! Du levererar gång på gång, grymma klockor med lika bra Paketöppningar.

Tack för att du delar med dig!
(nästan bud på en samlingsbild på årets nyförvärv)
 
Grattis till nyförvärvet.
Imponerande att följa din målinriktade konsolideringen.

En fråga nu bara: Vilken klocka ska du ha på dig på julafton, respektive nyårsafton?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Grattis! Riktigt, riktigt fin klocka! Och tack för en grym paketöppning. Hatten av! :D

Mycket vacker klocka! Stort grattis


Stort grattis. Får uppfattningen att du har en samling med en fin röd tråd! Tack för att du delar!

Förstår att du är nöjd! Stort grattis! :)

Många stora grattis - vilken skönhet!!!

Otroligt! Mycket inspirerande läsning.

Jag kan bara inställa mig i grattisledet ... Grymt fin!

Stort grattis och tack för texten och de finfina bilderna.

Otroligt vacker klocka! Grattis!

Tack för alla fina ord :)
Härligt att vakna upp till denna lovebombing :D
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Klass! Vilken klocka! Kul med konsolideringen, och vilket resultat. Stort grattis.

Tack @Molle
Och ett stort grattis till din nya Patek! Såg den på instagram. Djäklar vad fin, riktigt roligt :)

Stort grattis till ännu en otrolig klocka och öppning! Fanns det något intresse för en 1:a i vit metall?
Hur upplever du den överlag hittills i förhållande till din gamla GO?

Jag tittade inte på denna i vitguld eller platina. Första gången jag såg Lange 1 så var den i roseguld och sedan den dagen har jag alltid ansett att den ska vara i just rose.
Du vet hur det är när man fått en bild i huvudet..
GO var jättefin men den här är i en annan liga. Främst detaljer och utförande som tex. symmetri och gyllene snittet.
Finnish och hantverk känns som några nivåer upp också. Men en del sitter nog i mitt huvud också då detta varit en drömklocka ;)

Du är min idol! Hehe...

Vilken skönhet, stort grattis! Perfekt storlek för ett dressur med om du frågar mig.

Seriös connoisseursklocka det där. Grattis!


Stort Grattis, du bara levererar dröm klockor gång på gång! :D

Jäklar!!!!!!:wideyed:
Vilken klocka och vilken samling du har! Lange 1 är min favorit i deras sortiment.
Stort grattis:)

Satan så fin. Du går från klarhet till klarhet!

Inget fel på den heller - stort grattis!

Tack allihopa! :) :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Du upphör aldrig att förvånas! Vilken håll käften pjäs. Man ligger i lä :) STORT grattis

Riktigt tjusig och högtidsaktig klocka :)

Tackar!

Stort grattis till en otrolig klocka! Ben Clymer borde dyka upp snart med tanke på din fina samling ;)

Haha, finns betydligt större fiskar med intressantare pjäser än mig ;)
Dessutom är jag nog lite för tillbakadragen och blyg för att ställa upp på något sådant..


Fantastisk klocka det där! Du levererar gång på gång, grymma klockor med lika bra Paketöppningar.

Tack för att du delar med dig!
(nästan bud på en samlingsbild på årets nyförvärv)

Fantastisk!! Gratulerar!

:)
Tack o bock!

Magisk, grattis!! Älskar ju Lange själv och är grymt nöjd med min :)

Mer Lange på KS kom igen nu :)

Det ska du vara, din är ju helt grym!

Merde vilken läckerhet, stort grattis! Hur mycket mer är "more that 72h" powerreserv? :)

Ingen aning.. Återkommer om +72 timmar :D

Grattis till nyförvärvet.
Imponerande att följa din målinriktade konsolideringen.

En fråga nu bara: Vilken klocka ska du ha på dig på julafton, respektive nyårsafton?

Bra fråga.. Hmm.. På julafton får det nog bli någon oöm klocka med all matlagning och skattjakt i trädgården (jpp, brukar alltid bli sånt).
På nyår ska jag ut med familjen på nyårs supe så då blir det antagligen denna. Eller Patek 5170. Angenäma problem :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Stort grattis, vilken klocka.. igen! Du är en stor inspirationskälla för mig och säkerligen många andra i ditt genuina klockintresse. Dina paketöppningar tillhör de absolut bästa på forumet och allt detta med en ödmjuk inställning. Tack! :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Wow @Niklas vilken fantastisk avslutning på året och vilken jäkla grym ALS!
Som många redan skrivit så är du en riktig inspiration med dina grymma klockor, välskrivna inlägg och din ödmjuka stil:)
Keep it up!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis Niklas, häftig klocka.
Jag gillar också din konsolidering i samlingen. Även att du mognat i din smak och insett att mindre mer traditionella storlekar är rätt. Hur känns det nu tex med din första Lange när du jämför storleken mot Caletravan?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Stort grattis. Julafton kom tidigt i år :)

Lange 1 var den klocka som öppnade mina ögon för klockor som mekaniska konstverk på armen. Mycket vacker.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack mannen! Men det är inte jag som är galen på detta forumet. Titta dig i spegeln efter svaret på den frågan :D
Grattis själv föresten. Har lite dåligt samvete att jag inte skrivit något i din tråd när du kom in på utbildningen du drömde om!
Du är en inspiration på många sätt!

Hehe...det är lugnt, inte behöver du ha det, tackar, tackar, jag är jäkligt glad att jag gjorde det, och kul att jag kan inspirera en person som dig Nicke ;), jag hoppas att det kommer ut något gott ifrån detta iaf. Kändes som att jag inte hade några större val, antingen gå in i den berömda väggen eller hitta på något man kanske brinner för!

Åter igen ett stort GRATTIS!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Stort jävla grattis och tack för att du förklarade klockans storhet - även jag gillar symmetriska linjer men har tidigare aldrig förstått varför jag gillat klockan så mycket. särskilt när den, precis som du säger, egentligen är så rörig.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Stort grattis, vilken klocka.. igen! Du är en stor inspirationskälla för mig och säkerligen många andra i ditt genuina klockintresse. Dina paketöppningar tillhör de absolut bästa på forumet och allt detta med en ödmjuk inställning. Tack! :)

Fan vad roligt att höra. Det betyder faktiskt mycket :)

Fantastiskt klocka!
Kul med den geometrin du förklarat, har inte tänkt på det tidigare.
/j

Det verkar som det finns några skarpa hjärnor i Glashutte ;)

Helt fantastisk klocka. Hatten av.

Tackar ödmjukast :D

Wow @Niklas vilken fantastisk avslutning på året och vilken jäkla grym ALS!
Som många redan skrivit så är du en riktig inspiration med dina grymma klockor, välskrivna inlägg och din ödmjuka stil:)
Keep it up!

Ja, sämre avslutning på klock-året kunde jag ju ha haft. Duktigt nöjd med denna!

Håller med @RicVin , satt som en jäkla smäck på på sista bilden. Stort grattis!!!

Tack Johan!!

Grattis Niklas, häftig klocka.
Jag gillar också din konsolidering i samlingen. Även att du mognat i din smak och insett att mindre mer traditionella storlekar är rätt. Hur känns det nu tex med din första Lange när du jämför storleken mot Caletravan?

Lustigt att du frågar det.
Har en liten, men oroväckande återkommande, tanke om att byta ut den mot en modell mindre.. Men initialerna VC ;)
Missförstå mig inte. Jag älskar verkligen min Saxonia Thin och använder den ofta.
När jag köpte den så var den i mitt tycke den perfekta storleken för min arm. Men nu när jag vant mig med lite mindre ur (Calatrava tex.) så inser jag att den är gränsfall i storlek..
Får se hur jag gör, nu ska jag i varje fall ta det lugnt under helgerna :)

Du är kungen av KS!
Grattis!

Äsch, det vet jag inte. Men tack för ett givet citat när jag tänker tillbaka på det här året :D
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Stort grattis! Kan man få önska en bild på den "nya" samlingen i samlingstråden kanske? :)

Nu har så många efterfrågat det så jag kanske måste posta något snart.. :)

Grattis!!
Makalös klocka och mkt intressant öppning.

Du sitter på så många drömklockor nu

Tack Chrisse!

Klarhet till klarhet! Riktigt bra val stort grattis!

Lägg av nu Niklas, jag orkar inte! :D

:D Tack ska ni ha!

Stort grattis. Julafton kom tidigt i år :)

Lange 1 var den klocka som öppnade mina ögon för klockor som mekaniska konstverk på armen. Mycket vacker.

Du har helt rätt. Det är faktiskt lika mycket ett fantastiskt konstverk som ett fantastiskt urverk (sorry för taffligt försök till humor)

Hehe...det är lugnt, inte behöver du ha det, tackar, tackar, jag är jäkligt glad att jag gjorde det, och kul att jag kan inspirera en person som dig Nicke ;), jag hoppas att det kommer ut något gott ifrån detta iaf. Kändes som att jag inte hade några större val, antingen gå in i den berömda väggen eller hitta på något man kanske brinner för!

Åter igen ett stort GRATTIS!

two-thumbs-up.jpg


Riktigt snyggt, Niklas! Grattis :)

Tack Jamie!

Stort jävla grattis och tack för att du förklarade klockans storhet - även jag gillar symmetriska linjer men har tidigare aldrig förstått varför jag gillat klockan så mycket. särskilt när den, precis som du säger, egentligen är så rörig.

Tack!
Det är så roligt när bitarna faller på plats och man får en sån där aha upplevelse ;)
 
Topp