• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Andra klockan för året

weeklund

Omega
Halloj,

Idag var det äntligen dags för ännu en rolig paketöppning för min del. Senast var i början av januari då jag köpte min Rolex Oysterquartz. Då för stunden så var jag nöjd, men kände efter några dagar att det ändå att det fattades något i min klocklåda. Så letandet fortsatte och jag visste precis vilken klocka jag var ute efter. En klocka jag från början inte var så förtjust i, men som har smygit sig på mig. Skyller på Klocksnack och alla bilder jag sett här. Det rör sig om en klassiker som alla måste äga minst en gång i livet.

Tillslut så hittade jag en bytestråd i forumet, men hade dessvärre inte klockan som eftersöktes att byta med. Trots det så anmälde jag mitt intresse för rent köp men fick svar att det inte var intressant. Efter några dagar så kontaktade jag honom igen för att höra ifall han hade ändrat sig, vilket han hade. Woho!

Förde över pengar någon timme efteråt och sedan kom den tråkiga men ändå spännande väntan. Och idag hämtade jag ut paketet.

Lite bilder..

PD_150114_0556-ny.jpg

Värdepost.

2015-02-26-16.57.56.jpg

Ett lager borta.. Ännu mer packning.. Vältejpat!

2015-02-26-16.59.05.jpg

Även inuti kartongen så var det välpackat. Kändes tryggt.

2015-02-26-16.59.17.jpg

Det första som ramlar ut är en påse med någonting inlindat.

2015-02-26-16.59.44.jpg

Där i fanns ett trevligt, brunt Hirsch Medici i fint skick. Dessutom låg det ett extra kuvert på posten med polish och ännu två extra band. Tack aljung för överraskningen! Någon som kan börja gissa vilken klocka det är utifrån tillbehören?

2015-02-26-17.00.13.jpg

Lite längre in i lådan fanns cert + pictogram. Som ni kan se så rör det sig om en Omega.

2015-02-26-17.01.03.jpg

Ännu längre in hittar vi ytterliggare ett paket. Julafton!

2015-02-26-17.01.46.jpg

Även detta var välinslaget. Både i tyg och systemetpåse. Börjar bli lite frustrerad över att det aldrig tar slut. Men hellre för mycket än för lite packning!

2015-02-26-17.02.37.jpg

Äntligen! Här har ni lådan. Diskret, men de som är insatta kanske redan nu kan se vilken modell det rör sig om?

2015-02-26-17.02.54.jpg

För er som inte vet så är det ännu mer packning vi måste ta oss igenom!

2015-02-26-17.04.21.jpg

Här har vi den. Den klassiska månklockan. Min första Omega Speedmaster, modell 3570.50 med hesalitglas och stålbaksida. 1861-urverk som enligt en tidigare ägare (innan denna säljaren) ska ha servats 2011. Dessvärre finns inga kvitton, så jag räknar med att den är oservad... Certifikatet visar att den är såld i Sverige 2006.

2015-02-26-17.04.59.jpg

Närbild på skönheten som var i fint skick.

2015-02-26-17.08.32.jpg

Klockan med tillbehör.

2015-02-26-17.24.06.jpg

När jag lix justerade länken till min smala handled så testade jag även sätta på ett av armbanden som föll mig i smaken. Klockan ser väldigt stor ut på bilden men bärs betydligt mindre, trots mina små handleder.

2015-02-26-17.46.12.jpg

Mina fyra som jag varierar mellan just nu, som ni ser så saknades en kronograf. :)

2015-02-26-17.47.22.jpg

Passade även på att knäppa en snabb lume-shot.

Tack för mig! Trevlig kväll på er.
 

Blackmore

Panerai
Riktigt djäkla fin. Jag hade funderingar på att göra som du gjorde med just den Speedmastern ... men var för "feg" för att föreslå ett rent köp.

Grattis till ett redigt fint ur.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Grattis. Men du måste nog fylla på med lite mer info för att inte bryta mot reglerna. Bilderna visar på en bra öppning. Lite avis på boxen, var det den som den såldes i 2006? Roligare än min röda läderkub.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Stort grattis! En Speedy måste man testa nångång i livet. Det var min första riktiga klocka, klockan som startade vansinnet. ;) Kommer garanterat att äga en igen.
 

Sorubim

Audemars
Grattis! Dra på trissor vad sugen man blir på en Speedy nu då!

Jag tycker att ljusrefraktionen på tavlan så snyggt påminner om en månskära i den här bilden:

2015-02-26-17-04-59-jpg.114727
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Du får ett grattis från mig också medan jag försöker komma underfund med om denna tråd verkligen uppfyller kraven för separat öppningstråd......:cool:
 

weeklund

Omega
Tack allihopa! Som en del säger kanske förstainlägget är lite väl innehållsfattigt för en egen tråd. Ska ta mig tid att ruta ner lite mer utförlig info och bakgrund ikväll då jag har lite mer tid. :bookworm:
 
Topp