• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning- Armida A1 Bronze

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tjenare,
Ni som hänger med i den stora paketöppningstråden kanske la märke till att det landade en Armida A1 i min klocklåda för ungefär en vecka sedan. Inte kan jag väl ha köpt en till sån där gigantisk pjäs som man måste lyfta ur klocklådan med gaffeltruck? Jodå, visst har jag det!

Min relation till Armida började för drygt 1 år sedan när jag som purfärsk medlem på klocksnack köpte en A1 på köp&sälj. Den hade allt jag kunde önska, schysst storlek, fräck design och nästintill löjlig lume men den var tyvärr i PVD vilket jag tröttnade snabbt på. Planen var att köpa en i stål istället men det rann ut i sanden och jag började istället en lång jakt efter nästa klocka. Ingen stannade särskilt länge och så här drygt 1 år senare har jag gått igenom ett tjugotal klockor utan att det har klickat. Tack vare vår eminenta marknad har detta gått utan större ekonomiska förluster, ett stort tack till er som driver Klocksnack!

Lyckligtvis tog jag mitt förnuft till fånga, la ut alla mina flippbara klockor på köp&sälj och köpte mig inte bara en utan två Armida A1or. Den ena hittade hem för cirka en vecka sedan och idag kom den andra från USA efter två veckors nervöst väntande. Jag skickade över en massa dolares till en okänd snubbe, fick ett trackingnummer som bara gick att spåra till Kanada och 0 respons på mina mail... Idag kom klockan i brevlådan(!) och jag kunde pusta ut.

Nu till det roliga!

Specifikationer:
  • Boett, bezel och krona i brons, CuSn8.
  • Miyota 9015
  • Visare i mässing.
  • C3 Lume.
  • Mäter 45mm utan krona och blygsamma 50mm lugg till lugg.
  • Tar 24mm band.
  • 19mm hög inklusive glaset.
  • Tät till 1km.
Bilder:

Den här låg i brevlådan idag.
juli3i5 047.JPG

Fräck vattentät tub istället för en låda.
juli3i5 049.JPG

Direkt från tillverkaren, ingen gråhandel här inte!
juli3i5 051.JPG

Här har vi den, en A1 i brons med blå tavla. Originalbandet till vänster och på klockan sitter ett rätt schysst läderband som den förre ägaren hade knåpat ihop.
juli3i5 053.JPG

Till skillnad från de lite äldre bronsvarianterna har denna krona i brons istället för rostfritt, ser mycket bättre ut!
juli3i5 055.JPG

A1ans "highly double domed crystal" ger verkligen klockan ett unikt utseende.
juli3i5 058.JPG

Med sin kollega i stål, exakt samma mått men bronsvarianten väger lite mer.
juli3i5 061.JPG

Lumen kan man inte klaga på!
juli3i5 068.JPG

Wristshots!
juli3i5 064.JPG

juli3i5 066.JPG


Sammanfattningsvis är jag otroligt nöjd, nu väntar jag på ett band från MickeJ och sen ska jag försöka lägga ner flippandet för en lång tid framöver.

Som det känns nu kommer mina två A1or och ett par extra band täcka precis alla mina behov, jag bär t-shirt och jeans/cargobrallor 364 dagar om året och ifall jag skulle råka hamna i en situation med kostymtvång får stilpoliserna stå ut med en 45mm fet bronsdykare under manschetten.

Tack för mig!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Finfina klockor, så grattis, men jag måste fråga, krängde du dunderG:n som du hade beställt då jag köpte din vita G? Har inte sett den på K/S...
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tack så mycket allesammans! :)

Finfina klockor, så grattis, men jag måste fråga, krängde du dunderG:n som du hade beställt då jag köpte din vita G? Har inte sett den på K/S...

Den sålde jag till en kille på WUS 30 minuter efter att jag hämtat den på posten, insåg direkt att jag inte kunde springa runt med en G-shock för så mycket pengar.

Den var rätt svår att få tag i så jag hade köpare på G innan jag hade fått hem den. :)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Grattis.
Måste fråga, vad har detta brand gemensamt med Helson?
Cert, låda, tavla, visare, band osv verkar vara lika med min förra Shark Diver.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Grattis.
Måste fråga, vad har detta brand gemensamt med Helson?
Cert, låda, tavla, visare, band osv verkar vara lika med min förra Shark Diver.

Det är samma fabrik som tillverkar och packar dem, tror de gör Benarus på samma ställe också.

Det spekuleras lite på nätet i om det egentligen är samma snubbe bakom båda företagen. Alternativt att det är kineserna som säljer ett helt koncept: hemsida, tillverkning och distribution. Och att Armida/Helson isåfall bara står för designen.
 
Topp