• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Att våga prova något annat. Grand Seiko SBGV009G

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Älskar Seiko. Alltid gjort. Finns grymma modeller, både nya och gamla. Har en hel hög med årsklockor samt har provat nyare monsters, samurajs och lite annat.

Har en del andra klockor i samlingen och kände nästan att jag kört fast. Ingenting kändes speciellt kul under X-antal 100k.
MEN så börjar @yonsson som vanligt hetsa om kvartsur i allmänhet och GS i synnerhet. OK då! Jag provar väl. Tack för hjälpen med inköpet kompis. Beg direkt från Japan.

Min klocka är en hyllningsmodell till första Grand SEIKOn med datum kallad Selfdater (GS 5722-9990) som släpptes 1963.

Klockan har ref SBGV009 och är limiterad till 1200 exemplar. Både länk och läder följer med. Den finns med silver och svart tavla (SBGV011) till skillnad mot originalet som bara fanns med silvertavla.

Boetten är 37 x 10mm. Helpolerade visare och kupat safirglas.

Urverk är en Grand SEIKO 9F82, +-10sekunder/år, thermokompenserar över 500ggr/dygn och naturligtvis ihopsatt för hand.
Mycket trevlig 5-delade länk.
Sunbursttavla.
Kostar ca 40k ny och min klocka är något år gammal.
Keeper? Well........:)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg



image.jpg


(Det är inte repor, bara lite märkliga reflektioner)
 

Exekys

Cartier
Vackert! Hur var det att köpa från Japan, funkade det bra? Jag frågar för att jag själv är svårt biten av GS-begäret och utbudet är onekligen större där än här (även om forumkamraterna släpper ifrån sig en och annan ibland har jag sett).
 
Topp