• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Audemars Piguet Royal Oak 15202 Jumbo

Jonaz

Rolex
Makalös tråd, hatten av, grattis till en fantastisk klocka och fan vilken tokig samling du ligger inne med...
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Okej! Jag står och väger mellan en 15400 eller 15202.... Svårt alltså!

Nej, inte direkt.. :D
Har du möjlighet till en 15202 så är det inget snack i min bok.
"Standard" AP klocka mot en haute horology i absoluta topskiktet.

15400 är en ganska tjock (relativt) sportklocka där urverket ser ganska vilsen ut i den stora boetten.
15202 är en handfinisherad klocka tillverkad endast av de utvalda duktigaste hantverkarna/urmakarna och det tillverkas så få att det håller uppe exklusiviteten och även andrahandsvärdet.

Jag var på AP Masterclass hos Nymans för någon månad sedan med min 15202 på armen och de ditresta representanterna från AP pekade på min klocka när de fick frågan vilken AP som var deras favorit av alla deras klockor :)
Då har de några riktigt håriga grand complications att välja bland så det säger väl något :)
(Anställda på AP får inte köpa 15202 då tillgången är så begränsad)

Nu har jag svamlat nog, valet är ditt så klart men jag tror jag gjort klart var jag står haha..

PS. Lustigt. Idag när denna tråd bumpades så var det 1år och 1dag sedan jag postade denna paketöppning.
Så min Jumbo fyllde 1 år igår, grattis! :D
 

Stenbeck

Omega
2-Faktor
Nej, inte direkt.. :D
Har du möjlighet till en 15202 så är det inget snack i min bok.
"Standard" AP klocka mot en haute horology i absoluta topskiktet.

15400 är en ganska tjock (relativt) sportklocka där urverket ser ganska vilsen ut i den stora boetten.
15202 är en handfinisherad klocka tillverkad endast av de utvalda duktigaste hantverkarna/urmakarna och det tillverkas så få att det håller uppe exklusiviteten och även andrahandsvärdet.

Jag var på AP Masterclass hos Nymans för någon månad sedan med min 15202 på armen och de ditresta representanterna från AP pekade på min klocka när de fick frågan vilken AP som var deras favorit av alla deras klockor :)
Då har de några riktigt håriga grand complications att välja bland så det säger väl något :)
(Anställda på AP får inte köpa 15202 då tillgången är så begränsad)

Nu har jag svamlat nog, valet är ditt så klart men jag tror jag gjort klart var jag står haha..

PS. Lustigt. Idag när denna tråd bumpades så var det 1år och 1dag sedan jag postade denna paketöppning.
Så min Jumbo fyllde 1 år igår, grattis! :D
Stort grattis i efterskott och tack för input! =)
 

Greven

Audemars
Stort grattis! Vilken klocka! Vilken AP-samling!

Edit: Såg först nu att tråden är 1 år gammal. Sorry, missade bumpen. Nåväl, en sådan klocka är värd att gratulera även ett år senare.
 

_jonte

Patek
Nej, inte direkt.. :D
Har du möjlighet till en 15202 så är det inget snack i min bok.
"Standard" AP klocka mot en haute horology i absoluta topskiktet.

15400 är en ganska tjock (relativt) sportklocka där urverket ser ganska vilsen ut i den stora boetten.
15202 är en handfinisherad klocka tillverkad endast av de utvalda duktigaste hantverkarna/urmakarna och det tillverkas så få att det håller uppe exklusiviteten och även andrahandsvärdet.

Jag var på AP Masterclass hos Nymans för någon månad sedan med min 15202 på armen och de ditresta representanterna från AP pekade på min klocka när de fick frågan vilken AP som var deras favorit av alla deras klockor :)
Då har de några riktigt håriga grand complications att välja bland så det säger väl något :)
(Anställda på AP får inte köpa 15202 då tillgången är så begränsad)

Nu har jag svamlat nog, valet är ditt så klart men jag tror jag gjort klart var jag står haha..

PS. Lustigt. Idag när denna tråd bumpades så var det 1år och 1dag sedan jag postade denna paketöppning.
Så min Jumbo fyllde 1 år igår, grattis! :D
Ja den är verkligen fantastiskt fin! Jag står själv i valet och kvalet mellan 15202 och 15300; den senare med för den känns mer sportig..(?) Skulle kunna göra att jag 'vågar' använda den mer.
Hur tycker du de jämför sig mot varandra?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Även om det var ett pr sedan: grattis. Såg att det var ca 300 likes. Rekord 2015?

Nej då.. Denna tråd hamnade på andra plats 2015.
Mest likes fick paketöppningen av min Patek 5170 :D 368 likes. Wohoo, haha..
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-patek-philippe-min-graal-klocka.45781/

Lite klädsamt generad så kommer här skryt från den tråden som jag hade lagt på minnet :D

Grattis, @Niklas. Du har knipit både första- och andraplatsen i mest likes på ett inlägg. ;)

Nyfiken som jag är undrar jag vilken den andra tråden är..? :angel:

@Niklas Audemars Piguet-öppningstråd. :)
 
Topp