• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av en japansk legend

Lägga i kassaskåp eller bära klockan?

  • Använd!

    Röster: 17 22.1%
  • Lägga i kassaskåp!

    Röster: 60 77.9%

  • Totala väljare
    77

duke3d

Breitling
Har en ur-G-shock. Älskar den.
casio_dw-5600e-1ver_black_watch.jpg
 

Greven

Audemars
Varför graverade han inte sin signatur på boettlocket istället? Hur kommer färgen hålla framöver?
Bra fråga. Färgen kommer troligen slitas bort vid andvändning (har ej använt klockan ännu) och frågan är om den kommer blekna med tiden. Lite synd, men ändå en cool grej att han signerat den.
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Skulle säga att du försöker bevara den sådär om det är möjligt, finns inget man kan ytbehandla med för att bevara färg?
 

Jonaz

Rolex
Håller med massan.
Spara, köp en klockhållare och på med en glaskupa. Skitsnyggt!
...och köp en dublett att misshandla.
 

Greven

Audemars
Skulle säga att du försöker bevara den sådär om det är möjligt, finns inget man kan ytbehandla med för att bevara färg?
Känner inte till någon ytbehandling. Blir att, som många skriver, spara den och köpa en dublett. Eller att använda den och låta guldsignaturen sakta slitas bort.
 

Greven

Audemars
Någon typ av genomskinlig lack som fungerar för gummi borde fungera? :) Om du tänkt använda den dvs
Kanske finns sådan lack, jag har faktiskt inte tänkt på det. Osäker dock hur det kommer se ut med en sådan behandling. Risk att färgen från guldpenna löses upp. Men tack för tipset!
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kanske finns sådan lack, jag har faktiskt inte tänkt på det. Osäker dock hur det kommer se ut med en sådan behandling. Risk att färgen från guldpenna löses upp. Men tack för tipset!
Vet att man kan behandla typ kolfiber med autografer med klarlack i en spraypenna, borde finnas något motsvarande
 

Wheelie

Cartier
För mig som inte är så bevandrad i G-shock.
Vad är en sådan klocka inklusive box värd utan signatur ?
Vad kan den tänkas vara värd inklusive signatur ?

Är det en stor skillnad dem emellan så säger jag kassaskåpet, texten kommer att slitas ner ganska fort vid användning.
 

Greven

Audemars
För mig som inte är så bevandrad i G-shock.
Vad är en sådan klocka inklusive box värd utan signatur ?
Vad kan den tänkas vara värd inklusive signatur ?

Är det en stor skillnad dem emellan så säger jag kassaskåpet, texten kommer att slitas ner ganska fort vid användning.
Vet inte om det är en stor värdeökning med signatur faktiskt

För mig handlar det mest om den ovärderliga känslan att skaparen av G-Shock skrivit en hälsning på boxen och signerat själva klockan.
 
Topp