• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av en liten fyrkantig guldklocka.

Rivalen

Rolex
Fantastisk klocka. GRATTIS!
Ni som har gult helguld. I vilka sammanhang bär ni dem? Jag tänker dels på blingfaktorn som kanske kräver ett visst sammanhang och en viss klädsel? Eller kör ni till allt? Tänker också på reprisken (gäller naturligtvis vitguld också) - är ni petförsiktiga för repat guld är inte så kul? Eller kör ni bara och låter den "åldras"? För polera kan inte kännas så kul, eller hur ser ni på polering av guldklocka?

Lägger upp en bild på hustruns Tank double. 70talare, mekanisk handjagat.

AbTs Cartier 2.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Riktigt cool, grattis!!

Vad är det för ref. på den?
Vet inte!
Fantastisk klocka. GRATTIS!
Ni som har gult helguld. I vilka sammanhang bär ni dem? Jag tänker dels på blingfaktorn som kanske kräver ett visst sammanhang och en viss klädsel? Eller kör ni till allt? Tänker också på reprisken (gäller naturligtvis vitguld också) - är ni petförsiktiga för repat guld är inte så kul? Eller kör ni bara och låter den "åldras"? För polera kan inte kännas så kul, eller hur ser ni på polering av guldklocka?

Lägger upp en bild på hustruns Tank double. 70talare, mekanisk handjagat.

AbTs Cartier 2.jpg
Tack.

Spontant känns det som att det finns guldklockor som är lättare att bära. Men trots det bär jag den när jag vill, mer eller mindre.
Det må vara guld, och allt vad det innebär, men den är ändå billigare än min Daytona. :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Det är något speciellt med Cartier som märke, kanske att märket känns lika solitt som boetten på den här klockan. Jaja stort grattis till en fet klocka! Kreativt val som är tidlöst och är aldrig fel.
 
My
Fick den här modellen i mina händer någon gång i våras. Satt och åt middag med några från forumet, och en av dem hade precis fått hem exakt den här modellen.
Blev, trots att jag inte riktigt klickat med stålvarianten, väldigt imponerad av just denna. Det är en liten grej, med ett ganska udda utseende. Trots detta väger den in på 135g, och vi snackar verkligen guld rakt igenom. Inte konstigt att @Omen valde att slå till på just det exemplaret från den kvällen.

Hursomhelst. Jag hade lite flyt, och det dök upp en till. Och efter ett litet tag landade den hos mig.
Kände att det var en såpass intressant modell, att den var värd att göra en liten paketöppning på. Finns två likadana på forumet sen tidigare, om jag inte missat någon. Och det finns inte direkt ett massivt utbud på de stora sidorna.

Just mitt exemplar är i väldigt fint skick, och skall vara från 1990. Tillsammans med box och instruktionsbok, som iallafall ser snygga ut på mitt skrivbord.
Som sagt lite av en udda fågel, men ett kul och prisvärt alternativ till Day Date som har sprungit iväg lite i pris som det mesta i dagsläget.

Specifikation:
Helt i 18k gult guld.
Väger som sagt ca 135g med de länkbitar som finns till.
29mm i diameter.
9mm tjock om jag inte är helt fel ute.
Automatiskt ETA 2671-verk, som är till damklockor ursprungligen.
Vattentät till 30m, och ingen skruvkrona.


Nu till lite bilder. :) Slängde även in en bild från en liten gtg när jag bar en annan rätt välkänd fyrkantig klocka.











Mycket mycket fin.
Vad har den för ref nr eller komplett beteckning?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fantastisk klocka. GRATTIS!
Ni som har gult helguld. I vilka sammanhang bär ni dem? Jag tänker dels på blingfaktorn som kanske kräver ett visst sammanhang och en viss klädsel? Eller kör ni till allt? Tänker också på reprisken (gäller naturligtvis vitguld också) - är ni petförsiktiga för repat guld är inte så kul? Eller kör ni bara och låter den "åldras"? För polera kan inte kännas så kul, eller hur ser ni på polering av guldklocka?

Lägger upp en bild på hustruns Tank double. 70talare, mekanisk handjagat.

AbTs Cartier 2.jpg
Man bär dem till allt. Passar allt och inget som DD. Angående poleringen, det skall stor kontrast mellan borstat och polerat. De blanka ytorna skall vara blanka så man kan dra nyttan av guldets lyster.
 
Topp