Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paketöppning av första vintageklockan!

Diskussion i 'Vintage' startad av Sputniq, 12 februari 2014.

1. Sputniq
    Trådstartare

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag har hittills bara en enda ("riktig") klocka i min ägo. Detta är inget jag tänkt nöja mig med, men som fattig student som brände alla pengar på den enda klockan har mina efterspaningar varit relativt begränsade. Dock har jag hela tiden spanat på nytt, vintage har liksom inte varit riktigt för mig.

Men efter att ha fått insikten att man kan göra riktiga klipp på både blocket och tradera så gav jag mig dit och började kika lite. Det hela slutade med att jag ropade hem följande paket och har ledade bud på ytterligare tre vintageklockor samt dagligen spanar efter nya fynd. Så kan det gå...

image.jpg

Traditionsenligt vältejpat... Min lilla ryska stilettkniv hjälper till.
    image.jpg

image.jpg

Se där! En manuell Atlantic från okänt årtal, dock i riktigt fint skick med helt nytt läderband. Att det var min första auktion på tradera blev ganska uppenbart när jag först efter lagt bud insåg att det var en damklocka på 23 mm! :D Men inte gör det mig något, mamma kommer nog uppskatta den så den kommer inte ligga orörd.

Om det är någon som vet något om denna modell (uppskattat värde, årtal, etc..) så mottages det tacksamt!

Trevligt det här med vintage, blir nog att satsa lite på det :)

jabla, Icaras, Mekmek och 2 andra gillar detta.
  2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis! Välkommen till vintageträsket!

3. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Grattis! Nu går det utför hihi :D

4. Sputniq
    Trådstartare

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Skit också... :grumpy:

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Grattis till ditt första vintagefynd! Ärtig sak som jag tror är från 70-talets början, nya loggan kom runt skiftet 60/70 har jag för mig. Du är långt i från den enda som missat att lusläsa bilder och info, jag har landat in damklockor, frankens, klockor med sneda luggar o s v. Jag är lite slarvig och har selektivt detaljsinne. Hoppas din mamma blir glad!

Sputniq och eriksson850 gillar detta.
  6. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Grattis

7. konkas

konkas Friends of KS

8. toftich

toftich Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Grattis!

9. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Ha ha! Underbart! :)

Fast behåll den själv, en del gör ju gällande att det är snyggt med små klockor även på håriga män. ;)

Mekmek gillar detta.
  10. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Grattis! Från och med nu kommer du sitta med 100+ bevakade annonser på tradera och minst 2-3 paket i brevlådan per vecka! Lite av charmen med Tradera/Ebay är ju att du aldrig riktigt vet skicket, ibland blir det blunder och ibland tokfynd! :)

Sputniq gillar detta.
  11. Sputniq
    Trådstartare

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Tänkte först det samma, men 23 mm är i minsta laget även för mina skraliga handleder ;)

12. Daniel B

Daniel B Stadsbo

Från:
    Karlstad
  13. Kson

Kson Friends of KS

Grattis!

14. aadde81

aadde81 Stadsbo

Från:
    SUNDBYBERG
    Jag har köpt flera klockor på Ebay men ännu ingen på Tradera, verkar mest finnas Omegor där och jag är insnöad på vintage Seiko.

15. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Kul! Har även jag gjort misstaget att buda hem miniklockor. Man lär så länge man lever :)

16. aosehus

aosehus Friends of KS

Från:
    Zürich
  17. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Fin mini där! Lycka till med resten av buden!