• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av första vintageklockan!

Sputniq

Panerai
Jag har hittills bara en enda ("riktig") klocka i min ägo. Detta är inget jag tänkt nöja mig med, men som fattig student som brände alla pengar på den enda klockan har mina efterspaningar varit relativt begränsade. Dock har jag hela tiden spanat på nytt, vintage har liksom inte varit riktigt för mig.

Men efter att ha fått insikten att man kan göra riktiga klipp på både blocket och tradera så gav jag mig dit och började kika lite. Det hela slutade med att jag ropade hem följande paket och har ledade bud på ytterligare tre vintageklockor samt dagligen spanar efter nya fynd. Så kan det gå...

image.jpg


Traditionsenligt vältejpat... Min lilla ryska stilettkniv hjälper till.
image.jpg


image.jpg


Se där! En manuell Atlantic från okänt årtal, dock i riktigt fint skick med helt nytt läderband. Att det var min första auktion på tradera blev ganska uppenbart när jag först efter lagt bud insåg att det var en damklocka på 23 mm! :D Men inte gör det mig något, mamma kommer nog uppskatta den så den kommer inte ligga orörd.

Om det är någon som vet något om denna modell (uppskattat värde, årtal, etc..) så mottages det tacksamt!

Trevligt det här med vintage, blir nog att satsa lite på det :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis till ditt första vintagefynd! Ärtig sak som jag tror är från 70-talets början, nya loggan kom runt skiftet 60/70 har jag för mig. Du är långt i från den enda som missat att lusläsa bilder och info, jag har landat in damklockor, frankens, klockor med sneda luggar o s v. Jag är lite slarvig och har selektivt detaljsinne. Hoppas din mamma blir glad!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ha ha! Underbart! :)

Fast behåll den själv, en del gör ju gällande att det är snyggt med små klockor även på håriga män. ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grattis! Från och med nu kommer du sitta med 100+ bevakade annonser på tradera och minst 2-3 paket i brevlådan per vecka! Lite av charmen med Tradera/Ebay är ju att du aldrig riktigt vet skicket, ibland blir det blunder och ibland tokfynd! :)
 

aadde81

Cartier
Jag har köpt flera klockor på Ebay men ännu ingen på Tradera, verkar mest finnas Omegor där och jag är insnöad på vintage Seiko.
 
Topp