• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av Swatch-klockor från Kaplans

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Hoppas jag var informativ nog i rubiken :)

Browsade genom Kaplans klockor häromdagen och blev fascinerad av deras stora utbud av Swatch-klockor till bra priser. Dom flesta Swatchklockorna är väl lite, vad ska man säga "flamboyanta" för mig men jag fastnade för några. En lite dressigare guldig kronograf och en badklocka.

Fick sms idag iaf och tog lite "lunch" :cigar:

bild 2.JPG




Här byggs ett nytt IKEA btw....

bild 1.JPG



hrm.. ja, obligatorisk bild på paketet:

bild 3.JPG



Spännande nu!!

bild 4.JPG



Var lite ironisk, det är ju inte as-spännande med Swatchar, men lite småkul.

iaf.


SWATCH, Chrono, Goldfinger, Ref nr. SCM 100, kronograf, herrur, 37,3 mm, plast, quartz, plexiglas, integrerat läderband, originalspänne, ca 1991, etui.

IMG_4752.JPG



och den plastiga "badklockan" (dykare)

SWATCH, Scuba, Barrier Reef, Ref nr. SDB 100, herrur, 38,3 mm, plast, quartz, plexiglas, integrerat plastband, originalspänne, ca 1990, etui.

IMG_4753.JPG



Kan man kalla dom vintage? 90-talet var ett tag sen nu.

Wrist shot (fick bara in en till bild, sen vägrade den ladda in några mer)

IMG_4754.JPG



Tack för visat intresse :pompus:
 

Bilagor

  • bild 2.JPG
    bild 2.JPG
    64.5 KB · Visningar: 146
  • bild 1.JPG
    bild 1.JPG
    135.7 KB · Visningar: 137
  • IMG_4752.JPG
    IMG_4752.JPG
    162.6 KB · Visningar: 216
  • IMG_4753.JPG
    IMG_4753.JPG
    132 KB · Visningar: 235
  • IMG_4754.JPG
    IMG_4754.JPG
    105 KB · Visningar: 145
  • IMG_4757.JPG
    IMG_4757.JPG
    117.9 KB · Visningar: 145
  • IMG_4757.JPG
    IMG_4757.JPG
    117.9 KB · Visningar: 134
  • IMG_4757.JPG
    IMG_4757.JPG
    117.9 KB · Visningar: 113

EricMcG

Panerai
2-Faktor

Nejdå.. jag gillar egna trådar och jag tror jag följt reglerna.

Vi sätter ett kvalitativt krav på paketöppningstrådarna som innebär att en fristående paketöppningstråd ska innehålla följande:
Trådrubriken ska visa ett modell- eller tillverkarnamn (för överskådlighetens skull)
Paketöppningen ska innehålla en specifikation av klockan (storlek, urverk etc)
Paketöppningen ska innehålla en löpande text med exempelvis lite bakgrundsinfo om modellen, varför man köpte den etc. Andemeningen i en fristående paketöppningstråd ska vara folkbildande.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den där badklockan är shef.

Både jag och Spencer66 har en. Måste ju betyda att även jag har god smak!

Jag måste bara hitta min...

Passa bezelen bara, jag poppade min ett antal ggr på mellanstadiet! :D

Grattis får man väl säga också.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Den där badklockan är shef.

Både jag och Spencer66 har en. Måste ju betyda att även jag har god smak!

Jag måste bara hitta min...

Passa bezelen bara, jag poppade min ett antal ggr på mellanstadiet! :D

Grattis får man väl säga också.


Haha, jag får ta och hårdtesta den i sommar. Den kändes bra i "klicken". Men den höll ute vattnet iaf?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis!
Swatch är viktiga för den horologiska historieskrivningen, tidstypiska, kul, ibland (ofta) gräsligt fula, sköna, tåliga, bra klockor till inga pengar (speciellt när man fyndar på Kaplans). Jag har ett gäng själv. Jag gillar dem!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Sen är det väl så -antar jag- att ett stort företag med flera dotterbolag använder sitt eget namn på de produkter som de anser vara de främsta?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Grattis!
Swatch är viktiga för den horologiska historieskrivningen, tidstypiska, kul, ibland (ofta) gräsligt fula, sköna, tåliga, bra klockor till inga pengar (speciellt när man fyndar på Kaplans). Jag har ett gäng själv. Jag gillar dem!


Absolut, Swatch har verkligen hängt med genom tiderna. Jag ska nog ta och läsa på lite mer om dom faktiskt, hur det kommer sig att dom äger några riktigt stora märken i klockbranschen.

Det var ju någon som visade upp sin rätt stora Swatch-samling för ett tag sen på forumet, vem var det? jag har letat i trådarna men inte hittat.
 

jabla

Sarlacc
Snygga klockor båda två! Här finns ju ett nästan oändligt samlingstema för den som satsar på kvantitet.
Har en kompis som fått för sig att samla alla instamatic-modeller som Kodak producerat.
 

Mrjsander

Omega
Grattis till fina klockor! Mycket bang for the buck och en stor portion nutidskonst. Har en liten låda med godsaker och man blir lika glad varje gång man ser dem. Kan instämma att man bör vara försiktig med Scuban, vridringen lossnade på en av mina under en simtur i havet förra året tyvärr.

Hade förmånen förra sommaren att få se en ganska stor samling Swatch hemma hos en härlig konstsamlare, kanske en av Sveriges största med många rätt flippade kreationer. Man undrar om en del av deras designers gick på hallucinogena på den tiden :). Fick även höra om den del rätt roliga event som Swatch anordnade på 90-talet i Stockholm med olika skattjakter på limiterade modeller etc.

Sveriges och kanske en även världens största och mest kompletta samling av Swatch skall ju finnas inom en känd och välbärgad industrifamilj...

Skulle vara kul att se vilka fler Swatch som finns på forumet!
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Grattis till fina klockor! Mycket bang for the buck och en stor portion nutidskonst. Har en liten låda med godsaker och man blir lika glad varje gång man ser dem. Kan instämma att man bör vara försiktig med Scuban, vridringen lossnade på en av mina under en simtur i havet förra året tyvärr.

Hade förmånen förra sommaren att få se en ganska stor samling Swatch hemma hos en härlig konstsamlare, kanske en av Sveriges största med många rätt flippade kreationer. Man undrar om en del av deras designers gick på hallucinogena på den tiden :). Fick även höra om den del rätt roliga event som Swatch anordnade på 90-talet i Stockholm med olika skattjakter på limiterade modeller etc.

Sveriges och kanske en även världens största och mest kompletta samling av Swatch skall ju finnas inom en känd och välbärgad industrifamilj...

Skulle vara kul att se vilka fler Swatch som finns på forumet!

Tack, jamen det var ju någon som visade sin samling på forumet för ett tag sen i en tråd, den var rätt stor. En hel del häftiga klockor och förpackningarna var ju också spektakulära. Måste hitta den där tråden igen alltså.
 
Topp