• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning + besök hos Engströms ur.

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tänkte bjuda på en paketöppning som uppladdning inför helgen.
Efter extra lång väntetid, det var ju Kristi himmelsfärd igår, blev det besök hos "riktiga" posten (inte Ica).
Väl därinne väntade ett paket "värde" som med spänning skulle öppnas ganska så skyndsamt. Dock var jag ju tvungen att ta mig upp till jobbet iallafall. Vad som fanns i paketet kan vi återkomma till men efter avslutat jobb tog jag med mig innehållet och besökte Engströms ur jönköping. En trevlig, inbjudande affär med schysst personal. Urmakare Tomas tog hand om mig och framförallt klockan för att kolla upp hur hon mådde. Under tiden(!) klockan snurrade i timegraphern fick jag dessutom en liten lektion i urmakarkonsten eftersom Tomas mer än gärna delade med sig av sitt rejäla kunnande; han har mååånga år i branschen. Jag hann oxå med lite fönstershoppande innan vi fick konstaterat att klockan passerade genom alla tester. Gångavvikelse inom cosc (-2,4sek) och amplitud 260. Dessutom tryckt till 100m.
Bilderna ja. Först några från Engströms montrar.
DSC_0323-01.jpeg

DSC_0324-01.jpeg


DSC_0325-01.jpeg


Så till mitt paket.
Inuti lådan gömde sig en ovanligt välvårdad Rolex Explorer 14270. Till och med den gröna skyddsplasten på baksidan sitter kvar.
Vill man surfa mer Rolex Explorer finns ju diverse trådar här på forumet, tex :
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/
Här kommer bilderna.
Stort tack till @virrooo och till Engströms ur.
DSC_0308-01.jpeg
DSC_0309-01.jpeg
DSC_0312-01.jpeg
DSC_0313-01.jpeg
DSC_0316-01.jpeg
DSC_0319-01.jpeg


DSC_0321-01.jpeg
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Härligt! Grattis! Jag missade att gå in till Engströms när jag var där nere förra månaden. Ser onekligen bra ut :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
260 var OK? Sa han något om hur han drar gränsen? Öppnade han klockan?

Och såklart, grattis till klockan. :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
260 var OK? Sa han något om hur han drar gränsen? Öppnade han klockan?

Och såklart, grattis till klockan. :)
Tack. :)
Ja, Tomas var helt nöjd med 260 i amplitud. Jag frågade om det och han menade att på en 20 år gammal klocka var det bra resultat. Han förklarade vidare att en väldigt hög amplitud 300 och även över det är inte att föredra eftersom risken blir större att det "slår över" om jag ska försöka förklara det hela med mina lekmannakunskaper. (Han använde inte ordet slå över utan förklarade mer fackmannamässigt)
Sedan höll han fast vid att en service vart 5e, 6e år är en bra riktlinje. Amplitud säger inte allt men när det börjar gå ned mot 200 är det ju inte bra.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag tänkte bjuda på en paketöppning som uppladdning inför helgen.
Efter extra lång väntetid, det var ju Kristi himmelsfärd igår, blev det besök hos "riktiga" posten (inte Ica).
Väl därinne väntade ett paket "värde" som med spänning skulle öppnas ganska så skyndsamt. Dock var jag ju tvungen att ta mig upp till jobbet iallafall. Vad som fanns i paketet kan vi återkomma till men efter avslutat jobb tog jag med mig innehållet och besökte Engströms ur jönköping. En trevlig, inbjudande affär med schysst personal. Urmakare Tomas tog hand om mig och framförallt klockan för att kolla upp hur hon mådde. Under tiden(!) klockan snurrade i timegraphern fick jag dessutom en liten lektion i urmakarkonsten eftersom Tomas mer än gärna delade med sig av sitt rejäla kunnande; han har mååånga år i branschen. Jag hann oxå med lite fönstershoppande innan vi fick konstaterat att klockan passerade genom alla tester. Gångavvikelse inom cosc (-2,4sek) och amplitud 260. Dessutom tryckt till 100m.
Bilderna ja. Först några från Engströms montrar.
DSC_0323-01.jpeg

DSC_0324-01.jpeg


DSC_0325-01.jpeg


Så till mitt paket.
Inuti lådan gömde sig en ovanligt välvårdad Rolex Explorer 14270. Till och med den gröna skyddsplasten på baksidan sitter kvar.
Vill man surfa mer Rolex Explorer finns ju diverse trådar här på forumet, tex :
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/
Här kommer bilderna.
Stort tack till @virrooo och till Engströms ur.
DSC_0308-01.jpeg
DSC_0309-01.jpeg
DSC_0312-01.jpeg
DSC_0313-01.jpeg
DSC_0316-01.jpeg
DSC_0319-01.jpeg


DSC_0321-01.jpeg
Grattis till klockan och fint sortiment de hade!
 

xmb216bc

Panerai
Jag tänkte bjuda på en paketöppning som uppladdning inför helgen.
Efter extra lång väntetid, det var ju Kristi himmelsfärd igår, blev det besök hos "riktiga" posten (inte Ica).
Väl därinne väntade ett paket "värde" som med spänning skulle öppnas ganska så skyndsamt. Dock var jag ju tvungen att ta mig upp till jobbet iallafall. Vad som fanns i paketet kan vi återkomma till men efter avslutat jobb tog jag med mig innehållet och besökte Engströms ur jönköping. En trevlig, inbjudande affär med schysst personal. Urmakare Tomas tog hand om mig och framförallt klockan för att kolla upp hur hon mådde. Under tiden(!) klockan snurrade i timegraphern fick jag dessutom en liten lektion i urmakarkonsten eftersom Tomas mer än gärna delade med sig av sitt rejäla kunnande; han har mååånga år i branschen. Jag hann oxå med lite fönstershoppande innan vi fick konstaterat att klockan passerade genom alla tester. Gångavvikelse inom cosc (-2,4sek) och amplitud 260. Dessutom tryckt till 100m.
Bilderna ja. Först några från Engströms montrar.
DSC_0323-01.jpeg

DSC_0324-01.jpeg


DSC_0325-01.jpeg


Så till mitt paket.
Inuti lådan gömde sig en ovanligt välvårdad Rolex Explorer 14270. Till och med den gröna skyddsplasten på baksidan sitter kvar.
Vill man surfa mer Rolex Explorer finns ju diverse trådar här på forumet, tex :
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/
Här kommer bilderna.
Stort tack till @virrooo och till Engströms ur.
DSC_0308-01.jpeg
DSC_0309-01.jpeg
DSC_0312-01.jpeg
DSC_0313-01.jpeg
DSC_0316-01.jpeg
DSC_0319-01.jpeg


DSC_0321-01.jpeg
Grattis till klockan, tycker Explorern växer varje gång jag ser den
 
Topp