• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Blancpain Fifty Fathoms

Niklas

Rolex
2-Faktor
Hoppla!
Där är en klocka som verkligen inte går av för hackor och som dryper av historia!
Jag tycker den är helt fantastisk och verkligen en WIS klocka (på bästa tänkbara sätt).
Ett stort, och lite avundsjukt, grattis!
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
En dröm klocka.. fyfan va snygg den är! Ni som gillar den kan ju lyssna på "Talking watches med Jean Claude Biver" (om ni inte redan gjort det) riktigt intressant lyssning då han jobbade med AP och Omega där de sedan köpte Blancpain namnet av Omega. efter det gick han vidare till Hublot. Ta en titt vettja!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En dröm klocka.. fyfan va snygg den är! Ni som gillar den kan ju lyssna på "Talking watches med Jean Claude Biver" (om ni inte redan gjort det) riktigt intressant lyssning då han jobbade med AP och Omega där de sedan köpte Blancpain namnet av Omega. efter det gick han vidare till Hublot. Ta en titt vettja!
Tänkte ju lägga in den i recensionen. ;)
Riktigt mysigt avsnitt. Nu är JCB på Tag Heuer. Allt han rör blir guld, mer eller mindre. :)
 
Grymt! Du har riktigt bra smak på klockor måste jag säga, denna och JLC:n är ju så bra det kan bli!

Synd på 45mm då det är helt kört på mig, PO på 42 är sannerligen tokmaxat.
 

Andyrew

Cartier
Stort grattis, kul med graal. Alltid roligt att följa dina äventyr (spektakel?)! Framförallt har du alltid en tendens att ta mer oväntade vägval än de flesta, vilket ofta resulterar i något lite ovanligare. Grattis igen, hoppas den lever upp till förväntningarna!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Super kul va I like :), grattis! Är vridningen lika rund på höjden irl som på bild? Dock så gillar jag den påminner lite om en svart livboj:)
Som vanligt accentueras detaljer mer på bild än IRL, men visst är vridringen kupad och det syns även IRL.
Grymt! Dina små "snedsteg";) bland schweizare är sannerligen inte dumma. God smak har han, stort grattis!
Ibland måste man tyvärr korsa gränsen från Asien. ;) Finns ju tyvärr inga mekaniska hi end dykarklockor tillverkade i Japan, då får man offra sig. :)

Grymt! Du har riktigt bra smak på klockor måste jag säga, denna och JLC:n är ju så bra det kan bli!
Stort grattis, kul med graal. Alltid roligt att följa dina äventyr (spektakel?)! Framförallt har du alltid en tendens att ta mer oväntade vägval än de flesta, vilket ofta resulterar i något lite ovanligare. Grattis igen, hoppas den lever upp till förväntningarna!
Tack, vanligt är tråkigt. Jag tröttnar snabbt på de klockor som är vanliga. Det kan vara bra men är likväl tråkigt (enligt mig såklart, ingen sanning). :)
 
Grattis till en riktigt grym klocka! Jag var rätt nära på att skaffa en för några år sedan. Kom ihåg när jag febrigt fingrade på en blåtavlad varaiant i vitguld med en bizarr/omöjlig prislapp för att sedan kika på den vanliga på länk. Länken är ju fantastisk men gör att klockan känns större, tror alltså du gjort helt rätt i ditt val med den "vanliga" (om ordvalet tillåts) på sailcloth. Njut!
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En dröm klocka.. fyfan va snygg den är! Ni som gillar den kan ju lyssna på "Talking watches med Jean Claude Biver" (om ni inte redan gjort det) riktigt intressant lyssning då han jobbade med AP och Omega där de sedan köpte Blancpain namnet av Omega. efter det gick han vidare till Hublot. Ta en titt vettja!

Vilket fantastiskt avsnitt! Har nog sett det klippet minst tjugo gånger.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till en riktigt grym klocka! Jag var rätt nära på att skaffa en för några år sedan. Kom ihåg när jag febrigt fingrade på en blåtavlad varaiant i vitguld med en bizarr/omöjlig prislapp för att sedan kika på den vanliga på länk. Länken är ju fantastisk men gör att klockan känns större, tror alltså du gjort helt rätt i ditt val med den "vanliga" (om ordvalet tillåts) på sailcloth. Njut!
Cool. Jag har bara provat denna modell en gång tidigare och då avfärdade jag den direkt på grund av storleken, är glad att jag trots det klippte till. Länken ser grym ut, kan tänka mig att den är riktigt bra. Priset på en lös länk är dock rätt störd, typ 30 papp eller liknande. Tyr att jag oftast föredrar annat än länk. :D

Det blir kul att se vilket band som blir vinnare i längden, misstänker originalbandet förutom under badresor, på blir det nog gummi.
 
Cool. Jag har bara provat denna modell en gång tidigare och då avfärdade jag den direkt på grund av storleken, är glad att jag trots det klippte till. Länken ser grym ut, kan tänka mig att den är riktigt bra. Priset på en lös länk är dock rätt störd, typ 30 papp eller liknande. Tyr att jag oftast föredrar annat än länk. :D

Det blir kul att se vilket band som blir vinnare i längden, misstänker originalbandet förutom under badresor, på blir det nog gummi.

Igen, jag tror att du tänkt helt rätt här. Länken är fantastisk, men gör sig nog bättre på deras lite mindra modeller (som Christians version, eller Leman Flyback Chrono eller Leman Aqua Lung) om man inte har monsterhandleder. Ser fram emot att se den i lite olika kläder!
 
Klockornas klocka! Grattis!
Nu kan du slänga allt annat du har i klockväg, logga ut från den här sidan för gott och bara luta dig tillbaka.. Du behöver aldrig köpa något annat.. Aldrig.. Någonsin..
 
Topp