• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Budget-kronograf!

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Väldigt fint ur för dom pengarna! Är inte jätteförtjust i bandet och tycker att det drar ner helhetsintrycket av klockan. Är det någon som testat att sätta på något annat band?

Finns ju en del exempel på lädernato, även om jag håller med @Fanboy att det passar utmärkt på det medföljande natot.

u4u6eqa7.jpg
 

Bruset

Panerai
Kör läder på min. Blir ett glapp mellan band o boett vilket kanske inte är så snyggt men med tanke på storleken tycker jag inte att det gör så mkt. Det ser värre ut på en större boett är min poäng.
image.jpeg
 
Blev svårt sugen på en sån där! Började googla runt lite och snart ploppade det upp sidor där de också sålde samma modell fast med 42 mm och även med andra färger..
Strax därpå så hittade jag dock information om att ALLA de klockorna är kopior! Seagull själva gör bara klockan i orginalstorleken och orginalfärgen!
Och enda officiella återförsäljaren i Europa är Watchuniqe.. Kanske alla redan visste men för mig var det ny kunskap.. :pompus:
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Blev svårt sugen på en sån där! Började googla runt lite och snart ploppade det upp sidor där de också sålde samma modell fast med 42 mm och även med andra färger..
Strax därpå så hittade jag dock information om att ALLA de klockorna är kopior! Seagull själva gör bara klockan i orginalstorleken och orginalfärgen!
Och enda officiella återförsäljaren i Europa är Watchuniqe.. Kanske alla redan visste men för mig var det ny kunskap.. :pompus:
Tyvärr stämmer det att 42mm är fejk.. Men visst är 37.5mm mycket snyggare ändå? :D
https://klocksnack.se/threads/varning-alla-seagull-1963-med-42mm-boett-är-fake.22009/
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Efter några dagars användning måste jag tillägga att den håller tiden riktigt bra också!
Inte märkt att den fortat eller slöat sig något alls :)
 
Gällande texten på glasbaksidan; skulle det kanske kunna gå att bleka bort den..? T.ex. några vändor i diskmaskinen kanske..
 
Topp