Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paketöppning! CASIO F-91W-1, aka den lilla Terroristen!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 9 april 2016.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Ett stort tack för ditt engagemang @Jerico för att du hjälper till och stöda BCF men även ett lika stort tack för klockan jag vann! Cancer är skit oavsett om du är stor eller liten, och jag är glad att jag kunde bidra med några kronor till ett sådant behövande ändamål.

Läsvärda länkar.

För den som vill så kan man läsa lite om denna klocka här, skrivet av Jerico.
    http://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/

Och länken till tävlingen, den som jag vann denna lilla terrorist i.
    http://klocksnack.se/threads/vinn-en-terrorist-1500-inlägg-och-lite-paketöppning.52046/

Jaja...nu till huvudpersonen i denna tråd.

Vad är det jag skall bjuda på, jo det är en CASIO F-91W-1 eller som den även kallas för i folkmun, Terroristklockan. För att att ha burit många 40mm och större boetter dom senaste åren så känns denna mycket liten i storleken, Hehe, nästan som en barnklocka. Men den har sin charm i alla fall trots sin storlek, vad är det man brukar säga att storleken inte är allt, liten men naggande god, ja ni fattar...

Om man går tillbaka några decennier så var det ju oerhört poppis med en digitalare när än annan växte upp någon gång i slutet på 70-talet eventuellt i början av 80-talet, det är jäkligt länge sedan i alla falll. Men populärt var det det kan nog många sextiotalister här på forumet skriva under på.

Självklart är, kommer denna CASIO som fullset, allt annat vore straffbart :D.

Men vi skall inte gå händelserna i förväg, ICKE!
    DSC_6106.JPG DSC_6107.JPG
    Tittut, Spännande eller hur...:nailbiting:.
    DSC_6108.JPG
    Va kan detta vara :meh:.
    DSC_6110.JPG
    Får jag presentera CASIO F-91W-1, aka den lilla Terroristen.
    DSC_6111.JPG
    DSC_6113.JPG
    Jösses vad liten den känns mot min 16750.
    DSC_6117.JPG

Som jag skrev lite tidigare, så kommer denna Terrorist såklart som fulsett.
    DSC_6121.JPG

Här har vi CASION F-91W-1 med sin avlägsna kusin CASIO 248 W-24 A, denna hade jag när jag gick på Hagaskolan i Västerås i 8an eller 9an, denna Casio är med andra ord ca; 35 år gammal, WOW :wideyed:.
    DSC_6126.JPG

Avslutar med ett wristshot såklart.
    DSC_6119.JPG

Fakta.
    Unisex modell Dam/Herr.
    Märke: CASIO
    Referensnr: F-91W-1
    Uppvridning: Digitalare
    Boettmaterial: Plast, syntet, rostfritt stål.
    Material länk: Gummi.
    Lås: Spänne.
    År: 1991 och frammåt.
    Uppvridning: Batteri.
    Batterityp: CR2016
    Hållbarhet Batteri: 7 år.
    Diameter: 38,2 mm
    Tjocklek. 8mm
    Vikt: 22g
    Vättentät; Water Resist.
    Vattentät: 10 ATM (100m)
    Glas: Miniralglas
    Urtavla: Vit med Romerska siffror.
    Komplikationer/ Funktioner: Datum, Veckovisning, Alarm, Belysning, Tidtiagning, 12/24th visning.

Tack för denna gång klocksnackare, hoppas ni uppskattar denna lilla krabat lika mycket som jag gör, skall jag vara ärlig så kommer den inte få 100% handledstid förmodligen :banghead:. Och tack än en gång för vinsten Jerico.

Highvalley, jabla, Obeedoobe och 37 andra gillar detta.
  2. sherwan

sherwan Präst

Från:
    Stockholm
    Vänta lite här, i flera dagar har du byggt och hamrat ihop en hemlig "garderob" och nu en terrorist klocka?! Fattas bara att du odlar skägg och går under namnet Abu Af Sjodahl Al Sweidi...Perkele Säpo titta hit!!!

Grattis broder :)

tissoter, Wiliamo, willbur och 2 andra gillar detta.
  3. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Haha! Klockren öppning! Kul att du gillade den! Ta hand om den lilla jäveln

tissoter och Affe gillar detta.
  4. regnguden

regnguden Präst

Grattis grattis! Köpte just en nere på stan själv! :D

Affe gillar detta.
  5. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Haha...skägg har jag redan så det räcker och blir över, man kanske skulle byta namna till Affe Abdullah Locka :D bara för att man kan och har en Terroristklocka!!!

sherwan gillar detta.
  6. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Tackar, Tackar, Haha...det har du mitt ord på att jag kommer att göra, detta är ju en IKON så det är kul att ha en ;):p:hungry:!!!!

Jerico gillar detta.
  7. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Bra där. Tur att du redan hade en äldre släkting så han inte blir ensam. Simma lugnt :)

8. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
    Kul öppning, grattis!

Affe gillar detta.
  9. Taxman

Taxman Friends of KS

Grattis! Det är en härlig liten klocka. Tyvärr använder jag nästan aldrig min men den hälsar. :)

image.jpeg

tissoter och Affe gillar detta.
  10. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Bra skrivet affe. Även jag har en, men den sitter inte på varje dag.......
    Lite kul är det dock.

Tänk att även en fat lady kan vara terrorist...

Affe gillar detta.
  11. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland
    Kul, grattis till den digitala dvärgen! Hade något liknande i barndomen, men den slutade sina dagar mot en trottoarkant i en liten olycka när jag skulle lära mig cykla utan att hålla i styret...

Affe gillar detta.
  12. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Klass! Vi är ett gäng nu

MariaE och Affe gillar detta.
  13. Nicklas.S

Nicklas.S Friends of KS

Underhållande som alltid. Grattis!

Affe gillar detta.
  14. Måberg

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Grattis till vinsten och kul öppning! Måste nog se till att få tag på en sådan här till sommaren :D

Affe gillar detta.
  15. Hexagon

Hexagon Borgare

Cool! Brukar inte gilla digitalt, men den här var väldigt fräsig!

16. Hexagon

Hexagon Borgare

Hade lite tråkigt och började googla lite om F-91W-1. Ganska mycket roligt fanns det om den. Mer än hälften av allt som kom upp handlade om terrorism, att bland annat binladen hade en. Den här länken var lite halvkul att läsa igenom: http://www.highsnobiety.com/2015/09/14/casio-f-91w-terrorist-bomb/
    Jämförelsen mellan hipsters och jihadisters val utav klocka. "How has a watch so universal in its appeal that it has appeared on the wrists of both Barack Obama and Napoleon Dynamite earned a reputation that could see you imprisoned in Guantanamo Bay for owning one?"

17. Hexagon

Hexagon Borgare

Edit: jag läste ju mycket väl din text, så det var väl lite dubbelskrivning med terrorismen. Men länken, fortfarande rolig!

18. Kul klocka! Köpte en till dottern för några år sen så att hon skulle hem när larmet ringde!
    Nu har hon iphone, det är bars jag som använder den ibland (typ 1-2 ggr per år!)
    Nu är jag inte hemma och kan inte kolla min men är du säker @Af Sjodahl att den är 100m vattentät med mineralglas, min klarar max 50m och har plastglas, om inte jag äger en annan modell?

19. regnguden

regnguden Präst

jag tror att en del av de där specifikationerna är lite fel, exempelvis påstås tavlan vara vit med romerska siffror, så 100 meter är nog också högst tveksamt... :)

20. MickeG

MickeG Borgare

Från:
    Stockholm
    Underhållande som vanligt Affe!
    Den där klockan väcker minnen - hade en sån rackare waaayyy back

Mårtenssons ur Brookfield