• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning! CASIO F-91W-1, aka den lilla Terroristen!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ett stort tack för ditt engagemang @Jerico för att du hjälper till och stöda BCF men även ett lika stort tack för klockan jag vann! Cancer är skit oavsett om du är stor eller liten, och jag är glad att jag kunde bidra med några kronor till ett sådant behövande ändamål.

Läsvärda länkar.

För den som vill så kan man läsa lite om denna klocka här, skrivet av Jerico.
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/

Och länken till tävlingen, den som jag vann denna lilla terrorist i.
https://klocksnack.se/threads/vinn-en-terrorist-1500-inlägg-och-lite-paketöppning.52046/

Jaja...nu till huvudpersonen i denna tråd.

Vad är det jag skall bjuda på, jo det är en CASIO F-91W-1 eller som den även kallas för i folkmun, Terroristklockan. För att att ha burit många 40mm och större boetter dom senaste åren så känns denna mycket liten i storleken, Hehe, nästan som en barnklocka. Men den har sin charm i alla fall trots sin storlek, vad är det man brukar säga att storleken inte är allt, liten men naggande god, ja ni fattar...

Om man går tillbaka några decennier så var det ju oerhört poppis med en digitalare när än annan växte upp någon gång i slutet på 70-talet eventuellt i början av 80-talet, det är jäkligt länge sedan i alla falll. Men populärt var det det kan nog många sextiotalister här på forumet skriva under på.

Självklart är, kommer denna CASIO som fullset, allt annat vore straffbart :D.

Men vi skall inte gå händelserna i förväg, ICKE!
DSC_6106.JPG
DSC_6107.JPG

Tittut, Spännande eller hur...:nailbiting:.
DSC_6108.JPG

Va kan detta vara :meh:.
DSC_6110.JPG

Får jag presentera CASIO F-91W-1, aka den lilla Terroristen.
DSC_6111.JPG

DSC_6113.JPG

Jösses vad liten den känns mot min 16750.
DSC_6117.JPG


Som jag skrev lite tidigare, så kommer denna Terrorist såklart som fulsett.
DSC_6121.JPG


Här har vi CASION F-91W-1 med sin avlägsna kusin CASIO 248 W-24 A, denna hade jag när jag gick på Hagaskolan i Västerås i 8an eller 9an, denna Casio är med andra ord ca; 35 år gammal, WOW :wideyed:.
DSC_6126.JPG


Avslutar med ett wristshot såklart.
DSC_6119.JPG


Fakta.
Unisex modell Dam/Herr.
Märke: CASIO
Referensnr: F-91W-1
Uppvridning: Digitalare
Boettmaterial: Plast, syntet, rostfritt stål.
Material länk: Gummi.
Lås: Spänne.
År: 1991 och frammåt.
Uppvridning: Batteri.
Batterityp: CR2016
Hållbarhet Batteri: 7 år.
Diameter: 38,2 mm
Tjocklek. 8mm
Vikt: 22g
Vättentät; Water Resist.
Vattentät: 10 ATM (100m)
Glas: Miniralglas
Urtavla: Vit med Romerska siffror.
Komplikationer/ Funktioner: Datum, Veckovisning, Alarm, Belysning, Tidtiagning, 12/24th visning.

Tack för denna gång klocksnackare, hoppas ni uppskattar denna lilla krabat lika mycket som jag gör, skall jag vara ärlig så kommer den inte få 100% handledstid förmodligen :banghead:. Och tack än en gång för vinsten Jerico.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vänta lite här, i flera dagar har du byggt och hamrat ihop en hemlig "garderob" och nu en terrorist klocka?! Fattas bara att du odlar skägg och går under namnet Abu Af Sjodahl Al Sweidi...Perkele Säpo titta hit!!!

Grattis broder :)

Haha...skägg har jag redan så det räcker och blir över, man kanske skulle byta namna till Affe Abdullah Locka :D bara för att man kan och har en Terroristklocka!!!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Ett stort tack för ditt engagemang @Jerico för att du hjälper till och stöda BCF men även ett lika stort tack för klockan jag vann! Cancer är skit oavsett om du är stor eller liten, och jag är glad att jag kunde bidra med några kronor till ett sådant behövande ändamål.

Läsvärda länkar.

För den som vill så kan man läsa lite om denna klocka här, skrivet av Jerico.
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/

Och länken till tävlingen, den som jag vann denna lilla terrorist i.
https://klocksnack.se/threads/vinn-en-terrorist-1500-inlägg-och-lite-paketöppning.52046/

Jaja...nu till huvudpersonen i denna tråd.

Vad är det jag skall bjuda på, jo det är en CASIO F-91W-1 eller som den även kallas för i folkmun, Terroristklockan. För att att ha burit många 40mm och större boetter dom senaste åren så känns denna mycket liten i storleken, Hehe, nästan som en barnklocka. Men den har sin charm i alla fall trots sin storlek, vad är det man brukar säga att storleken inte är allt, liten men naggande god, ja ni fattar...

Om man går tillbaka några decennier så var det ju oerhört poppis med en digitalare när än annan växte upp någon gång i slutet på 70-talet eventuellt i början av 80-talet, det är jäkligt länge sedan i alla falll. Men populärt var det det kan nog många sextiotalister här på forumet skriva under på.

Självklart är, kommer denna CASIO som fullset, allt annat vore straffbart :D.

Men vi skall inte gå händelserna i förväg, ICKE!
DSC_6106.JPG
DSC_6107.JPG

Tittut, Spännande eller hur...:nailbiting:.
DSC_6108.JPG

Va kan detta vara :meh:.
DSC_6110.JPG

Får jag presentera CASIO F-91W-1, aka den lilla Terroristen.
DSC_6111.JPG

DSC_6113.JPG

Jösses vad liten den känns mot min 16750.
DSC_6117.JPG


Som jag skrev lite tidigare, så kommer denna Terrorist såklart som fulsett.
DSC_6121.JPG


Här har vi CASION F-91W-1 med sin avlägsna kusin CASIO 248 W-24 A, denna hade jag när jag gick på Hagaskolan i Västerås i 8an eller 9an, denna Casio är med andra ord ca; 35 år gammal, WOW :wideyed:.
DSC_6126.JPG


Avslutar med ett wristshot såklart.
DSC_6119.JPG


Fakta.
Unisex modell Dam/Herr.
Märke: CASIO
Referensnr: F-91W-1
Uppvridning: Digitalare
Boettmaterial: Plast, syntet, rostfritt stål.
Material länk: Gummi.
Lås: Spänne.
År: 1991 och frammåt.
Uppvridning: Batteri.
Batterityp: CR2016
Hållbarhet Batteri: 7 år.
Diameter: 38,2 mm
Tjocklek. 8mm
Vikt: 22g
Vättentät; Water Resist.
Vattentät: 10 ATM (100m)
Glas: Miniralglas
Urtavla: Vit med Romerska siffror.
Komplikationer/ Funktioner: Datum, Veckovisning, Alarm, Belysning, Tidtiagning, 12/24th visning.

Tack för denna gång klocksnackare, hoppas ni uppskattar denna lilla krabat lika mycket som jag gör, skall jag vara ärlig så kommer den inte få 100% handledstid förmodligen :banghead:. Och tack än en gång för vinsten Jerico.

Kul öppning, grattis!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Bra skrivet affe. Även jag har en, men den sitter inte på varje dag.......
Lite kul är det dock.

Tänk att även en fat lady kan vara terrorist...
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Kul, grattis till den digitala dvärgen! Hade något liknande i barndomen, men den slutade sina dagar mot en trottoarkant i en liten olycka när jag skulle lära mig cykla utan att hålla i styret...
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hade lite tråkigt och började googla lite om F-91W-1. Ganska mycket roligt fanns det om den. Mer än hälften av allt som kom upp handlade om terrorism, att bland annat binladen hade en. Den här länken var lite halvkul att läsa igenom: http://www.highsnobiety.com/2015/09/14/casio-f-91w-terrorist-bomb/
Jämförelsen mellan hipsters och jihadisters val utav klocka. "How has a watch so universal in its appeal that it has appeared on the wrists of both Barack Obama and Napoleon Dynamite earned a reputation that could see you imprisoned in Guantanamo Bay for owning one?"
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hade lite tråkigt och började googla lite om F-91W-1. Ganska mycket roligt fanns det om den. Mer än hälften av allt som kom upp handlade om terrorism, att bland annat binladen hade en. Den här länken var lite halvkul att läsa igenom: http://www.highsnobiety.com/2015/09/14/casio-f-91w-terrorist-bomb/
Jämförelsen mellan hipsters och jihadisters val utav klocka. "How has a watch so universal in its appeal that it has appeared on the wrists of both Barack Obama and Napoleon Dynamite earned a reputation that could see you imprisoned in Guantanamo Bay for owning one?"

Edit: jag läste ju mycket väl din text, så det var väl lite dubbelskrivning med terrorismen. Men länken, fortfarande rolig!
 

mouqvist

Rolex
Kul klocka! Köpte en till dottern för några år sen så att hon skulle hem när larmet ringde!
Nu har hon iphone, det är bars jag som använder den ibland (typ 1-2 ggr per år!)
Nu är jag inte hemma och kan inte kolla min men är du säker @Af Sjodahl att den är 100m vattentät med mineralglas, min klarar max 50m och har plastglas, om inte jag äger en annan modell?
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Kul klocka! Köpte en till dottern för några år sen så att hon skulle hem när larmet ringde!
Nu har hon iphone, det är bars jag som använder den ibland (typ 1-2 ggr per år!)
Nu är jag inte hemma och kan inte kolla min men är du säker @Af Sjodahl att den är 100m vattentät med mineralglas, min klarar max 50m och har plastglas, om inte jag äger en annan modell?
jag tror att en del av de där specifikationerna är lite fel, exempelvis påstås tavlan vara vit med romerska siffror, så 100 meter är nog också högst tveksamt... :)
 

mouqvist

Rolex
Känner mig tvungen att bumpa en gammal tråd då jag bär min F-91W idag
Rätt skönt känsla med denna lilla rackare vars batteri verkar hålla i evigheter.
Kass WR, alldeles för liten och billig men det är skönt att slippa dyrare klockor ett litet tag.
Den visar rätt tid samt lagom med annan info.
Less is less, but less is good.

356CC291-708A-4B16-B17B-2FBAA7164FD6.jpeg
 
Senast ändrad:

mouqvist

Rolex
Idag har min son fått ärva lilla terroristen då jag skaffat mig dess storebror, nämligen en Casio W-217H-1AVEF
Jag är nöjd med den med tanke på de få hundralappar som den kostar. Uppgraderingen består av en större klocka, lite bättre vattentäthet och en cool bakgrundsbelysning (siffrorna lyser orange).
Ingen G-Shock direkt med jag behövde en enkel digitalklocka.

31F3FEF8-0133-488F-9E05-71811ACBF4DA.jpeg
060FB846-5CA5-4A21-A145-A4BAB4FBB76F.jpeg
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Gav min lilla terrorist en chans under en dag på jobbet (dock med en ”riktig” klocka som backup i väskan:angel:). Stog ut till lunch, sen gick det inte längre:hungover:, den känns ju inte på armen!!! Nej, den får vila i boxen som en ikon från svunna tider.
D51C57CC-B579-428B-B8F1-25C081822A31.jpeg
 
Topp