• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - en bättRe måndag

LS

Panerai
2-Faktor
Grattis till bra köp! Hur gick tankarna kring vilken sub du skulle slå till på?
Tack! Well, bra fråga.

Jag köpte den 2016 så den nyare referensen (126610 och 124060) i 41mm med lite smalare bandhorn fanns inte än. Annars är den väldigt trevlig.

Rolex äldre modeller är väldigt vackra men jag har svårt för länken, särskilt då det är en klocka som bärs 90% av tiden. Moderna länken med glidelock förstör nästan alla andra länkar för mig. Den är helt enkelt fantastisk och totalt outstanding.

Så då står valet mellan 116610 och 114060 (date vs no date) och jag har någon hangup på att klockor ska ha datum. Vet inte vad jag använder det till men saknar det alltid när det inte finns.

Klämde på en motsvarande modern GMT (116710) och den är ruskigt fin men suben kändes lite mer mångsidig och är rädd att polerade mittlänkarna blir härjade fort.

Fanns till slut bara en vinnare - 116610 ☺️
 

VVG

Omega
Tack! Well, bra fråga.

Jag köpte den 2016 så den nyare referensen (126610 och 124060) i 41mm med lite smalare bandhorn fanns inte än. Annars är den väldigt trevlig.

Rolex äldre modeller är väldigt vackra men jag har svårt för länken, särskilt då det är en klocka som bärs 90% av tiden. Moderna länken med glidelock förstör nästan alla andra länkar för mig. Den är helt enkelt fantastisk och totalt outstanding.

Så då står valet mellan 116610 och 114060 (date vs no date) och jag har någon hangup på att klockor ska ha datum. Vet inte vad jag använder det till men saknar det alltid när det inte finns.

Klämde på en motsvarande modern GMT (116710) och den är ruskigt fin men suben kändes lite mer mångsidig och är rädd att polerade mittlänkarna blir härjade fort.

Fanns till slut bara en vinnare - 116610 ☺️
Kul att få följa med på din köpresa. Rimligt resonemang med😉
 
Topp