• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, en bomerang...

Korwax

Omega
Då var den åter i min ägo.
20161026_200649.jpg

Jag tänkte eftersom så många av er följde min och @Ebbot förehavanden under några kritiska ögonblick tänkte jag att jag skulle bjuda på en uppföljning.
Klockan hämtades ut från posten idag.
Jag har fortsatt kontakt med handlaren där jag köpte den.
Handlaren har i sin tur tagit kontakt med den AD som stämplat certet. ADn påstår att serienummert står under "locket" då detta är en tidig modell. (Någon som vet om det kan vara så?)
Jag tänkte lämna in den hos min lokala urmakare imorgon och titta vad som döljer sig därunder. Spänningen är olidlig och jag kommer självklart dela med mig av resultatet.
Trevlig kväll!
 

Korwax

Omega
Detta är ingen vanlig paketöppning. Se det som en fortsättning på #korwgate som pågick för några veckor sedan.
Men för att tråden inte ska riskera att låsas så kommer här lite info om klockan.
Tudor Black Bay Blue ref 79220b
Mäter 41 mm, 13mm hög
Urverk ETA 2824
Kommer på länk samt Tudors läckra natoband.
Hoppas räcker detta då de flesta säkert har koll
 

Leviathan

Omega
2-Faktor
Detta är ingen vanlig paketöppning. Se det som en fortsättning på #korwgate som pågick för några veckor sedan.
Men för att tråden inte ska riskera att låsas så kommer här lite info om klockan.
Tudor Black Bay Blue ref 79220b
Mäter 41 mm, 13mm hög
Urverk ETA 2824
Kommer på länk samt Tudors läckra natoband.
Hoppas räcker detta då de flesta säkert har koll
Aha, har missat den gaten. Bra med specs så det slipper låsas iaf. :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Då var den åter i min ägo.
20161026_200649.jpg

Jag tänkte eftersom så många av er följde min och @Ebbot förehavanden under några kritiska ögonblick tänkte jag att jag skulle bjuda på en uppföljning.
Klockan hämtades ut från posten idag.
Jag har fortsatt kontakt med handlaren där jag köpte den.
Handlaren har i sin tur tagit kontakt med den AD som stämplat certet. ADn påstår att serienummert står under "locket" då detta är en tidig modell. (Någon som vet om det kan vara så?)
Jag tänkte lämna in den hos min lokala urmakare imorgon och titta vad som döljer sig därunder. Spänningen är olidlig och jag kommer självklart dela med mig av resultatet.
Trevlig kväll!
Snyggt hanterat av dig!
 

månljus

Panerai
Följde dramat! Tycker att du gjorde rätt som tog tillbaka klockan. Eller nu med denna info från AD så blir man ju osäker på om allt ståhej verkligen var befogat eller inte. Men bra att du reder ut det i alla fall. Tycker att du ska ha cred som följer upp detta och är transparent med det här på forumet. Ska bli intressant vad som kommer fram.
 

Korwax

Omega
Jag var inne idag hos min lokale urmakare (ej Tudor AD) och bad honom öppna upp klockan med förhoppningen av att hitta serienumret som enligt säljaren skulle finns därunder och därmed avsluta ärendet. När vi öppnade upp baksidan möttes vi av detta... (trumvirvel)
20161027_111743.jpg

Inget serienummer, dock enligt urmakaren inga konstigheter vad han kunde se.
Säljaren som jag köpte klockan av menar att jag ska kontakta ADn som stämplade certet och verkar inte vara intresserade av att gå vidare med det hela.
Har mailat ADn så vi får se om det kommer något svar.
 

Platinum

Cartier
Riktigt skönt att det löste sig mellan er två.
Kan du inte posta vem säljaren/handlaren är så att inte andra riskerar att köpa från denna eftersom dem inte verkar villiga att undersöka ärendet vidare.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag var inne idag hos min lokale urmakare (ej Tudor AD) och bad honom öppna upp klockan med förhoppningen av att hitta serienumret som enligt säljaren skulle finns därunder och därmed avsluta ärendet. När vi öppnade upp baksidan möttes vi av detta... (trumvirvel)
20161027_111743.jpg

Inget serienummer, dock enligt urmakaren inga konstigheter vad han kunde se.
Säljaren som jag köpte klockan av menar att jag ska kontakta ADn som stämplade certet och verkar inte vara intresserade av att gå vidare med det hela.
Har mailat ADn så vi får se om det kommer något svar.
Kan du eller din urmakare se om serienumret är bortpolerat? Borde rimligen skilja i godstjocklek mot de andra bandhornen?
 

Korwax

Omega
Kan du eller din urmakare se om serienumret är bortpolerat? Borde rimligen skilja i godstjocklek mot de andra bandhornen?
Urmakaren trodde att serienummer graveras dit med laser och då inte sitter lika djupt som tex referensnummer, och därför är lättare att polera bort. Vet inte om det stämmer men vi kunde inte se att tjockleken på bandhornen skilde åt. Han tyckte jag skulle verifiera äktheten hos en AD, vilket jag också tänkt. Klockan har varit inne på ett garantiärende så jag är inte bekymrad för äktheten men ska man kunna sälja klockan så känns det som att det kommer behövas.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Att säljaren nu inte är särskilt mån om sitt rykte och han vägrar ta tillbaka den, inte erbjuder sig köpa tillbaka klockan eller ens komma med en vettig förklaring annat än att hänvisa till AD är väldigt ansvarslöst. Jag tycker att du ska höra av dig till AD, OM dom inte kan göra något åt saken så tycker jag att du ska regga dig på olika klockforum och skriva om denna handlare som säljer klockor där man polerat bort serienummer. Förresten, har du testat googla serienumret (borde stå på certet?) så att den inte är stulen? En snabb googling ger ju till exempel detta, samma månad som denna är köpt: http://forum.tz-uk.com/showthread.php?365381-Details-of-24-Tudors-stolen-in-a-robbery (Bidrar med lite spänning i tråden)
 

Korwax

Omega
Då har vi kanske ett resultat:

We are 100% sure of the watch and that the watch has the serial number in the case under the bracelet. We had contacted several of our Tudor suppliers and we have had the confirmation this is the series before SIHH Basel 2016.
We have suggested in the last email to contact Torres to assure you about what we told you.
Or to go to an official Tudor dealers that know this brand to confirm this.

Then if you are not assured from this you can send us back the watch and we prepare all the documents proving it is all normal .

At the end if you are not assured yet, we can re-buy the watch because normally for collectors some series, changed during the production,are more interesting.
Let us know what is your decision, for us it is not a problem.

We inform of this also Chrono24 (that read in copy) that know our company very well and they know this is the first time a customer asks for this, because they "sell" you the "Trusted check out" and in this last case they refund you their fees.

Best regards
Alberto
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då har vi kanske ett resultat:

We are 100% sure of the watch and that the watch has the serial number in the case under the bracelet. We had contacted several of our Tudor suppliers and we have had the confirmation this is the series before SIHH Basel 2016.
We have suggested in the last email to contact Torres to assure you about what we told you.
Or to go to an official Tudor dealers that know this brand to confirm this.

Then if you are not assured from this you can send us back the watch and we prepare all the documents proving it is all normal .

At the end if you are not assured yet, we can re-buy the watch because normally for collectors some series, changed during the production,are more interesting.
Let us know what is your decision, for us it is not a problem.

We inform of this also Chrono24 (that read in copy) that know our company very well and they know this is the first time a customer asks for this, because they "sell" you the "Trusted check out" and in this last case they refund you their fees.

Best regards
Alberto
Ring en AD och fråga om det stämmer.
 

noeLLY

Cartier
Är väl inget konstigt att en ad som sålt till gråhandlare tagit bort serienr, har sett flertalet exempel. Verkar dock inte vara vanligt nu för tiden men för några år sedan. Mvh
 
Topp