• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: En trevlig fredag må jag säga

joF

Panerai
Grattis!
Den ser inte för liten ut på bild men hur känns den?
Jag är betydligt mindre än dig men tycker att allt under 39-40 känns som damklockor.
Explorer 39mm skulle jag gärna ha men stör mig på att visarna är för korta. :(

Den känns faktiskt riktigt bra. Brutalt bra. Efter bara några timmar känner jag att detta är "rätt". :cigar:

Har du prövat en 36:a under några timmar? När första känslan lagt sig kände jag att den sitter perfekt, önskar ej att den vore större.
 

joF

Panerai
Lite vin och film.. Har dock svårt att koncentrera mig på filmen.
DSC_0299.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den passar dig bra. Jag har själv tittat på Explorer 1 för den är en av de renaste klockorna och har troligen den absolut snyggaste timvisaren. Bra val!
 
  • Like
Reactions: joF

willbur

Rolex
2-Faktor
Grattis till en schysst klocka :) Tycker verkligen du kan rocka 36mm trots dina två meter. Bra skägg btw
 
  • Like
Reactions: joF
Hej hej,

Jag har länge varit sugen på en ny klocka, någonting som kompletterar min kära Tudor Pelagos. Hur gärna jag en vill vara OWG är det svårt, speciellt när man nu har en tom winder som bara står och snurrar.

Mina tänkta klockor har varit många, men några av de hetaste kandidaterna har varit: IWC Ingy, Tudor Heritage Ranger, Tudor Black Bay, Rolex Explorer I samt Omega Speedmaster. Eller varför inte nya Tudor North Flag? En något sportigare Ingy tänker jag mig att den är. Tyvärr har inte denna kommit ut ännu, och jag behövde klockan nu!

Nåväl, till mitt val:

DSC_0281.JPG

Vad kan det vara? Ett väldigt anonymt paket.

DSC_0287.JPG

En fantastiskt vacker Explorer I, 114270 (36 mm, D-serie).

DSC_0291.JPG
DSC_0289.JPG
DSC_0290.JPG

Jäklar vad fin den är alltså... toknöjd!

Så valet hamnade på en klocka som jag fram tills nu egentligen tyckt varit för liten. Jag har varit mer sugen på den större, nyare Explorer I 214270 som är 39 mm i diameter. För inte kan en 2 meters-kille ha en 36 mm-klocka? Jo då!

DSC_0292.JPG



DSC_0293.JPG

En skäggig, 100 kg nära 2 meter lång man med 36 mm... Vad säger ni? Fungerar det? :)

Till sist, lite allmän information:
Ref: 114270
Diameter: 36 mm
Vikt: 102 g
Urverk: 3130
Gångsreserv: 48 h

Lite roligt är att siffrorna 3, 6 samt 9 ej är lumade, även fast det ser ut så :)

Trevlig helg på er alla! Och tack till Vaniljglass för en snabb och smidig affär :)

Funkar absolut!
 
  • Like
Reactions: joF

ngstrm

Friends of KS
Som stolt ägare av en 14270 kan jag bara gratulera och hälsa dig välkommen in i gemenskapen. Ser mycket bra ut! Efter nån vecka med den där kommer allt över 36 mm kännas groteskt, vänta bara :) Stil!
 
  • Like
Reactions: joF
Grattis! Har precis suttit och klämt på en 36:a ikväll.. Funderar fortfarande på om den är för liten eller ej.
 
  • Like
Reactions: joF
Topp