• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning ett simpelt armband

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
För ett tag sedan såg jag ett armband här på KS som jag blev väldigt förtjust i. Efter tips från denne KS-medlem och korrespondens med HQmilton i USA fick jag tummen ur och gjorde en beställning.
Några veckor senare damp det ner ett paket i lådan. Ett präglat brunt skinn som ger ganska skön retrofeeling.
Varför en tråd om detta simpla armband då? Jo, jag vill helt enkelt tipsa om att världen ligger för våra fötter och med några enkla knapptryck kan man i princip få hem allt man vill till sin brevlåda. Detta vet flertalet av KS medlemmar, men till er som tvekar att beställa Worldwide, kolla bara upp att det är ett hyfsat seriöst företag, sedan är det bara att paypala över kulorna.
DSC_0188.JPG
DSC_0190-01.jpeg
DSC_0191-01.jpeg
DSC_0205-01.jpeg
DSC_0197-01.jpeg
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Snyggt! Instagram kryllar av dessa armband. Det verkar vara populärt på vintage Rolex. Hodinkee säljer dem också. Har för mig att @Whedda har ett från Hodinkee (tyckte jag såg det på hans instagram). Nu vet jag inte hur många som tillverkar detta band, men jag är rätt säker på att de flesta "sourcar" dem från JP Menicucci - de flesta av Hodinkees band är från honom.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
För ett tag sedan såg jag ett armband här på KS som jag blev väldigt förtjust i. Efter tips från denne KS-medlem och korrespondens med HQmilton i USA fick jag tummen ur och gjorde en beställning.
Några veckor senare damp det ner ett paket i lådan. Ett präglat brunt skinn som ger ganska skön retrofeeling.
Varför en tråd om detta simpla armband då? Jo, jag vill helt enkelt tipsa om att världen ligger för våra fötter och med några enkla knapptryck kan man i princip få hem allt man vill till sin brevlåda. Detta vet flertalet av KS medlemmar, men till er som tvekar att beställa Worldwide, kolla bara upp att det är ett hyfsat seriöst företag, sedan är det bara att paypala över kulorna.
DSC_0188.JPG
DSC_0190-01.jpeg
DSC_0191-01.jpeg
DSC_0205-01.jpeg
DSC_0197-01.jpeg

Riktigt bra kombo det där!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Internethandel alltså, nytänkande! ;)
Jag köper typ allt utom mat på nätet. :D
Jag förstår din ironi, och jag beställer mer över nätet än köper i vanlig handel. Dock är det så att många känner sig fortfarande osäkra att beställa utanför Sveriges gränser och jag förstår varför. Man mister en hel del av kontrollen där och då.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår din ironi, och jag beställer mer över nätet än köper i vanlig handel. Dock är det så att många känner sig fortfarande osäkra att beställa utanför Sveriges gränser och jag förstår varför. Man mister en hel del av kontrollen där och då.
Äh, släpp sargen det är ju så man hittar de roliga grejerna. :)
 
Topp