• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - första rollen

Osclat

Cartier
Hej KS

En längre tid har jag haft ögonen på denna klocka. En väldigt känd modell inom klockvärlden och en modell som även uppmärksammas mer och mer på forumet som jag märkt.

Klockan jag köpt blev väldigt spontan. Har länge kollat på diverse omegor, en himla massa submariners och även datejust. Hade absolut inte planerat att köpa en sådan inom en snar framtid men fick plötsligt ett meddelande på Facebook av en forummedlem som hade en likadan och frågade om jag var sugen på att köpa. Han skulle snart få en likadan och funderade på att sälja iväg ena. Jag blev väldigt intresserad och började kolla runt på nätet efter denna modellen. Ni kanske vet vem det är jag menar, här kommer en ledtråd:
image.jpeg


Japp, efter många om och men så är den äntligen framme. Drog iväg ett meddelande till säljaren på torsdagen. Skickade pengarna på fredagen. Och fick klockan för ca en timme sedan.

Nu kan vi börja med paketöppningen.
image.jpeg
Hårt förpackad liten låda.

image.jpeg
En ytterbox.

image.jpeg

En innerbox.

Och sist men inte minst några bilder på klockan:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Märke: Rolex
Modell: GMT Master II Pepsi-bezel
År: 2003
Ref: 16710 F-series
Klockan kom med alla tillbehör dvs fullset.
Kom med lite mer repor än jag förväntat mig då den skulle vara "NOS" men med tanke på att den låg löst i lådan kan det ha uppkommit lite smårepor antingen där eller vid tidigare skede.

Hoppas jag fick med allting nu, är väldigt nöjd med köpet och längtar väldigt mycket tills allt med försäkring osv är gjort så man kan börja använda den!

Ha de!

Edit: kommer bilder på länken lite senare, blev imponerad av att den var helt utan stretch :)
 
Senast ändrad:
Topp