• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Foldio lightbox

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Ibland, troligtvis oftare än man tror, blir man inspirerad av andra och deras leksaker. @Molle hade under Baselresan en portabel lightbox.

image.jpeg

(Bild stulen av @Molle )

Han visade under mässan att resultatet kunde bli riktigt riktigt bra jämfört med det kassa spotlightljus som fanns tillgängligt, speciellt om man använder systemkamera.
Jag beställde givetvis en likadan och idag kom den.

image.jpeg

image.jpeg

Paketet

image.jpeg

Innan den viks ihop



image.jpeg

Ihopsatt utan inlägg och utan belysning. Lådan hålls ihop med magneter, det tar väl typ 5 sekunder att sätta ihop lådan.

image.jpeg

4st inlägg medföljer.

image.jpeg

LED-belysningen kopplas ihop med klassiska 9V-batterier. Jag köpte versionen med dubbla LED-strippar, en sitter fast i lådan och den andra är lös så man kan placera den hur man vill.

Resultatet med iPhone
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg

Tog en bild med systemkamera också och tyvärr drar inlägget till sig en hel del damm, misstänker att det blir bättre bilder om man lägger klockan på en kudde eller dylikt så den lyfter lite från underlaget.

Summering:
Kul grej!
 
Senast ändrad:

xTZ

Cartier
Går ju att använda till så mycket! Blev lite sugen på en! Får väl kolla när man kommer hem om man ska klicka hem en! ;)
Tack för att du delade!
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
http://orangemonkie.com Kostade typ 600kr inkl frakt och kom hem på 3 dagar. :)
Bilder blir ju fortfarande bäst i bra naturligt ljus men den är kul att leka med och säkerligen praktisk på mässan nästa år eftersom de har så kass ljus i besöksrummen.
Snyggt! Kan tänka mig att den även blir smidig och praktisk på gtg eftersom man oftast sitter inomhus på mörka restauranger... ;)
 

tissoter

Audemars
image.jpeg

Ibland, troligtvis oftare än man tror, blir man inspirerad av andra och deras leksaker. @Molle hade under Baselresan en portabel lightbox.

image.jpeg

(Bild stulen av @Molle )

Han visade under mässan att resultatet kunde bli riktigt riktigt bra jämfört med det kassa spotlightljus som fanns tillgängligt, speciellt om man använder systemkamera.
Jag beställde givetvis en likadan och idag kom den.

image.jpeg

image.jpeg

Paketet

image.jpeg

Innan den viks ihop



image.jpeg

Ihopsatt utan inlägg och utan belysning. Lådan hålls ihop med magneter, det tar väl typ 5 sekunder att sätta ihop lådan.

image.jpeg

4st inlägg medföljer.

image.jpeg

LED-belysningen kopplas ihop med klassiska 9V-batterier. Jag köpte versionen med dubbla LED-strippar, en sitter fast i lådan och den andra är lös så man kan placera den hur man vill.

Resultatet med iPhone
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg

Tog en bild med systemkamera också och tyvärr drar inlägget till sig en hel del damm, misstänker att det blir bättre bilder om man lägger klockan på en kudde eller dylikt så den lyfter lite från underlaget.

Summering:
Kul grej!
Så jävla snyggt! Hade du reserverat säte till bara den.
 
Känns helt klart som en rimlig investering. Vad tros om de som ligger runt 200-lappen på bukten? Är det stor skillnad på byggkvalitet och slutresultat?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
När jag såg första bilden från flyget till Basel för ett par veckor sedan så kastade jag mig ut på nätet för att söka rätt på det ljustältet.
Blev inget köp med är sugen igen efter att ha sett dina bilder, snyggt! ;)
 
Topp