• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning från Glashütte [in-house]

Asplund

Patek
2-Faktor
Låg ett paket i brevlådan när jag kom hem från jobbet idag, kanonväder och paket. Grym tisdag! :happyhappy:

Dock skulle tjejen springa Vårruset så hon stack och själv står man kvar med kli i paketöppningsfingrarna med två hungriga och skitiga barn..

Duscha ena ungen - CHECK
Korv med bröd till ungarna - CHECK
Leka lite med ungarna - CHECK
Borsta tänderna på ungarna - CHECK
Läsa för ena ungen - CHECK
Sjunga för andra ungen - CHECK
Få ungarna att somna - CHECK

Äntligen är det jag, ett paket och ett tyst kök.

För att citera tillverkaren själv "The lowest-priced NOMOS caliber from Glashütte."

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


"Finger shot"
image.jpeg


Tillverkare: Nomos Glashütte
Typ: Solur (local time Glashütte)
Diameter: 19 mm
Material: Stainless steel
WR: 11 034 meter (?)

Ärligt talat en väldigt trevlig liten pryl som faktiskt kan vara rätt snygg runt halsen tillsammans med en schysst tischa i sommar.

Har tänkt köpa en sådan här i ett par år nu men aldrig blivit av, när det nu kom upp en oanvänd på Tradera så var jag tvungen att buda. Den landade på halva priset mot en ny från Glashütte så jag är inte annat än nöjd. Såg flera från KS som budade vilket var lite extra kul :D

Ska ju tyvärr bli mulet och regna imorgon så får kanske vänta med att pröva min nya klocka ;)

/Asplund
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Grattis! Tänkte vara med och bjuda. Men så tänkte jag; vafasen ska jag ha den till? Blir intressant att se om den blir välanvänd, eller ej. Hur som helst; hoppas vi får en solig sommar så du har koll på tiden!
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Stort GRATTIS @Asplund den var riktig fräners, men hur gör du dagar som denna när regnet står som spön i backen :D!!!
Förmodligen just därför det regnar som tusan. Samma effekt som när jag köper solglasögen. Det kan vara strålande solsken när jag går in i butiken. När jag betalat solglasögonen och går ut i butiken så är det monsunregn.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Kul att det va en från KS som vann budgivningen! Va själv med och budade :D du får gärna höra av dig om du vill flippa! :D
 

Glusch

Cartier
Sjukt spännande pryl. Måste verkligen återkomma med resultat. Se om du kan fota en bild eller två av det hela också. Också haft ett öga på den men tänkt mig att det bara skulle bli ytterligare en pryl som låg och skräpa någonstans, hoppas du får användning av den i sommar!
 
Topp