• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - I behov av vård...

Camo00

Patek
Dags igen. Fjärde paketöppningen på två vardagar! :roll:


IMG_0817_zps6e044c8b.jpg


Vad kan det här vara för mögel nu då..??


Joho, ett Atlantic Världsmästarur som är REJÄLT i behov av omvårdnad!! I like!!

IMG_0828_zpsd1855e1d.jpg


IMG_0827_zps4b8333b8.jpg


IMG_0832_zps12d7df30.jpg



Relativt fräsch boett, boettlock och glas. Men ojojoj vad mycket skit på tavlan! Och verket ser ut att först behöva dammsugas... :D
IMG_0834_zps8836bae6.jpg

IMG_0839_zps31f1d380.jpg




Tanken är att detta ska bli det första verket som jag plockar isär och rengör ordentligt, och kanske tom smörjer själv, istället för att bara bada urverket i bensin... :D Återkommer med bilder såklart!
Tack för titten, och tack till carlanton för en schysst affär!!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tjusig dinka! Grattis till megamöglet och lycka till med skruvandet.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Camo00

Patek
theargonaut skrev:
Tjusig dinka! Grattis till megamöglet och lycka till med skruvandet.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Tackar! Gav mig på ett automatiskt Bulova-verk med dag/datum, men bestämde mig för att börja lite enklare... :)
 

Camo00

Patek
Scaramanga skrev:
Bada i bensin? Är det patentlösningen för klockamatörer?

Patent vet jag inte, men det fick min Oris som drog sig flera timmar om dagen att hålla tiden i flera månader nu... Rekommenderar ingen annan att göra det annat än på egen risk dock! :D
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Paketöppning - I behov av vård...

Camo00 skrev:
Scaramanga skrev:
Bada i bensin? Är det patentlösningen för klockamatörer?

Patent vet jag inte, men det fick min Oris som drog sig flera timmar om dagen att hålla tiden i flera månader nu... Rekommenderar ingen annan att göra det annat än på egen risk dock! :D
Intressant om det funkade. Antar att ty p fett och bös löstes upp. Dock lär den vara helt ooljad efter väl? Eller har du oljat?
 

jabla

Sarlacc
Camo00 skrev:
Joho, ett Atlantic Världsmästarur som är REJÄLT i behov av omvårdnad!! I like!!

Relativt fräsch boett, boettlock och glas. Men ojojoj vad mycket skit på tavlan! Och verket ser ut att först behöva dammsugas... :D

Tanken är att detta ska bli det första verket som jag plockar isär och rengör ordentligt, och kanske tom smörjer själv, istället för att bara bada urverket i bensin... :D Återkommer med bilder såklart!
Tack för titten, och tack till carlanton för en schysst affär!!

Ser fram emot en tråd om renoveringen, lycka till!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - I behov av vård...

_jonte skrev:
Camo00 skrev:
Scaramanga skrev:
Bada i bensin? Är det patentlösningen för klockamatörer?

Patent vet jag inte, men det fick min Oris som drog sig flera timmar om dagen att hålla tiden i flera månader nu... Rekommenderar ingen annan att göra det annat än på egen risk dock! :D
Intressant om det funkade. Antar att ty p fett och bös löstes upp. Dock lär den vara helt ooljad efter väl? Eller har du oljat?

Nej, ingen olja. Ligger också på "att lära mig-hyllan"... :)
 

carlanton

Audemars
Nu när jag ser den på bild ångrar jag nästan att jag släppte iväg den! Men det finns en gräns för hur mycket skrot man kan ha liggandes...
 

carlanton

Audemars
Det kan ju tilläggas att Världsmästaruren kan gå för runt 500 spänn i bra skick, så lyckas du göra ett bra jobb går du med vinst!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - I behov av vård...

carlanton skrev:
Det kan ju tilläggas att Världsmästaruren kan gå för runt 500 spänn i bra skick, så lyckas du göra ett bra jobb går du med vinst!

Lyckas jag fixa den PÅ RIKTIGT och sälja den ärligt för 500:- så ska Du få provision!! :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vilket härligt projekt, grattis till utmaningen och tveka inte att hålla oss underrättade om fortskridandet. :)

De där boettlocken är vackert utformade...snygg zon på tavlan och robust verk. Atlantic regerar....
 

Camo00

Patek
Ariste skrev:
Vilket härligt projekt, grattis till utmaningen och tveka inte att hålla oss underrättade om fortskridandet. :)

De där boettlocken är vackert utformade...snygg zon på tavlan och robust verk. Atlantic regerar....

Tack. Ja det känns som en stabil mekar-klocka. Lite klockvärldens Volvo 240, typ... :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Camo00 skrev:
Ariste skrev:
Vilket härligt projekt, grattis till utmaningen och tveka inte att hålla oss underrättade om fortskridandet. :)

De där boettlocken är vackert utformade...snygg zon på tavlan och robust verk. Atlantic regerar....

Tack. Ja det känns som en stabil mekar-klocka. Lite klockvärldens Volvo 240, typ... :D
Bra liknelse med den skillnaden att Atlanticen är fabulöst snygg! :)
 
Topp