• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning i Gôteborg

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha velat fram och tillbaka i några veckor om vad nästa klocka skulle bli för något så lyckades jag till slut bestämma mig för en klocka som fanns i Österrike.

Överföringen gjordes i måndags och idag fick jag ett sms ifrån DHL att paketet fanns att hämta ut. Det tycker jag va bra jobbat, då banken sa att bara överföringen tar 3-5 dagar.

e6uduhy6.jpg


4eraty5y.jpg


Nu kan man ana vilket märke det är.
rahejera.jpg


Ja det kändes inte mer än rätt att köpa en Omega efter att ha sålt alla de andra.
yvyhyjys.jpg


Men undra va det kan ha blivit för modell. En PO, AT eller kanske en Ploprof?
ynezevyh.jpg


Det blev en liten PO Chronograph på gummiband.
pysane6u.jpg


yjaru4a3.jpg


Ursäkta kvalitén på bilderna. Hade bara iPhone till hands. Återkommer med wristshot.
 

BME

Cartier
Schysst!

Och du fick till en paketöppnartråd också! Mycket trevligt! :mrgreen:

Edit: Glömde ju säga grattis... :oops:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grym, grattis! Eftersom jag ev. kan ha världens minsta handleder enligt Singular så kommer det tyvärr aldrig fungera med PO Chrono på min arm.;-)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt riktigt fin! Köp ett orange gummi till sommaren så blir det kanon! Det bästa med din tråd är att se att öppningen sker i bilen! Härligt:)
 
RicVin skrev:
Det bästa med din tråd är att se att öppningen sker i bilen! Härligt:)

Håller helt med, finns inget bättre än ivriga paketöppningar. Minns särskilt en några år gammal tråd med en kille som gjorde sin paketöppning på cykeln direkt efter han hämtat klockan. :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Härlig klocka! Låt denna stanna längre än Ricrobs PO som även beställdes från Österrike.:smile:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tack så mycket allihopa! Detta va lite av en chansning. Har tidigare haft en PO med 8500 verket men visste att denna bygger lite mer på höjden. Testade den som hastigast på Bergströms Ur när jag hade vägarna förbi och tyckte väl egentligen att det är ett as till klocka. :)

RicVin: Ett orange gummi är givet. Kanske även ett vitt så alla tror att man är från Örebro. :D

Här kommer ett wristshot (där storleken kanske är lite missvisande pga kameravinkeln). Lär dyka upp några bättre bilder framöver.

ahupyzer.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt riktigt grym. Lite besviken bara att det inte blev en Ploprof :). Sitter själv och laddar för att skapa en paketöppningstråd..... :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Leben: Ja en Ploprof hade varit mysigt. Men tror nog att jag ska kunna ha lite fredagsmys även med denna. :)

Yonsson: Tack! Ja det är en liten färgklick med betoning på just liten. :) Jag va allt sugen på en orange PO men kändes som att det är lättare att tröttna på. Bättre att kunna slänga på ett orange gummi istället.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Grattis till en riktigt feting.. :) Hur kommer det sig att du valde bort länken om jag får fråga?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ekmikael skrev:
Leben: Ja en Ploprof hade varit mysigt. Men tror nog att jag ska kunna ha lite fredagsmys även med denna. :)

Yonsson: Tack! Ja det är en liten färgklick med betoning på just liten. :) Jag va allt sugen på en orange PO men kändes som att det är lättare att tröttna på. Bättre att kunna slänga på ett orange gummi istället.

Fredagsmys med den klockan = garanterat!
 

Ricrob

Patek
Grattis Ekmikael, grym klocka! Men du, luringen med Ploprof funkade inte, för Ploppen kommer i en låda modell skokartong! :lol:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
TomasBc skrev:
Grattis till en riktigt feting.. :) Hur kommer det sig att du valde bort länken om jag får fråga?

Nej det får du inte fråga. :lol: Jo det var så att jag fastnade just för denna på gummi och så fick jag ett riktigt bra pris så jag va tvungen att slå till.

Ricrob skrev:
Grattis Ekmikael, grym klocka! Men du, luringen med Ploprof funkade inte, för Ploppen kommer i en låda modell skokartong! :lol:

Jag kom på det precis efter att jag hade skrivit det. :D Men men alltid lurar det någon.

Camo00 skrev:
Fett grattis! Se till att hålla Dagens Omega-tråden igång... :)

Det är redan gjort. ;)
 
Topp