• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - I rymden kan ingen höra dig skrika II

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej igen,

Troligtvis kanske den vanligaste klockan på forumet, nja kanske efter Rolex Submariner men för att citera Peter på Rob - "troligtvis den klocka det skrivits mest om"

Saker och ting blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig. Själv gjorde jag våld på mig själv på ett vis och på ett annat bockade jag av några "to do" på min bucketlist.
Sedan jag träffade @jakob.dala på Sjöö Sandström AW för några år sedan följt av klämmande på både @cultshit samt @Ryttaren Speedmasters så har målet varit klart - En Speedmaster ska jag ha. Efter att sakta fått till en budget som skulle räcka till en hyfsad vintage Speedy drog den otåliga jakten igång. Jakten gick som ni minns trögt och jakten på vintage mättades också en aning genom köpet av @Fixoflex Seiko Pouge. Uppenbarligen så är jag ingen vidare jägare och i KS skogen fanns inget villebråd hur mycket jag än lockade. När Rob Engströms KS rea landade i inkorgen började därför argumenten för nyköp istället att staplas på varandra. Den ursprungliga planen var att bocka av nyköp från listan med en monopusher från Longines men den klickade jag inte riktigt med när jag provade den. När jag i fredags var i Västerås på GTG så slog väl @Pelarn65 i sista spiken och förklarade att det väl inte var så mycket att orda om utan bara att bege sig till Rob och göra slag i saken. När jag tog en liten omväg hem från jobbet igår kväll för att titta in hos Rob så fanns en känsla av att det kanske, kanske skulle kunna bli något.

Är normalt sett inte speciellt impulsiv och även om det var ett väl underbyggt beslut så vore det mer likt mig att springa några gånger och vela lite men bitarna föll på plats en efter en. Peter var upptagen med en kund som precis lämnade så jag högg honom på en gång, efter lite letande så hittade han en Speedmaster Pro (den sista i butiken?)
image.jpeg


Moon Watch - Rymdklockan... There can be only one.... eller? Intresset för klockor som varit i "rymden" har fångat mitt intresse och det är väl inte omöjligt att det blir fler framöver. Jag har än så länge bara någotsånär koll på astronauter och har inte ens börjat utforska kosmonauternas klockor.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Inga specs, ingen paketöppning - Behöver helt säkert Mensaklass på minnet för att lära sig referensnumret utantill
image.jpeg


Specsen för dagens Omega Moon Watch är

image.jpeg



Har förut haft lite åsikter om den nya boxen, men om man som jag, mest troligt, inte kommer att göra så många fler nyköp så känns det inte mer än rätt att det är en riktigt fet låda till klockan.

image.jpeg


Stort tack till @ROB-1832 för alla event ni bjudit på samt den generösa rabatten till mig och andra KSare. Tack till alla KSare som inspirerat, ingen nämnd, ingen glömd. Tack till alla på NASA, Apollo 13, Snobben, Månen och alla andra som bidragit till modellens ikonstatus.

Med vänlig hälsning,
Matts

Har lånat bilder friskt från Omega och wikipedia, tack för det. Avslutar med en egen, inte den sista, jag lovar!
image.jpeg



Snoopy award är den kanske coolaste delen i hela månhistorian, Läs mer här!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Silver_Snoopy_award
image.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Stort grattis och tack för trevlig paketöppning! Jag vet inte om du kände igen mig inne på Rob igår men jag provade lite olika Rollar samtidigt som ni började gå igenom den maffiga boxen till Speedmastern. Hoppas (och tror) att du kommer få mycket glädje av klockan. Nu får du ösa på med bilder. ;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis och tack för trevlig paketöppning! Jag vet inte om du kände igen mig inne på Rob igår men jag provade lite olika Rollar samtidigt som ni började gå igenom den maffiga boxen till Speedmastern. Hoppas (och tror) att du kommer få mycket glädje av klockan. Nu får du ösa på med bilder. ;)

Jodå, kände igen dig men var mitt uppe i allting:) sen två minuter senare var jag helt själv i butiken och strosade runt medan Peter justerade länken
 

Mekh

Omega
Snyggt! Jag hade tänkt att vänta med mitt första riktiga klockköp, sannolikt en speedmaster pro, tills en bit in på nästa år då jag var hundra på att pengar var insamlade till klocka och lite andra viktiga saker såsom lägenhet, haha. Men Robs erbjudande gör att det ligger riiiiktigt nära till hands att ge sig själv en go julklapp.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis!
Motsvarade känslan av ett nyköp förväntningarna?
:)

Både och, fick ju lite egentid med min favoriturmakare Peter på Rob :) Sen trodde jag nog att jag skulle få vänta någon/några dagar på att hämta ut den. Så att bara gå in, dra kortet och köpa den måste jag säga kändes lite "speciellt" . Stod utanför efteråt med klockan på armen och lådan i en stor papperspåse och undrade lite vad som hände. Sen är den ju overkligt ny och helt orepad, tur att kanterna och länken är borstade;) I nyköp så ingår (för mig ) att det är en keeper, sparar därför alla saker i samband med köpet och hoppas väl att intresset går över till sönerna vad det lider. Kan väl bli en bra examenspresent el liknande om 10 år. Sammanfattningsvis så har jag nog inte riktigt landat än men helt klart "värt det"
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis till en klassiker, kan inte bli fel.
Kungligt med nyköp och tillhörande känsla.

Ja och kul att handla av Rob, med risk för att bli lite pretantiös men känns okej att "bjuda tillbaka" lite då jag har fått chansen att vara med på några events de ordnat utan igentligen ha betalat dem speciellt många kronor. För att sen bli lite överpretto så tycker jag också att det, i jämförelse med utländska AD, känns skönt att gynna svenska näringsidkare och det är ju dessutom ett inte helt oansenligt belopp som går tillbaka till skolor och dagis här hemma istället för något annat land. Begär inte att alla ska tycka och känna som jag men tycker det är en aspekt som glöms bort ibland i jakten på den där sista tusenlappen.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Nyköp, mäktigt! :happyhappy: Grattis och välkommen i Speedyklubben, där jag själv köpte inträde för inte så länge sedan. Mycket nöjd! :)
 
Topp