• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-

Dtox

Omega
Fantastisk klocka, vänta tills du kommer ut i solljuset och ser tavlans skiftningar från grått till silver till vit. Har en 3714 själv och är mycket nöjd.

Grattis!
 

JesperO

Rolex
Fantastiskt vacker!! Den klockan (3714:an) var länge min graal - hade kunnat köpa den för 5000USD när jag var i Miami och dollarn stod i sex kr - ångrar mig lite lätt att jag aldrig köpte.
Stort grattis.
 

Hawk100

Rolex
Grattis!
Så fantastiskt vacker!
Har haft köpläge på den modellen två gånger men första gången fick säljaren ett bättre bud när jag redan tagit ut pengarna och var på väg för att avsluta affären :arghh: och andra gången var jag två tusenlappar för snål för att det skulle bli affär..... Ångrar mig något grymt!!! :banghead:
 

Dronten

Cartier
Grattis. Jag gillar klockan skarpt och måste någon gång äga en. Det var den klockan jag ville ha innan jag egentligen var intresserad och skaffade något dyrare. Sedan ha tyvärr annat kommit oväsen eller kittlat mer. Men en dag...
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis!
Så fantastiskt vacker!
Har haft köpläge på den modellen två gånger men första gången fick säljaren ett bättre bud när jag redan tagit ut pengarna och var på väg för att avsluta affären :arghh: och andra gången var jag två tusenlappar för snål för att det skulle bli affär..... Ångrar mig något grymt!!! :banghead:
Låt det bli nästa köp :)
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
God kväll klocksnackare!

Då var det dags att försöka mig på en paketöppning, hoppas att jag fått med all nödvändig information och att ni gillar den :)

Det hela började med att jag för några månader sedan sålde en av mina favoritklockor för att finansiera ett annat klockköp, värt att nämna är att det var den här modellen som gjorde att jag fick upp ögonen för klockor för ett antal år sedan.
Det är en försäljning jag ångrat sen dag ett och dessutom sålde jag den för billigt, att det var/är en av mina absoluta favoritklockor insåg jag först efter att jag postat paketet till nya ägaren.
Så det var bara att sätta igång att spara igen dock klippte jag till på en Frederique Constant i tron om att det skulle stilla mitt begär, givetvis fungerade det inte mer än några dagar och så var jakten igång igen.
Jag tittade på köp&sälj, blocket, c24 som en galning samtidigt som jag innerst inne ville köpa en helt ny klocka då känslan av en ny klocka är något speciellt och gärna från en svensk återförsäljare då jag tycker att man ska försöka gynna våra svenska butiker.
Sagt och gjort i onsdags pratade jag med Rydbergs Ur som till min förtjusning hade en hemma, inget att fundera på bara att föra över pengarna och vänta.
Igår levererades den och den här gången får den stanna :)

Lite fakta om modellen:

Det ursprungliga portugisiska armbandsuret föddes år 1938, efter en begäran från två portugisiska affärsmän, Rodriguez och Texeira. Som besökte IWC fabriken i jakt på att IWC skulle bygga ett exakt, överdimensionerat armbandsur med samma precision som en marin kronometer.
För att driva denna då ovanliga pjäs, valde IWC: s urmakare Caliber 74 som senare utvecklades till cal 98.
Portugieser (ref 325) var född.
År 1997 släpptes den klassiska portuguese chronograph, ref 3714.

Tekniska specifikationer:

Modell: IW371445
Serie: Portuguese Chronograph
Diameter: Ø 40.9 mm
Tjocklek: 12.3 mm
Vikt: 80 gram
Boett: Polerat stål
Baksida boett: Solid
Armband: Svart läder, krokodil
Urtavla: Silverfärgad med arabiska siffror och visare i roseguld
Spänne: Viklås i stål
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel: Stål, polerat
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: IWC 79350 med 31 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 44 timmar
Vattenskydd: 3 ATM
Funktioner: Kronograf (1/4 sek)

Och nu lite bilder!








Grattis!
En riktigt trevlig klocka.
Var faktiskt på Rydbergs ondag eftermiddag men såg ingen som köpte IWC.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Stort grattis!
Portuguese var i många år min drömklocka och 3714 är den vackraste klocka IWC har gjort i mitt tycke.
Vita tavlan och detaljer i guld, helt fantastisk :)
 
Topp