• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-

Dtox

Omega
Vet faktiskt inte, gillar vanligt bättre bara dock så ska jag ge viklåset en ärlig chans:)

Min 3714 kom med bygellås så jag köpte till ett viklås med straps som passar viklåset men viklåsets straps passade inte mina handleder (16,5-17 cm) låset hamnade ocentrerat, lösningen var att behålla bygellåsets strap som fästs kl 12 och använda viklåsets strap kl 6.

Viklåsets strap är längre kl 12 och kortare kl 6 än bygellåset.
 

Majoren

Omega
Grattis!

Gjorde samma val i våras och köpte även till ett blått gummi (Hirsh) på NK i Stockholm för att använda som sommarband. Blev halvt hånad av säljaren för valet haha men med mkt glimt i ögat så ingen skada gjord :D.

Tycker dock att det blev helt ok... så om du letar alternativ (förrutom det obligatoriska bruna ombytesbandet) så kan detta kanske vara ett tips:
aq.PNG


sw.PNG


//M
 
Stort grattis, en riktigt grym dinka som har stått på listan länge....dock så hade mitt val varit den med ljus tavla och blå visare och band...
 

DrDre

Patek
Grattis! En av IWCs mest lyckade och lite av en modern klassiker. Det är inte såååå många klockor idag som överlever i oförändrat utförande i 20 år.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis!

Gjorde samma val i våras och köpte även till ett blått gummi (Hirsh) på NK i Stockholm för att använda som sommarband. Blev halvt hånad av säljaren för valet haha men med mkt glimt i ögat så ingen skada gjord :D.

Tycker dock att det blev helt ok... så om du letar alternativ (förrutom det obligatoriska bruna ombytesbandet) så kan detta kanske vara ett tips:
aq.PNG


sw.PNG


//M
Kul idé som inte såg så pjåkig ut :)
 
Senast ändrad:
Topp