• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Jaeger LeCoultre - Master Ultra Thin Perpetual

Tycker som sagt att den är helt fantastisk! Har nördat in mig ordentligt på den de senaste veckorna och jag ser det som ett personligt mål att tillslut äga denna modell fast i stål. Mekanisk evighetskalender i ett perfekt format, det blir liksom inte bättre! Hoppas den får mycket handledstid så det blir många instabilder på den framöver. :)

Vad ligger den på i stål?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Verkligen trevligt ur.
Gillar btw ditt skrivbord med sladdlösningen och räkneapparaten!

Tackar :)
Skrivbordet är min egen design i valnöt och 3M skrivunderlag med dolda kanaler för att dölja alla sladdar till dator osv inne i bordet.
Sedan har en duktig möbelsnickare tillverkat den. Faktiskt riktigt nöjd.
Och räknemaskinen står inte på sin rätta plats. Den fick flyttas för att få plats att fotografera klockan på bordet :D
Sveriges mest kända räknemaskin? ;)

Grattis till fint ur!
Säkert att stålversionen bara finns i egna butiker?
Har för mig det var en i stål jag tittade på hos Nymans i våras.
Minnet kan ju svika dock...

Den ska egentligen bara säljas av JLC egna butiker så jag kan vaken bekräfta eller dementera om de råkar ha någon inne.. ;)

Tycker som sagt att den är helt fantastisk! Har nördat in mig ordentligt på den de senaste veckorna och jag ser det som ett personligt mål att tillslut äga denna modell fast i stål. Mekanisk evighetskalender i ett perfekt format, det blir liksom inte bättre! Hoppas den får mycket handledstid så det blir många instabilder på den framöver. :)

Tack @yonsson Jag har sett på dina poster att du har denna som favorit och jag måste säga att du är helt rätt ute.
Kanske fel att prata om prisvärt när det är så mycket pengar men den i stål erbjuder ett oslagbart pris sett till vad man får.
Det enda man kunde önska var att de använde de svarta markörerna från vitguldarn för att öka kontrasterna och läsbarheten på stålisen.
Men otroligt snygg ändå!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Slänger upp en till bild :)
Det är väldigt svårt att få till en rättvis bild på tavlans färg. På bild ser den mest vit ut men i verkligheten så har den så mycket mer karaktär.
Jag skulle likna urtavlan med ett åldrat papper eller snarare pergament.
Både till strukturen med synliga fibrer och även till färgen som kan liknas vid ett gulnat äldre papper, fast på ett snyggt och elegant sätt :D
IMG_5827.JPG
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Slänger upp en till bild :)
Det är väldigt svårt att få till en rättvis bild på tavlans färg. På bild ser den mest vit ut men i verkligheten så har den så mycket mer karaktär.
Jag skulle likna urtavlan med ett åldrat papper eller snarare pergament.
Både till strukturen med synliga fibrer och även till färgen som kan liknas vid ett gulnat äldre papper, fast på ett snyggt och elegant sätt :D
IMG_5827.JPG
Menar du på samma sätt som solen får en vit tavla att gulna smått med åren ? Isåfall är jag med :)
Enastående fin klocka är det iallafall Niklas. Först hade du Glashütte uret och nu detta som seglar upp i topp !
 

Larma

Omega
En av de snyggaste på KS helt klart. Storleken verkar helt rätt och i kombination med en evighetskalender så är en imponerande klocka. Nu väntar jag på makrobilderna som visar tavlan. :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ja, vad ska man säga? I princip ren perfektion - en prestigefylld Jaeger med många komplikationer, allt packeterat i en guldboett, inte för tunn eller för tjock. Underbart! Grattis!:)
 
Topp