• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Jaeger LeCoultre - Master Ultra Thin Perpetual

Niklas

Rolex
2-Faktor
Fortfarande lika nöjd @Niklas ? :)
Några nya intryck som satt sig sedan du köpte den?

Faktiskt lika nöjd!
Sitter helt perfekt på min handled. Både diameter och tjocklek gör att den är lagom diskret.
Med sin komplikation så är det en klocka som jag gärna låter "råka" glida fram ur skjortärmen när jag sitter i möte eller på lunchen.
Så fåfäng är jag :D
Men det jag gillar mest är färgen på tavlan. Tror jag har sagt det förr men den påminner om ett gammalt lite gulnad pergament och passar perfekt till roseguldet och armbandet.
Tycker faktisk hela klockan har en harmoni med perfekt avstånd mella sub-dials och även deras diameter.
Tror jag sa det i min 5170G öppning men även denna klocka känns vuxen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faktiskt lika nöjd!
Sitter helt perfekt på min handled. Både diameter och tjocklek gör att den är lagom diskret.
Med sin komplikation så är det en klocka som jag gärna låter "råka" glida fram ur skjortärmen när jag sitter i möte eller på lunchen.
Så fåfäng är jag :D
Men det jag gillar mest är färgen på tavlan. Tror jag har sagt det förr men den påminner om ett gammalt lite gulnad pergament och passar perfekt till roseguldet och armbandet.
Tycker faktisk hela klockan har en harmoni med perfekt avstånd mella sub-dials och även deras diameter.
Tror jag sa det i min 5170G öppning men även denna klocka känns vuxen :)
Kul att höra! Fantastisk klocka som sagt, ser ingen anledning till att man skulle tröttna på den och ser inte heller hur man ska kunna växla upp mot en annan Perpetual som är bättre.

Min plan är att komplettera med en JLC Master Calendar och om kronografen då blir liggande så blir det till att byta båda mot en perpetual i stål. Tycker MUT Perpetual är en läskigt fulländad klocka oavsett materialval.
 
Topp