• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, jag har letat länge

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Grattis! Kul med första V-serien. Förövrigt så kom randomserien i mitten på 2010 och G-serien något senare samma år. Båda serierna tillverkas samtidigt än idag.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag kör en egen paketöppning tråd då denna klocka har jag letat efter länge nu. Idag kom den:






Så där ja, tack för att ni tittade :)



































Ohh ja, lite mera bilder :p




En Submariner 116610LV "Hulk"? det är väl ingenting speciellt med en Hulk att man måste letar efter länge?

Faktiskt så är det sant men just denna Hulk är speciellt för mig. Jag har haft 4 Hulkar förut, 2st nyköpt och 2st andra hand men just denna Hulk har jag letat efter länge. Anledningen är att jag ville har en första produktions år Hulk, alltså bland de första som gjordes. Jag har haft 2 random serial och en som kom nära första produktionsår, en serial G från 2011. Men jag fick reda på att det ska finnas Hulk som har serial V också och sen dess har jag letat. Jag vet att det inte spelar någon roll vilket serie det är men tycker bara att det är mer speciellt med en första serial.


Lite speciellt med serial G och serial V är att det inte står 116610LV utan det står bara 116610V

Jag hittade en serial V i Europa men den är inte fullset och uttagen 2011, jag var inte 100% säkert men var nära att göra en deal, men samma dag googlade jag och hittade en serial V komplett och uttagen i Hulkens första år 2010. Gissar om jag var glad men tyvärr så var klockan i USA men jag sade till mig själv "skitsamma, denna klocka ska jag har". Jag älskar att flippar klockor men jag har lovat mig själv att den dag jag får tag på en serial V Hulk så ska jag behålla den.

Nu har jag en "helg" klocka 116613LB och en beater i Hulken vilket är en perfekt duo för mig. Jag hade liknande duo förra sommaren med en Sunburst 116613LB och serial G Hulken:


Hoppas denna gång så skall denna duo äntligen hålla i med den matta tavlan och serial V Hulken:


Efter lite tvål och vatten för att får bort den gamla ägaren/ägarna spår samt fixar tiden och länken så är det bara att njuta av den lilla solsken som kom fram idag :)



(Mods, hoppas jag inte brutit mot några öppningstråd regler den här gången, jag har läst på men är inte 100% sure på öppningstråd reglerna)

Kul story, go kombo och grattis till klockan!
 

MacW

Omega
En hulk! Grattis till bra köp och Välkommen till familjen, du kommer bara att bli mer och mer förtjust i den desto mer du tittar på den. Slit den med hälsan!
 
Topp