• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

paketöppning? ...jag???

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jeflar vad fet den är. Har haft en reverso i mina dar och det var en spinkig fjutt som bara försvann i pälsen på armen. Den där är manlig. Grattis!

visst är det en manlig klocka!!!

...men... vill ju inte sabba nåns barnatro... ...men, eh, det är en vintage dvs "classique" -size ...23x39mm... det är snarare armen som är gentlemannamässig... plus iphone som ger rätt skeva perspektiv...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Haha, jag måste ju kolla i vintagedelen oftare........

Hade ju förmånen att veta om denna affär lite innan du offentliggjorde (känner mig oerhört speciell) och så undrade jag varför det aldrig kom en paketöppningstråd :)

Stort grattis! Reverso äger!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha, jag måste ju kolla i vintagedelen oftare........

Hade ju förmånen att veta om denna affär lite innan du offentliggjorde (känner mig oerhört speciell) och så undrade jag varför det aldrig kom en paketöppningstråd :)

Stort grattis! Reverso äger!
Du är inte så speciell...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
tavlan är rätt risig... fuktskadad i suppose... ...tror faktiskt det växer havstulpaner på den??? :)
...och jag får erkänna att jag känner viss olust över mismatch mellan skicket på tavlan och resten av uret? eller också är det bara ordentligt servat och bytta delar "efter olyckan"...















 

hejo

Panerai
Tack för ytterligare ett kvalitetsinlägg av rang och GRATTIS till nyförvärvet :)

Hade varit nice med ett dubbelfoto men .003:an......

/Henrik
 

_jonte

Patek
Ja det var ju lite udda med denna mismatch... Men tavlan är väl ok, förutom dessa tulpaner? Ptting? Inga spår av detta inne i boetten eller på verket? Vad är tavlan gjord av?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Helt missat den här tråden, jäklar vilken mysig klocka och läsning! Sådant här blir man glad över. :) Finns den kvar hos dig eller har den vandrat vidare?
 

fredrik!

Cartier
AxY2Xd8.gif


V A C K E R! :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Liten update är att jag var i underhandskontakt med JLC för att se om det gick att få utdrag ur arkiv. De fick verkets serienummer och boettnummer. Deras skriftliga svar var att det skulle gå att få ett utdrag.

Det tolkar jag som att klockan är korrekt.

Sen får jag fundera på utdraget, de tar 250 swissfrassar för nåt rätt basic...

 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Liten update är att jag var i underhandskontakt med JLC för att se om det gick att få utdrag ur arkiv. De fick verkets serienummer och boettnummer. Deras skriftliga svar var att det skulle gå att få ett utdrag.

Det tolkar jag som att klockan är korrekt.

Sen får jag fundera på utdraget, de tar 250 swissfrassar för nåt rätt basic...



Om något tillfälle vore det rätta att ge ut ett gratis "extract" så vore det ju till de här klockorna ;)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag måste ju erkänna att jag inte riktigt fattar den där YM'n, det undantaget så: fy f*******n vad det där är bra!

Jag är ju en jåttie med sugrörsarmar, ...begränsar utbudet rätt hårt, men en blå tavla vore ju snyggare... (..,are U listening Jean-Frederic!!??!!)

Men den är ändå lite stealthig o skön, att bruka som rolex ska användas, utan att tänka på det, i alla väder, till alla kläder... :)
 
Topp