• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - julmögel

Camo00

Patek
Det dök upp ett spontanköpt paket...
_MG_0203_zpsb738041f.jpg



Väl paketerat! :)
_MG_0204_zpsa22e0cc9.jpg



Först en fin Citizen Automat med blå urtavla som inte alls var så möglig som jag trodde...
_MG_0216_zps56660602.jpg

20121217_215242_zps2c516f5d.jpg








Sen en rejält möglig Caravelle (Bulovas budget-dykare). Inserten skulle enligt säljaren sitta löst, men nu är den visst lagad?! :)
_MG_0224_zpsa55af8f1.jpg


_MG_0226_zps248e149f.jpg


_MG_0228_zps693e26ee.jpg


20121217_220050_zps561c504a.jpg


Märkligt nog står det Bulova och Swiss Made på verket. Märkligt, därför att de ex jag läst om antingen haft West Germany eller Japan (Citizen) som ursprungsland. Ska forska vidare... :)



Sist ut en godispåse med Seiko-länkar. Tusen tack!!
_MG_0207_zps0bfb582c.jpg


Den ena passade på min gamla Seiko 5! :)
20121217_214017_zps6e0cd934.jpg




Kul med lite projekt! Tack till axa för den snabbaste affären i Klocksnacks historia!! :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: Sv: Paketöppning - julmögel

Camo00 skrev:
Märkligt nog står det Bulova och Swiss Made på verket. Märkligt, därför att de ex jag läst om antingen haft West Germany eller Japan (Citizen) som ursprungsland. Ska forska vidare... :)

Hej , Det var Bulovas ursprungliga affärsidé att importera verk från Schweiz och montera samt sälja i Amerika. Så det är inte så märkligt. ;)

Camo00 skrev:
Kom på att jag vann ett blått racingband här för ett tag sen! Funkar det?
Passar utmärkt! Grattis till inköpen. :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - julmögel

Tack för info, Kettil! Blev förvånad bara, då jag precis hade läst om flera liknande Caravelle där de raljerade över att det satt Citizen-verk i. Men det kanske är nyare modeller, har för mig att Citizen köpt Bulova nån gång på 80-talet...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - julmögel

Upptäckte nu att min Citizen byter datum 24.00 och dag 12.00!! Hur löser jag det?? Hjälp?? :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Nice bunch, grattis till en fin påse gott och blandat! Caravellen är cool, nu vetvdu vad du ska mecka med under julhelgen...:)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: Sv: Paketöppning - julmögel

Camo00 skrev:
Tack för info, Kettil! Blev förvånad bara, då jag precis hade läst om flera liknande Caravelle där de raljerade över att det satt Citizen-verk i. Men det kanske är nyare modeller, har för mig att Citizen köpt Bulova nån gång på 80-talet...

" ...and in 1979 it was taken over by Loews Corporation.Today, the brand makes lower-end watches..."

Så det är väl troligt!

(Tja va f-n.. är man europe så är man... :cool: )
 

Camo00

Patek
En liten rengöring och så dit med inserten igen... På med svart nato... Rätt snyggt om jag får säga det själv... :)
_MG_0250_zps8705b711.jpg

_MG_0280_zps1daca173.jpg



Dessutom passade en av godis-länkarna axa skickade med riktigt fint på min gamla Seiko 5. Inte riktigt rätt ändlänkar men ingen kollar mina klockor så noga ändå...
_MG_0295_zps3f829fc1.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkar ju bli riktigt coolt på natot. Vad är det för mått mellan hornen, natot såg ut att vara lite för brett...?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - julmögel

Denke skrev:
Verkar ju bli riktigt coolt på natot. Vad är det för mått mellan hornen, natot såg ut att vara lite för brett...?

Jepp; 18 lugs och 20 nato som vanligt... Köpte så mycket straps ett tag att jag måste lugna mig lite, och dum som jag är efter ivrigt flippande har jag massor av band i 20 och 22 men bara klockor med 18... :roll:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Paketöppning - julmögel

Camo00 skrev:
Denke skrev:
Verkar ju bli riktigt coolt på natot. Vad är det för mått mellan hornen, natot såg ut att vara lite för brett...?

Jepp; 18 lugs och 20 nato som vanligt... Köpte så mycket straps ett tag att jag måste lugna mig lite, och dum som jag är efter ivrigt flippande har jag massor av band i 20 och 22 men bara klockor med 18... :roll:

PM'a din adress, har ett par 18mm jag inte har någon användning för som du kan få. :)
 
Topp