• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Kärt återseende

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Idag kom det ett paket igen :) Det var väl ca 25 år sedan jag så en sån här för första gången. Sedan dess har längtan att få lägga handskarna på en, legat och gnagt. Idag kom den :) Skulle vara nära NOS med skyddsplast kvar och allt!

Väldigt platt?!



Bubbelplast


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Tada!

NOS Laser alarm calculator. Verkar ticka på fint med skyddsplast kvar ;) Påminner mig om mitt första klockminne, som dock var en Casio med miniräknare, som pappa köpte hem från Hong Kong. Tyvärr lyckades jag pajja den innan jag ens börjat använda den. Minns att man var tvungen att sitta med ett gem, för att trycka på rätt knapp.



Sedvanligt wr



Stort tack jabla! Nu återstår det bara att ta reda på hur den fungerar, utan att pajja den :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Så förbaskat skön kontrast till Samsungs nya smarta klocka! :D

Perfekt att slänga fram när någon ska till att skryta om nymodigheter. Vem har flest knappar på klockan? Jag bara undrar?

Lite grand som när en kompis klocka visade fel datum och det råkade vara den tredje i månaden. Jag pekade lugnt på min Rolex Explorer (på trean) och konstaterade att "den här visar i varje fall rätt datum". :happyhappy:

A
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla glada tillrop! Nu verkar det dock som om min snart 2-åriga dottern gillar den väldigt mycket, och det kanske är ok, då den är för komplicerad för mig ;) Detta betyder ju tyvärr att jag måste skaffa något annat :)
 
Topp