• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning King Seiko 5626-7000

richard1991

Cartier
Man brukar ju säga att GS är ett steg upp, men poleringen sker på samma sätt på KS och jag tycker den håller både GS-finish och GS-design. Det är ju samma folk som gör KS som gör GS.

Det som skiljer är väl den inre standarden för vilka toleranser som accepteras hos urverken.
Okej, tack för ditt svar! Köpte en GS 6146-8000 av Molle förut men den fick tyvärr gå då jag störde mig på att dag/datum var lite snett. Så här i efterhand är det nog den klocka jag trivts allra bäst med, så nu ska jag nog försöka hitta någon liknande KS!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svårt att se skicket på dina bilder Daddyeo , men den kändes spontant billig! Håller med dig, grym kvalle för pengarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur fungerar det med service på en KS eller GS från 70-talet? Om man jämför med typ en Omega i samma ålder
Omega är ju kända för att det i princip alltid finns reservdelar. Enligt servicechefen på Optura ska det aldrig vara problem med GS. Det kan säkert vara lite värre med KS.

Allt som sålts i begränsade upplagor har ju begränsade reservdelar, så det kan säkert bli lurigt om något går sönder. Vanlig service är inga konstigheter.
 

aadde81

Cartier
Omega är ju kända för att det i princip alltid finns reservdelar. Enligt servicechefen på Optura ska det aldrig vara problem med GS. Det kan säkert vara lite värre med KS.

Allt som sålts i begränsade upplagor har ju begränsade reservdelar, så det kan säkert bli lurigt om något går sönder. Vanlig service är inga konstigheter.

Ok, tack för svar. Blir säkert en GS eller troligtvis en KS att börja med framöver, utan dagvisning. Har några vintage kronografer från Seiko men har ingen dress-klocka över huvud taget.
 
Topp